1 Laatst bewerkt door Yogibear (16-05-11 12:28:52)

Onderwerp: Hallo allemaal!!

Ik ben Nancy en de baantjes in het zwembad inmiddels wel een beetje beu !!!
Nu loop ik iedere dag op de Oudenlandsedijk (met de hond) langs de Woudwetering, Paddegat, Wijde AA Braassemermeer, en dan denk ik; hoe makkelijk wil je het hebben zo dicht bij huis...
Maar toch durf ik de duik niet te nemen, want wat staat mij eigenlijk allemaal te wachten???
Mag ik zomaar overal zwemmen, ondanks redelijk drukke scheepvaart en vissporters...
Misschien moet ik toch maar vragen of er iemand met mij mee peddelt...

Wat is het meest bizarre wat jullie zijn tegen gekomen onderweg? Laatst vertelde iemand dat hij zijn
arm precies in een dood verrot varken stak, letwel dit was lang,  lang geleden in een tijd dat de arme beesten nog niet geregistreerd werden...Maar lieve help zeg!! 

Anyway alle tips en trucs zijn welkom!

Nancy

2

Re: Hallo allemaal!!

Je mag overal zwemmen, behalve stadsgrachten en rivieren vlak bij bruggen en sluizen, verder volgens mij overal tenzij het uitdrukkelijk verboden is. Uitkijken met drukke scheepvaart natuurlijk, maar in dat soort kanalen kun je ook beter niet zwemmen. Ik heb nooit problemen met vissers gehad, als je ze ziet rustig een beetje van ze af zwemmen, daar schrikken de vissen nog het minst van, niet wild gaan watertrappen of zo. Ik heb wel een keer meegemaakt dat ik onder een strakke lijn moest, dat vonden de vissers niet zo leuk, maar ik heb nooit een boze visser meegemaakt, gelukkig maar want je bent toch wat kwetsbaar.
Het gekste wat je meemaakt zijn drijvende takjes of plastic zakjes, daar schrik je soms wat van, ondieptes of hoge waterplanten waar je hand tegen aan strijkt idem, af en toe een rare golf iets kouder water, voelt wat vreemd aan. Roeiers kunnen gevaarlijk zijn want die varen `achterstevoren`, meestal vrij snel en ze zien je vaak niet. Tenslotte is het belangrijk een goede instapplek te vinden, soms liggen er grote glibberige keien op de bodem.
Maar meestal voel je je in het water zonder chloorstank en drukte van andere irritant breed uiwaaierende schoolslagzwemmers en dergelijke lui juist erg relaxed en maak je soms mee dat de eenden pas een paar meters van je af gaan wegzwemmen.
In bekende wateren waar ik in enkele halen op een plek kom waar ik kan staan zwem ik wel alleen, verder het liefst samen met anderen. Over een paar weken begint ons groepje weer op de vaste dinsdagavond in de Amstel. Heerlijk, veiliger en ook nog gezellig.