1 Laatst bewerkt door Jip (10-06-11 14:02:38)

Onderwerp: Zwemmen met fietsbroek

Zou het te doen zijn om met een fietsbroek te zwemmen en dan zo op de fiets te stappen en dan na het fietsen de fietsbroek om te ruilen voor een loop/triathlonbroekje?

Of gaat een natte zeem ook/juist aan alle kanten schuren?

Ik heb uiteraard wel een wetsuit aan.

2

Re: Zwemmen met fietsbroek

Als je koersbroek gewoon strak zit zal het niet gaan schuren hoor. Als je gaat zitten op je fiets zal er wat meer water uit komen denk ik. Of het lekker zwemt onder je wetsuit zou je moeten uit proberen. Maar voor welke afstand wil je met een koersbroek gaan rijden?

3

Re: Zwemmen met fietsbroek

90 kilometer

4

Re: Zwemmen met fietsbroek

Ja dat zit denk ik lekkerder met een koersbroek. Ik zou dan een keer gaan met de koersbroek eronder, denk dat het prima zal zwemmen.

5

Re: Zwemmen met fietsbroek

denniss schreef:

Ja dat zit denk ik lekkerder met een koersbroek. Ik zou dan een keer gaan met de koersbroek eronder, denk dat het prima zal zwemmen.

Weet wel zeker dat het lekkerder fietst dan met een triathlonbroekje ;-)
Ik kan het alleen niet meer uitproberen. Denk dat ik het maar gewoon doe.

6

Re: Zwemmen met fietsbroek

Oh je gaat zondag Terheijden doen zeker. Als ik jou was zou ik het ook gewoon doen.

7

Re: Zwemmen met fietsbroek

Klopt!

8

Re: Zwemmen met fietsbroek

Succes zondag.

9

Re: Zwemmen met fietsbroek

Weet wel zeker dat het lekkerder fietst dan met een triathlonbroekje ;-)
Ik kan het alleen niet meer uitproberen. Denk dat ik het maar gewoon doe.

Hoe ging het fietsen met een natte koersbroek? Ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik heb zelfs geen zin om het gewoon eens te proberen, maar volgende week zondag zal ik wel moeten in Zandvoort.
Nog iets merkwaardigs, in het programmaboekje wordt aanbevolen om na het zwemmen je pak pas bij je fiets uit te doen. Het is een meter of 500 lopen van strand naar parc fermee, mij lijkt het juist wel pretig dat je broek alvast een beetje kan opdrogen tijdens dat pittige loopje, zeker als er een lekker zonnetje en windje staat. Ik ben benieuwd naar andere meningen of nog beter ervaringen.

10

Re: Zwemmen met fietsbroek

Ging heel goed! Uiteindelijk met tribroekje gefietst. Wel last van wat schuurplekjes her en der, maar goed...dat hoort erbij denk ik dan maar!

Denk dat je je pak beter aan kunt houden ivm het zand wat op je pak en lijf komt te zitten als je je pak uit doet.
Maarreuhm...je broekje droogt echt niet met 500 meter lopen hoor! En met zoutwater en een koersbroek? Denk dat dat wel gaan prikken en schuren!