26

Re: Tijdrithelm

Juhroen schreef:

In het blad "Fiets" van een maand of wat geleden ging het ook over tijdrijden.
Daar gaven ze aan dat op een afstand van 40km een tijdritfiets 4min verschil maakt. en een tijdrithelm 1 min.
Dit zullen vast gemiddelde waarden zijn bij gemiddelde personen.. denk ik:)

Gelukkig ben ik heel gemiddeld ;-)

Zou dus 5minuten moeten schelen. Nouzeg...ga ik nòg harder fietsen ;-)

27 Laatst bewerkt door Boudewijn (31-05-11 17:19:26)

Re: Tijdrithelm

Als je twijfelt over aanschaf kan huren ook een optie zijn. www.wiel-rent.nl verhuurt ze voor 12,50 per week. Volgens mij moet je ze al heel wat keertjes gebruiken voor je dat eruit hebt. Ze zitten door het hele land dus altijd wel iets in de buurt lijkt me.

28

Re: Tijdrithelm

Boudewijn schreef:

Als je twijfelt over aanschaf kan huren ook een optie zijn. www.wiel-rent.nl verhuurt ze voor 12,50 per week. Volgens mij moet je ze al heel wat keertjes gebruiken voor je dat eruit hebt. Ze zitten door het hele land dus altijd wel iets in de buurt lijkt me.

Heb je hier aandelen in? Aangezien allebei je posts hierover gaan ;-)
Bedankt voor de tip, maar ik heb zoiets toch liever voor mezelf. Al die hoofden met zweet die m op gehad hebben... Heb inmiddels een helm aangeschaft.

29

Re: Tijdrithelm

Die vier minuten winst met een tijdritfiets, is dat vergeleken met een bakfiets ofzo? Want persoonlijk lijkt me dat wel een erg groot verschil. Dat zou voor mij meer dan 2 km/uur winst betekenen! (en 2.5 km/uur met een helmpie)