1

Onderwerp: Schoen + blote voet = blaar

Hoi

Vol afgunst kijk ik naar (bijna) alle triatleten die na het fietsen hop zo in de hardloopschoenen springen en de 10 of 20 km rennen zonder probleem.

Ik ben er jaren geleden al mee gestopt omdat, wat ik ook deed, ik altijd een blaar op mijn hielen liep.
Ik heb talk, vet, pleisters en tape geprobeerd, maar die zweetpoten van mij maakten de huid gewoon zo week dat boven de 5km de blaar er al snel was.

Is dit op te lossen of heb ik gewoon pech?
Ik kreeg weer een beetje moed door de nieuwe wedstrijdschoenen die ik voorbij zie komen, maar ik durf het gewoon nog niet aan.

Ben benieuwd naar jullie mening

A+

2

Re: Schoen + blote voet = blaar

petitmas schreef:

Is dit op te lossen of heb ik gewoon pech?

Gewoon sokken aandoen en klaar?

Dit hoeft echt niet langer dan 2 seconden te duren hoor.  Ik doe wat talkpoeder in m'n sokken, doe ze even aan en "rol" ze dan af.  Zo opgerold leg ik ze klaar in m'n loopschoenen.  Tijdens de wissel rol je ze dan gewoon terug over je voet, zo gaat het echt snel.

Wel pas in T2 welteverstaan.  Met natte voeten in T1 is het puur tijdverlies.

3

Re: Schoen + blote voet = blaar

Ik doe het tot en met 1/4e en misschien 1/3e. Denk dat ik voor een halve ook gewoon sokken doe.

Ik kreeg gister bij de 1/8e ook nog eens koude voeten ...

4

Re: Schoen + blote voet = blaar

Je moet een schoen hebben die 100% past. Als ik een schoen pas schiet ik ze ook eens aan met blote voeten. Sommige schoenen lijken met sokken goed te passen maar veroorzaken zonder sokken toch een heel klein beetje wrijving.
En dan loop ik ook in training geregeld zonder sokken. Dan krijg je ook een beetje extra eelt op de hielen. wink

5

Re: Schoen + blote voet = blaar

Ik loop met sokken, maar heb vrijwel altijd blaren....op de bal van mijn voet, onder mijn grote teen. (toegegeven, ik moet nog nieuwe schoenen aanschaffen).

6

Re: Schoen + blote voet = blaar

Sokken aandoen kost me secondje of 10. Ik gebruik ongeveer dezelfde methode als Ghen. En ik zit niet in de situatie dat die 10 seconden iets uitmaken dus doe ze lekker aan smile Anders heb ik binnen 5 minuten lopen blaren.

Watjes huid, ik weet 't.

7 Laatst bewerkt door Vanzella (10-06-11 10:53:05)

Re: Schoen + blote voet = blaar

Je zou compeed blaarpleisters op je hakken kunnen doen de avond of ochtend voor de wedstrijd.

Ik heb ook gevoelige voeten, maar tot 10km met een beetje talkpoeder in mijn Zoot's gaat vloeiend. (behalve als er zand en steentjes in de wisselzone liggen zoals afgelopen zondag).  Dit is bedoeld als commentaar op de mooie nieuwe wedstrijdschoenen die er zijn. Ik gebruik geen compeed bij het lopen, maar had daar wel veel baat bij toen ik voetbalde.

Bij 20km neem ik die 20 seconden om sokken aan te doen voor lief. Ik zie hierboven dat het nog sneller kan... Zal ik volgende week op de halve in Butchenbach eens proberen. 5uur 10 min 20sec is beter dan 5 uur 10 min en 30 seconden smile

8

Re: Schoen + blote voet = blaar

Vanzella schreef:

Ik zie hierboven dat het nog sneller kan... Zal ik volgende week op de halve in Butchenbach eens proberen.

Proberen, in de wedstrijd??  Je gaat dat toch op voorhand al even testen? ;-)

9

Re: Schoen + blote voet = blaar

Een geschikte schoen is het belangrijkste en de rest is trainen trainen en trainen.....lijkt wel sport :-P

10

Re: Schoen + blote voet = blaar

@ghen; ik denk dat vanzelle doelt op de manier van sokken aantrekken.. niet op blootsvoets gaan lopen.

11

Re: Schoen + blote voet = blaar

Juhroen schreef:

@ghen; ik denk dat vanzelle doelt op de manier van sokken aantrekken.. niet op blootsvoets gaan lopen.

Inderdaad, proberen mijn sokken nog sneller aan te trekken kan best in de wedstrijd smile In het slechtste geval doe ik er nog steeds 20 seconden over... Zit ik toch weer op die 5uur 10 en 30 seconden smile

12

Re: Schoen + blote voet = blaar

Vanzella schreef:

Je zou compeed blaarpleisters op je hakken kunnen doen de avond of ochtend voor de wedstrijd.

Ik heb ook gevoelige voeten, maar tot 10km met een beetje talkpoeder in mijn Zoot's gaat vloeiend. (behalve als er zand en steentjes in de wisselzone liggen zoals afgelopen zondag).  Dit is bedoeld als commentaar op de mooie nieuwe wedstrijdschoenen die er zijn. Ik gebruik geen compeed bij het lopen, maar had daar wel veel baat bij toen ik voetbalde.

Bij 20km neem ik die 20 seconden om sokken aan te doen voor lief. Ik zie hierboven dat het nog sneller kan... Zal ik volgende week op de halve in Butchenbach eens proberen. 5uur 10 min 20sec is beter dan 5 uur 10 min en 30 seconden smile

Mijn ervaring met compeed is dat ze toch wel (gedeeltelijk) loslaten tijdens het zwemonderdeel