1

Onderwerp: Ironman 70.3 Wiesbaden

Hellow!

Ik ben ingeschreven voor mijn eerste 70.3 ironman in Wiesbaden (tevens ook mijn eerste triathlon, dus ben compleet nieuw in dit wereldje). Gelukkig ben ik aan het overwinteren in Nieuw Zeeland dus wat training betreft gaat het de goede kant op.

Ik kwam er alleen later pas achter dat het fiets gedeelte in Wiesbaden nogal zwaar schijnt te zijn, dus het leek me verstandig om wat eerder naar Wiesbaden te gaan om de boel te verkennen. Zijn er meer mensen die meedoen dit jaar, en zo ja, eerder weggaan? smile

2

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Dag Jop

Ik heb deze ook in mijn planning staan(nog niet ingeschreven) Ik zal niet eerder weggaan kan zijn dat ik er een dag van te voren ben maar niet eerder. Ik fiets erg veel dus zie in dat onderdeel nog niet gelijk het grootste probleem.
Het zou mijn 2e triathlon moeten worden na in juni een 1/4 gedaan te hebben. Mischien tot ziens in Wiesbaden.

Gr. Andries

3

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Hallo Hoefie. Wiesbaden wordt dan 2012. Is altijd rzendsnel uitverkocht. Als je een Ironman 70.3 in de regio wilt doen met plaats wordt dat waarschijnlijk Antwerpen. Daar is nog plaats.

4

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Vanzella Antwepen had ik ook al in mijn planning is het daar ook nodig vroeg in te schrijven ?? of kan ik daar nog even mee wachten.

5

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Gisteren was er nog plaats. Toen heb ik nog gekeken en overwogen mezelf in te schrijven. Ik weet niet wat de limieten zijn van Antwerpen.

Succes!

6

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Mijn vriendin en ik staan ook aan de start van Wiesbaden.. Héél benieuwd.. met name naar het fietsparcours.. Vorig jaar heb ik de halve triathlon in Gerardmer mee gedaan. Mijn vriendin de Olympische aldaar.. Dus enige ervaring is aanwezig.. Maar toch zal het niet meevallen.
Wij arriveren vrijdagmiddag (pas).. Iedereen succes met de voorbereidingen!!!

7

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

is gerardmer een zwaar parcours? goede organisatie?

8

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Het weercijfer voor Antwerpen zondag is van een 1 naar een 3 gegaan.....  Wie weet.

triathlon is 3x leuker!

9

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Gerardmer was super!! Ik vond de organisatie heel goed. Fietsen is pittig.. 3 ronden fietsen met in elke ronde 3 leuke stukken omhoog..  Ik ben geen superfietser, dus rustig aan gedaan. Loopparcours viel me tegen.. toch ook wat hoogteverschil..  Finishen en genieten was voor mij het belangrijkste.. Ik was die dag jarig (werd 30) en wilde daarom met name een mooie dag meemaken.. Is prima gelukt.
Succes iedereen!!

10

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Teun, kun je even vertellen welke je leuker vond: Wiesbaden of Gerardmer?

En wat vond derest van Wiesbaden? Ik zoek een halve voor 2012 in het buitenland...

11 Laatst bewerkt door Frankiboy (08-09-11 11:06:13)

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Job,

Als jij nu in NZ traint, dan ga je als het goed is lachend  het Wiesbaden parcours over.. Los van het feit dat NZ ook vlakke delen kent, is het voor groot deel heel erg hilly - knallen dus! (en vergeet niet van Rugby World Cup te genieten, stiekem net zo belangrijk;))

EDIT: begin van de post was al uit maart?? gaat lekker jongens...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

12

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden

Oei, beetje laat antwoord van me.. sorry.

Lastig om te zeggen welke halve ik "mooier" vond.. Wiesbaden of Gerardmer

Gerardmer was mbt de start heel mooi.. Veel muziek met hele enthousiaste speakers.. Daarna met z'n allen in één keer het water in.. Persoonlijk vind ik dat wel hebben.  Het fietsen bestond uit 3 ronden in een mooie omgeving. Ook niet onbelangrijk.. 3 ronden betekent 3x langs het publiek met het fietsen.
Finish was super.. Kreeg gelijk een oorkonde met alle (tussen) tijden mee na net over de finish gekomen te zijn..

Wiesbaden is anders.. goed georganiseerd. Zwemmen in een ietwat klein meer met een doolhof aan boeien. Het fietsen is een aanloopstuk en 1 ronde fietsen. Wellicht voor het publiek iets minder aantrekkelijk. Daarentegen een heel mooi loopparcours door de binnenstad en het park. Superdruk en kippenvel tijdens het passeren van de streep..

tja... kiezen... dan toch stand 1-1

Je hebt d'r dus niet zoveel aan....