1

Onderwerp: Zandvoort

Hallo

Ik kan helaas zelf niet meedoen, maar dit moet wel heel leuk zijn :

http://www.zandvoorttriathlon.nl/

De site ziet er leuk uit net als het parcours.

A+

2

Re: Zandvoort

ik ben erbij .... smile

3

Re: Zandvoort

Ik heb een poosje geleden met de organisatie gepraat en het klinkt allemaal veel belovend!! ik ben er ook bij

4

Re: Zandvoort

ik ook. Als ze het goed doen zou dit kunnen uitgroeien tot een 70.3. Met zwemmen in zee voegt dit wat toe aan de andere triathlons! Ben erg benieuwd.

triathlon is 3x leuker!

5

Re: Zandvoort

ik ben er ook bij. ben benieuwd.

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

6

Re: Zandvoort

Ben er bij!

Lees net dat er ook een Duathlon komt, jammer hoor zwemmen is juist de uitdaging,..rennen en fietsen kunnen we allemaal wel!

7

Re: Zandvoort

Jammer dat het op dezelfde dag is als het NK Sprint. Anders was ik erbij geweest...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

8

Re: Zandvoort

Is Druk weekend dan.

NK sprint, nieuwe grote triathlon in Zandvoort en de NL klassieker Stein in 1 weekend. Keuzes maken dusssssssssss...

9

Re: Zandvoort

Ik zal er ook bij zijn in Zandvoort. Natuurlijk in de echte wedstrijd, dus met zwemmen. Helaas kan ik daardoor een leuke sprint triathlon in Nederhorst den Berg niet doen. Inderdaad een druk weekend!

Vraag me wel af hoe het met het fietsen zal gaan op het circuit: Stel 200 deelnemers per onderdeel (uitgaande dat er niet meerdere onderdelen tegelijk op het circuit actief zijn), dan heb je gemiddeld 21.6 meter per deelnemer als we ons optimaal verdelen. Hiermee is de kans op (onbedoeld) stayeren groot. zeker met 9 rondjes fietsen. Wordt dan ook moeilijk om de bocht ideaal aan te snijden.

10

Re: Zandvoort

Ik ben er ook bij mijn eerste triathlon.

11

Re: Zandvoort

Aangezien de powerman in torhout dit jaar niet doorgaat denk ik in zandvoort aan de duathlon mee te doen. Wat zou de langste afstand zijn een stayer of niet stayer wedstrijd?

12

Re: Zandvoort

Wel jammer dat de Triathlon en duathlon tegelijk starten. Nog maar eens goed nadenken welke wedstrijd ik ga doen in dat weekend.
@ Ronnyke nederland is eigenlijk altijd niet stayeren.

13

Re: Zandvoort

Dit word mijn 2e triathlon de week ervoor Amsterdam das de eerste.
Misschien een beetje snel achter elkaar maarja ik wou wel op het circuit fietsen haha

Tot dan!

14

Re: Zandvoort

Heb gehoord dat er ook een duathlon is, dus waarschijnlijk daar aan meedoen.

Gegroet.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

15

Re: Zandvoort

Ik sta al ingeschreven voor de duathlon.

16

Re: Zandvoort

ik ben er ook bij
kwart triathlon natuurlijk, racen over het circuit, kijken of ik een motortje in mijn fiets kan bouwen

17

Re: Zandvoort

Ik heb me net ingeschreven. Het wordt mijn 1e zomer kwarttriatlon, mijn achilleshiel is letterlijk mijn achilleshiel, de winter kwartriatlons gaan wel goed want dan starten we met lopen en dan heb je dat al vast gehad. Na lang aarzelen toch ingeschreven, zeezwemmen en fietsen zijn mijn sterke punten, lastig en uitdagend wordt het lange eind lopen na het zwemmen naar het parc fermee, dat is een meter of 500 met een duinopgang , een bek vol zout water en dan op je blote voeten (zonder eelt) en dat klere pak bungelend langs je benen, het zal mij benieuwen.

18

Re: Zandvoort

Ik doe ook mee in Zandvoort, ben erg benieuwd, nog nooit gezwommen in zee dus dat gaat spannend worden...

Wat betreft het bungelende pak, is het niet veel handiger om dat gelijk uit te doen zodra je het water uit komt, dus nog op het harde zand? Anders is je pak kurkdroog als je het gaat uitrekken...

19

Re: Zandvoort

Ik denk dat het een goed idee is je pak gelijk op het strand uit te doen. Misschien ook hardloopschoenen aan want het is een flink stuk over het asfalt lopen. Ik heb totaal geen ervaring met een zomertriatlon en zeker niet met de overgang van zee naar het parc fermee van 500 meter. Tips zijn welkom, alhoewel het juist ook weer zijn charme heeft om het zelf maar te ervaren en te kijken wat je achteraf gezien niet zo handig hebt gedaan.

20

Re: Zandvoort

Ik heb vanmiddag he parcours op zee verkend. Als het net zulk weer wordt als vandaag kunnen we ons heerlijk uitleven, pittige golven met mooie schuimkoppen!

21

Re: Zandvoort

Patrick doe jij nu mee aan de duathlon?

22

Re: Zandvoort

Jack33 schreef:

Ik heb vanmiddag he parcours op zee verkend. Als het net zulk weer wordt als vandaag kunnen we ons heerlijk uitleven, pittige golven met mooie schuimkoppen!

Oh jee zwemmen is mijn zwakste punt en heb nog nooit in open water gezwommen. Ik zie een uitdaging:)
maarja uitdagingen zijn er om overwonnen te worden.

23

Re: Zandvoort

Misschien lees ik ergens over heen hoor. Ik heb me ingeschreven, de senioren starten om 11.30 maar er is nu een 40 plus starttijd om 13.00 uur,  betekent dat je daar automatisch aan meedoet als je 40 plus bent? Wie weet dat toevallig?

24

Re: Zandvoort

IK ben er wel bij ,tevens mijn debuuut op de 1/4 was vorig jaar al de bedoeling ,helaas veel blessure leed gehad na valpartij in didam triathlon

25

Re: Zandvoort

quote
er is nu een 40 plus starttijd om 13.00 uur,  betekent dat je daar automatisch aan meedoet als je 40 plus bent? Wie weet dat toevallig?
unquote

Ik weet het niet, maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik om 13.00 start.