26

Re: Zandvoort

Joker schreef:

Misschien lees ik ergens over heen hoor. Ik heb me ingeschreven, de senioren starten om 11.30 maar er is nu een 40 plus starttijd om 13.00 uur,  betekent dat je daar automatisch aan meedoet als je 40 plus bent? Wie weet dat toevallig?

Volgens mij wel! anders mailtje naar de organisatie!

27

Re: Zandvoort

Mailtje gestuurd, ik hoop snel antwoord te krijgen. Tevens over de chip, moest je daar nu extra voor betalen? Kan helaas niks terugvinden in mijn administratie (terwijl ik wel alles bewaar :-))

28

Re: Zandvoort

Tja, ik start ook in Zandvoort, komt me qua wedstrijdplanning niet zo goed uit, maar het leek me echt een gave wedstrijd en we triathlonnen tenslotte voor t plezier. Heb nog nooit in de zee gezwommen. zwemmen als in: proberen grotere afstanden te overbruggen in beperkte tijd. Ook nooit getraint, dus dat wordt lachen. Gelukkig neem ik speciaal geprepareerde fietsbenen mee om het verlies bij het zwemmen weer wat recht te kunnen breien. Hoop ik smile

Overigens, wat doen jullie tegen de zoute watersmaak in je bakkes na het zwemmen? Mentos? Drop? water? Of gewoon ontkenning van het probleem en fietsen?

29

Re: Zandvoort

Zoute water gewoon ontkennen. Zelfs met een paar binnenkomende slokken valt het best wel mee, het water is heel schoon, gewoon een slok water uit de eerste bidon op het droge en weg is het probleem.

30

Re: Zandvoort

Heb net een mailtje van de oranisatie gehad.
Voor de 40-ers onder ons,...
Het is inderdaad zo dat als je 40 bent geweest je automatisch bij de 40+ start om 13 uur

31

Re: Zandvoort

Het weerbericht voor zondag belooft ons windkracht 5 en regen, het circuit is bochtig, technisch en niet vlak.
Fietsen jullie op een tt-bolide of op een gewone racert?
Ik twijfel (maar dat doe ik meestal dus dat zegt niet zo veel)

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

32

Re: Zandvoort

ik ga met de tt fiets.....denk ik...

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

33

Re: Zandvoort

Ik ga ook met de tt fiets. Ik maak me meer zorgen of het zwemmen wel door kan gaan met windkracht 5.

34

Re: Zandvoort

TT fiets maar ga wel niet met mijn hoge velgen rijden dan.

35

Re: Zandvoort

ik maak me zorgen ook over de zwemmen...en denk dak als het windkracht 5 blijft da 1/8 wordt short run-bike-run...

wat voor banden gebruiken jullie in de races als het regent? Ik heb momenteel de Schwable Ultremo R1....zijn deze goed in regen?

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

36

Re: Zandvoort

Waarom de korte afstand? En ik gebruik in regen weer ook mijn gewone bandjes,ben toch redelijk voorzichtig in regenweer ben deze week al bijna onderuit gegaan in een wegkoers de bibber zat behoorlijk in mijn benen. Was een gevaarlijk parcour ook trouwens in vlaams brabant veel klimmen en gevaarlijke afdalingen pff

37

Re: Zandvoort

Bedankt Joker voor de info ,kan ik rustig in de ochtend afreizen vanuit zevenaar  geen gehaast op de vroege ochtend, Hoop inderdaad dat de wind meevalt zondag anders word het afzien niet alleen in de zee en de wind ,maar wat dacht je van het zand dat kan opwaaien als het maar affe droog is

38

Re: Zandvoort

ronnyke schreef:

Waarom de korte afstand?

1/8 wordt korte duathlon als zee wild is...

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

39

Re: Zandvoort

Ik denk dat je voor gladheid op het circuit niet zo bang hoeft te zijn, het is een F1 circuit met heel ruime bochten. Opwaaiend zand op circuit en duinen valt volgens mij ook wel mee, er is een ruime begroeing rondom met typische duinvegetatie die wel wat kan hebben. Ik maak me er alleen zorgen over dat de reddingsbrigade moeilijk doet als er flinke golven staan, maar dat lijkt me juist kicken, en wat maakt het uit als we allemaal flink trager zijn, de tijden per kwartriatlon kun je toch al nauwelijks vergelijken door verschillen in parcours, precieze afstanden en natuurlijk omstandigheden.

40

Re: Zandvoort

Het zou wel erg jammer zijn als het zwemmen niet door zou gaan, dat was voor mij nu juist de reden om mee te doen. Triathlons genoeg, maar niet met zwemmen in de zee... Hierbij dus een oproep aan de organisatie om hier rekening mee te houden. Vorig jaar Aalsmeer met windkracht 5 ging ook gewoon door.... Als het zwemmen niet door gaat is dat geen goede PR, volgens mij......

triathlon is 3x leuker!

41

Re: Zandvoort

Hans, ik ben het helemaal met je eens, en ik weet wel zeker de organisatie ook. Maarrrr, windkracht 5 in Aalsmeer of op de Noordzee scheelt een slok op een borrel, ik weet het want woon mijn hele leven aan de kust.

42

Re: Zandvoort

Jack, dat lijkt me nu juist zo geweldig. Dus laten we duimen.  Het is een triathlon, daar hoort gewoon spectakel bij... Ik roep altijd "een triathlon gaat altijd door, het is geen marathon van Rotterdam of vierdaagse...." (In Aalsmeer kwam de wind trouwens pal over de plas, er hingen elke 10 meter duikers in vol ornaat aan de lijn, heel spectaculair...)

Bij windkracht 7 heb ik er overigens wel begrip voor hoor....

triathlon is 3x leuker!

43

Re: Zandvoort

Ik heb begrip voor je enthusiasme, maar stel je voor dat je dit terugleest na een ernstig zwemongeval. Als de organisatie een onderdeel afblaast, kun je daar alleen  maar respect voor hebben. Het is geen populaire beslissing, maar soms wel een noodzakelijke.

Ik wens jullie uiteraard een fantastische wedstrijd toe, ik zal zelf rondjes aan het zwemmen zijn in de Wolfsven.

44

Re: Zandvoort

nog een vraagje...wat doen jullie tegen de kwallen...????
ik wil geen kwall tegen mijn gezicht krijgen.

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

45

Re: Zandvoort

tripaolo schreef:

nog een vraagje...wat doen jullie tegen de kwallen...????
ik wil geen kwall tegen mijn gezicht krijgen.

We hebben geen last van kwallen zondag. Kwallen heb je alleen na eenpaar dagen oostenwind. We hebben nu al een tijd westenwind en dit blijft zo t/m zondag.
Overigens wel hoge golven met westenwind. Dat kan nog leuk worden.

46

Re: Zandvoort

Goed technisch zwemmen, arm recht strekken, gezicht zijwaarts bij uitademen en alleen naar voren kijken met je kop boven water, dat moet je sowieso af en toe doen om over de golven te kunnen kijken. Zo zullen kwallen absoluut geen probleem zijn.

47

Re: Zandvoort

Kwallen..... ik denk inderdaad dat we zondag wel ergens anders aan denken dan aan kwallen.... misschien als we op de fiets zitten.... (en inderdaad bij westenwind zijn er geen kwallen....)..

En natuurlijk snap ik het risico van zwemongevallen, Roland en dat wil ik zeker niet bagatelliseren. Ik verheug me gewoon heel erg op het evenement (en ik heb nu al respect voor de golven hoor, kan nog vies tegenvallen). Windvoorspelling voor zondag lijkt iets af te nemen (was 5-6, nu 4-5)

triathlon is 3x leuker!

48

Re: Zandvoort

De voorspelling op buienradar.nl is dat het zondag droog is in Zandvoort, dat ziet er goed uit. Dus laat het nu maar flink regenen dan kan dat sowieso zondag niet vallen. De wind wordt zaterdag 49km/uur en neemt zondag af naar 36 km/uur.

49

Re: Zandvoort

perfekt...geen kwallen, geen regen, mooi wind....nu nog zon!!!!!!!

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

50

Re: Zandvoort

Gisteren nog  2,5 km in zee gezwommen bij Egmond zonder wetsuit. Goede temperatuur en weinig golfslag. Maar dat kan zondag weer totaal anders zijn. Aan de kust is geen dag dezelfde.