51

Re: Zandvoort

Bigfietser; heb je enig idee hoe de temp. van het zee water is dan wat is bij jou een goede temp.

52

Re: Zandvoort

Raymond Vleghert schreef:

Bigfietser; heb je enig idee hoe de temp. van het zee water is dan wat is bij jou een goede temp.

Ik denk een graad of 19. Het voelde niet extra koud.

53

Re: Zandvoort

De watertemperatuur bij Zandvoort is nu 17 graden.
Afgelopen zondag zwom ik bij Ouddorp in een zee van 14 graden en ik vond 't met wetsuit goed te doen.

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

54

Re: Zandvoort

17 - 19 gr is zeker goed te doen met wedstrijd heb je daar helemaal geen last van

55

Re: Zandvoort

Vanaf 17 graden is het te doen, het IJsselmeer en grote binnenlandse wateren zijn nu 17 graden, maar de Noordzee is dat beslist niet. Volgens de KNMI website 15 graden en ik denk dat dit wel klopt, ik moest afgelopen weekeind met pak aan echt even rillen toen het water zich tussen pak en huid nestelde. Het is mij te koud zonder pak.

56

Re: Zandvoort

ahh, Yvonne van Vlerken doet niet mee zondag sad

57

Re: Zandvoort

monkeloor schreef:

ahh, Yvonne van Vlerken doet niet mee zondag sad

zeker bang voor kwallen big_smile

triathlon is 3x leuker!

58

Re: Zandvoort

te gaaf natuurlijk. ik kon zelf helaas niet dit weekend. benieuwd naar de ervaringen, zal dit onze kikkerlandjes eerste ironman discipline worden de komende jaren? de toekomst zal het ons leren, maar met k-swiss en dergelijke reeds in de support gaan we de goede kant op smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

59 Laatst bewerkt door monkeloor (18-06-11 20:55:38)

Re: Zandvoort

Heerlijk. Lees dit net in het boekje; "Je dient dus zelf te zorgen voor een enkelbandje voor de chip. De organisatie heeft geen extra enkelbandjes!"

WTF??
Nog maar ff op zoek naar iets wat als bandje kan dienen ...

edit; zojuist 2 tie-wraps. In dit geval nu omgedoopt tot enkel-wraps hmm

60

Re: Zandvoort

Rolletje ducktape doet ook wonderen.

61

Re: Zandvoort

Good luck iedereen vandaag!!!

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

62

Re: Zandvoort

Ik las dat het misschien een Duathlon gaat worden. Ben benieuwd! Succes in ieder geval!

63

Re: Zandvoort

doorn184 schreef:

Ik las dat het misschien een Duathlon gaat worden. Ben benieuwd! Succes in ieder geval!

Correct:

@ZandvoortTri Zandvoort Triathlon
Het wordt een RBR. Golven zijn huge...

64

Re: Zandvoort

Zo. weer terug van een dagje strand. Hoewel, weinig strand gezien tongue Jammer dat het zwemmen niet doorging, maar als je de zee zag ... dan begreep je dat meteen. Run-Bike-Run dus. 1 ronde van 4km, 38 fietsen en 8 lopen.

Het fietsen op het parcours vond ik erg gaaf, maar ook wel pittig, zeker met de heuveltjes en vaak straffe wind tegen. Lopen was minstens zo pittig, ook vanwege dezelfde heuveltjes en straffe wind tegen smile

Desondanks wel lekker bezig geweest en 02:00:10 op de klok gezet.

65

Re: Zandvoort

Ondanks balen van het zwemmen, toch maar mijn best gedaan; was eigenlijk wel leuk - eerste RBR. Organisatie kon beter, maar ze kwamen dat tenminste meteen vragen, maakt een boel goed. En eerste in cat natuurlijk ook.... 1.08 (bij de oude mannen).

triathlon is 3x leuker!

66

Re: Zandvoort

Was best ok jammer, van de wind. Met golven van een meter doe je weinig, risico van een zwemonderdeel in zee.  Dat had ik toch wel eens willen meemaken.
Ondanks de vele nummers en deelnemers was het toch best relaxed.

67

Re: Zandvoort

Niks zo mooi als een zwemonderdeel in een brute zee, maar veiligheid gaat voor.
Daarnaast heeft elk nadeel z'n voordeel op deze manier kreeg Wouter nog een beetje tegenstand op de Duathlon ;-)

68

Re: Zandvoort

Terug in het oosten van het land na RBR  in zandvoort zwemonderdeel ging helaas niet door wel terecht. Heb even gekeken ,niet voor niks zo'n eind (147km) gereden . Na een rommelige start 4km op zwaar parcour oneffen en veel kiessels heuveltje op en weer af wind tegen maakte het extra zwaar, Het fietsparcour geweldig natuurlijk op het circuit ook zwaar heuvel op en af en soms zware storm tegen hierdoor nooit echt lekker in ritme kunnen komen alleen maar knokken . fietstijd viel daarom erg tegen. Daarna weer twee rondjes lopen geen 10 zoals in programma staat aangegeven maar 8km liet ik me vertellen Dit ging naar omstandigheden zeer goed Mijn eerste Lange afstand RBR zit erop Als het zwemmen door was gegaan was dit ook mijn debuut op de kwart . kn uiteindelijk met 2.15 als tijd wel leven is toch anders indelen dan een sprint afstand bij sprint is het gewoon knallen van het begin af aan en dan maar zien hoe je eindigt . Maarja Weer een ervaring rijker  En was toch een leuke dag  Verzorging was goed communicatie kan beter een beetje rommelig . Prima eerste keer voor de organisatie.

69

Re: Zandvoort

Afgezien van de harde wind waardoor het zwemmen niet doorging was het prima weer, ik ben zelfs een beetje verbrand omdat ik voor het eerst dit jaar in mijn triathlon tricootje reed met blote schouders.
Ik heb genoten van de rondjes met de vele bochten, het was inderdaad vrij technisch.
Ik vond het prima georganiseerd, de gebruikelijke chaos die onvermijdelijk is, maar er waren veel vrijwilligers die je de juiste richting opstuurde. Wat ik wel een beetje vreemd vond, was dat op dezelfde plek van het parc fermee vorig weekeinde een grote wite tent stond (ik woon niet ver van Zandvoort), ik ging er dus gemakshalve vanuit dat het parc ferme overdek zou zijn, maar goed, het was gelukkig toch droog.
Volgend jaar weer, met zwemmen.

70

Re: Zandvoort

Zandvoort was leuk vandaag. Jammer da we niet kunnen zwemmen...volgend jaar.
Was 13e op de 1/8 run bike run, en hier is een impressie vanaf de fiets (4e tijd op de fiets):
http://www.youtube.com/watch?v=cWqB2mPvIls

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

71

Re: Zandvoort

tripaolo schreef:

Zandvoort was leuk vandaag. Jammer da we niet kunnen zwemmen...volgend jaar.
Was 13e op de 1/8 run bike run, en hier is een impressie vanaf de fiets (4e tijd op de fiets):
http://www.youtube.com/watch?v=cWqB2mPvIls

Dat heb je leuk gedaan! Mooi om dat parcours even zo te zien. Ziet er aardig 'race' uit!

72

Re: Zandvoort

Een geweldig promotiefilmpje. Hartstikke leuk.
Het viel me op dat je bijna iedereen rechts moest passeren, dat was bij de kwart afstand ook vaak het geval, ongelooflijk hoe mensen gewoon doodleuk links blijven rijden.

73

Re: Zandvoort

Jack33 schreef:

Een geweldig promotiefilmpje. Hartstikke leuk.
Het viel me op dat je bijna iedereen rechts moest passeren, dat was bij de kwart afstand ook vaak het geval, ongelooflijk hoe mensen gewoon doodleuk links blijven rijden.

klopt...zijn er officiel regels voor dat?

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

74

Re: Zandvoort

Voor de 'jammer dat het zwemmen in zee niet doorging' enthousiastelingen kan ik de triathlon van Texel nog wel aanraden.
Zwemmen in de waddenzee en als de wind goed staat met 50+ over de dijk. Het is een leuke triathlon en je kan gelijk een weekend texel dr van maken.

75

Re: Zandvoort

Gisteren mijn debuut gemaakt op de duathlon in Zandvoort. Ik ben van origine hardloper en kon ondanks een verkoudheid en een 100km hardloopavontuur (vierdaagse in Apeldoorn) tijdens het afgelopen pinksterweekend toch redelijk meekomen op het looponderdeel.

Voor het eerst op mijn spiksplinternieuwe TT fiets (Fuji Aloha 1.0, voor een prikkie op de kop getikt tijdens mijn vakantie in Oostenrijk). Het fietsen voelde onwennig vanwege het technische parcours en de wind en ik wist me nog geen raad met mijn kracht (46ste fietstijd). Werk aan de winkel dus, net als met de wissels die ronduit slecht gingen. Eindtijd  toch nog 1h54, maar het moet volgende keer (Borne) echt een stuk sneller.