1

Onderwerp: newcomer

Hoi Allen,

Ik volg het forum sinds kort en mijn interesse voor triathlon is behoorlijk gegroeid. Eerst wat over mezelf,

Ik ben Dennis, 23, woon in ermelo, veluwe, vlak bij harderwijk/dolfinarium. Ik liep regelmatig hard. (40-45 min over 9 km). Helaas eind vorige zomer geveld door een knieblessure, waar ik met fietsen (gek genoeg) geen last van heb.
Een enkele keer per jaar (1-2) MTB ik samen met een vriend van mij de 50km route rond de posbank.
Sinds de blessure is mijn interesse ook wat meer richting fietsen gegaan, dus waarom niet de combinatie met duathlon/triathlon?
Zwemmen is me met de paplepel ingegoten (2 scubadivende ouders) dus dat zit wel goed. Vooral trainen op afstand wat betreft zwemmen denk ik.

Komt het volgende punt. Waar te beginnen met trainen/materiaal? Heb met verbazing de verschillende fietsen van iedereen langs zien komen. De een nog mooier dan de ander, met aan de andere kant een topic waar zoveel gecompliceerde regels in naar voren kwamen dat het bijna onmogelijk was om daar aan te voldoen. Met onderdelen waar ik nog niet eens van gehoord heb:)
Het lijkt me een logische stap om klein te beginnen en direct de meest exclusieve fiets aan te schaffen. Maar waar moet ik op letten? Hoe weet ik de afmetingen van het frame? Ben ongeveer 1,83 en weeg ongeveer 68.

Alle tips zijn welkom en mochten er vragen zijn dan zie ik die wel langskomen:)

2

Re: newcomer

Voor de aanschaf van een goede fiets zou ik me laten adviseren door een goede fietsspeciaalzaak want hier op het forum heeft iedereen een andere mening en behoefte. Op gebied van onderdelen,carbon of geen carbon dat zal voor het grootste deel van je budget afhangen denk ik meestal hoe duurder de fiets hoe beter de afmontage en hoe lichter hij is en als je toch al sportief bent aangelegd kun je maar beter voor goed matriaal gaan bevalt triathlon je uiteindelijk toch niet heb je toch een leuke fiets om op te fietsen-trainen.

3

Re: newcomer

Daar heb je wel een goed punt. Weet alleen niet of die ook op de hoogte zijn van de nieuwe regels.
Vind het zonde om dalijk een mooie fiets gekocht te hebben, om daarna veel geld te spenderen aan aanpassingen, om bijvoorbeeld met wedstrijden mee te mogen doen.
Zal zeker even rondkijken, ook andere topics hier:)

4

Re: newcomer

DennisM schreef:

Komt het volgende punt. Waar te beginnen met trainen/materiaal? Heb met verbazing de verschillende fietsen van iedereen langs zien komen. De een nog mooier dan de ander, met aan de andere kant een topic waar zoveel gecompliceerde regels in naar voren kwamen dat het bijna onmogelijk was om daar aan te voldoen. Met onderdelen waar ik nog niet eens van gehoord heb:)
Het lijkt me een logische stap om klein te beginnen en direct de meest exclusieve fiets aan te schaffen. Maar waar moet ik op letten? Hoe weet ik de afmetingen van het frame? Ben ongeveer 1,83 en weeg ongeveer 68.

Alle tips zijn welkom en mochten er vragen zijn dan zie ik die wel langskomen:)

Klein beginnen en direct de meest exclusieve fiets aan schaffen? Die zin mist het woord 'niet' hoop ik tongue

Waar te beginnen, tja, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ik zou eerst de keuze maken tussen racefiets (eventueel met opzetstuur) en TT fiets en daarna eens gaan kijken wat je budget is. Afhankelijk daarvan kan je gaan kijken wat je mooi vindt en wat je wilt, of misschien kom je wel een leuke aanbieding tegen.
Qua maat, uitproberen! Waarschijnlijk zit je rond maat 54 voor een TT en 56 voor een koersfiets, al kan het een en ander afhangen van lange benen / kort bovenlichaam of andersom.

5

Re: newcomer

haha, scherp:) die zin mist inderdaad het woord "niet". Zou anders ook wat tegenstrijdig zijn:) Eens kijken of hier in de buurt een goede winkel is waar ik het een en ander zou kunnen uitproberen.