1

Onderwerp: Muziek tijdens een wedstrijd?

Vraagje. Dit jaar doe ik voor het eerst een paar kwartjes.

Tijdens looptrainingen van 10 of 15km loop ik altijd met muziek.
Is het gek om dit ook tijdens de wedstrijden ook te doen? Doen meer mensen dit?

2

Re: Muziek tijdens een wedstrijd?

Jeroen1979 schreef:

Vraagje. Dit jaar doe ik voor het eerst een paar kwartjes.

Tijdens looptrainingen van 10 of 15km loop ik altijd met muziek.
Is het gek om dit ook tijdens de wedstrijden ook te doen? Doen meer mensen dit?

Als ik mij niet vergis is het zelfs verboden om met een koptelefoon met muziek op een wedstrijd te lopen.

3

Re: Muziek tijdens een wedstrijd?

Dat denk ik ook. Ik train ook vrijwel altijd met muziek, maar denk dat ik er tijdens een wedstrijd echt geen behoefte aan heb. Er zijn genoeg dingen om je gedachten bezig te houden (mentaal voorbereiden op de wissels, eten en drinken, tempobepaling, publiek, tussentijden, onbekende parcours)

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn muziek zal missen.

4

Re: Muziek tijdens een wedstrijd?

Remko schreef:

Als ik mij niet vergis is het zelfs verboden om met een koptelefoon met muziek op een wedstrijd te lopen.

U vraagt, wij draaien:

6.4 Niet toegestane uitrusting
a) Hoofdtelefoon of headset;

Wedstrijdreglement 2011 blz 27. Wordt ook al eerder genoemd bij het fietsen.

5

Re: Muziek tijdens een wedstrijd?

Owww, verboden zelfs. Duidelijk, geen muziek dus!

Thanks allemaal.

6

Re: Muziek tijdens een wedstrijd?

Er zijn bij verschillende fietswinkel een soort van radio's te koop die je op je stuur kan monteren.
Zouden deze wel mogen een muziekje op vind ik ook wel erg chill eigenlijk

Grtz

7

Re: Muziek tijdens een wedstrijd?

Als je het mij vraagt BEN JE OLIEDOM als je met muziek traint. Sorry voor deze ietwat zwart-witte uitlating.
Ik heb motor gereden, dan heb je een helm op en die neemt minder geluid weg dan een koptelefoon.