26

Re: timex of garmin????

Slowtwitch78 schreef:

Heb jaren gelopen met een Garmin 205 en nu since kort de 310xt. Volgens mij zijn de garmins de beste horloges op de markt. Niet de 405 met ronde dial de bediening is tijdens het sporten heel irritant.

De 310xt duur 2 minuten om contact te maken maar dan is het ook gaan,... de overgang naar fiets met candance meter is perfect. Nadeel blijft dat hij bij zwemmen niet werkt of je moet hem in je swimcap stoppen (met alle risico's).

Maar goed rumour has it dat er een opvolger van de 310xt aan zit te komen (http://www.dcrainmaker.com/2011/02/next … watch.html)

Om te bepalen welke de beste is moet je ze eerst allemaal uit proberen smile
Heb nu m'n timex zo'n 4 weken en ben er zo blij als wat mee. Hij is heel uitgebreid...denk dat het verschil tussen de garmin 310xt en de timex global trainer nihil is. Heb er ook een cadans meter aan hangen en die pakt gelijk bij de eerste omwenteling op. Nu vind ik 2 min op contact te maken best veel, dat is bij mijn timex zo'n 20 tot 30 sec. maar dat ligt denk ik ook wel aan de omgeving waar je je bevind...

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

27

Re: timex of garmin????

@juhroen, Ik heb nu mijn Garmin 310 3/4 jaar en heb ook die problemen gehad met hartslag spikes.
De oplossing is inderdaad de Polar wearlink nemen. Ik heb na die aanschaf geen rare spikes meer.
Wat alleen voor de polar van belang is , is dat hij nat is ( voor de betere geleiding van de hart puls signaal.

Wat is je verdere ervaring met het zwemmen met de Garmin qua waterdichtheid?

Robert

28 Laatst bewerkt door René S. (01-03-11 19:32:11)

Re: timex of garmin????

Ik heb de Polar-wearlink onlangs een keer uitgetest op de Garmin 310 XT, na een geod begin vielen de hartslagwaarden terug (niet meer boven de 110 bpm). Daarna gewoon weer de band van Garmin, waar ik overigens geen problemen mee heb. Het was meer om het uit te proberen.

Zwemmen en de Garmin 310 XT gaat prima samen: ik gebruik 'm overigens enkel bij de wedstrijden en open-water trainingen. Zolang je de knoppen niet onder water indrukt kan er weinig gebeuren vermoed ik.
Met één van de laatste software-updates zou de zwemafstand nu ook (achteraf overigens) moeten kloppen. Dat heb ik echter nog niet uitgetest.

29

Re: timex of garmin????

René S. schreef:

Ik heb de Polar-wearlink onlangs een keer uitgetest op de Garmin 310 XT, na een geod begin vielen de hartslagwaarden terug (niet meer boven de 110 bpm). Daarna gewoon weer de band van Garmin, waar ik overigens geen problemen mee heb. Het was meer om het uit te proberen.

Zwemmen en de Garmin 310 XT gaat prima samen: ik gebruik 'm overigens enkel bij de wedstrijden en open-water trainingen. Zolang je de knoppen niet onder water indrukt kan er weinig gebeuren vermoed ik.
Met één van de laatste software-updates zou de zwemafstand nu ook (achteraf overigens) moeten kloppen. Dat heb ik echter nog niet uitgetest.

De 310 is idd waterproof en zou geen problemen moeten kennen met de knoppen in het water (het is er voor gemaakt)

de 305 is echter een no go in het water.

30

Re: timex of garmin????

Ro_Mo schreef:

Wat is je verdere ervaring met het zwemmen met de Garmin qua waterdichtheid?

wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb geen problemen bij het zwemmen ermee. Wetsuit kan er ook overheen. Gps-track is grofweg 2 tot 3 keer verder dan de daadwerkelijke afstand. Die nieuwe update heb ik nog niet gezien overigens...

Wearlink heb ik nu een paar keer geprobeerd. Die doet het prima. Hij moet idd wel nat/vochtig zijn. Anders pakt die m niet op..

31

Re: timex of garmin????

ik had in de wandelgangen gehoord dat de waterdichtheid van de 310 soms wat te wensen overliet bij langdurig gebruik tijdens een lange wedstrijd.
Ik heb wat condens vorming gehad achter het display toen ik vorig jaar op curacao liep ( van buiten de airco in) .
Dit was trouwens maar een malig daarna nooit meer.

Robert

32

Re: timex of garmin????

ah zo. nee, geen ervaringen zoals je ze beschrijft. Ik heb er ook een klein uur mee gezwommen in de zee bij Egypte. Ook toen geen rare dingen gezien. Behalve dan natuurlijk een prachtig GPS-plaatje naderhand!

33

Re: timex of garmin????

mijn 305 ging helaas kapot.... (na 4 jaar). Na wat vergelijkingen toch maar gewoon een goedkope nieuwe gekocht. 310 heeft te weinig toegevoegde waarde voor het geld en Timex heeft geen goede backlight - bij garmin is die uitstekend. Heb met mijn nieuwe 305 trouwens een veel snellere fix en geen hoge hartslag meer aan het begin. Voor 125 Euro heel tevreden!

triathlon is 3x leuker!

34

Re: timex of garmin????

Heb een tweedehands Timex Ironman Global Trainer GPS gezien voor een zacht prijsje. Maar de Garmins lijken beter uit te breiden met bv cadansmeter en doordat ze zo populair zijn lijken ze iets scherper geprijsd.

Moeilijk moeilijk..