1

Onderwerp: Benen scheren

Goedendag,

Omdat ik natuurlijk regelmatig op de fiets zit krijg ik weleens vragen van familie / vrienden de vraag waarom fietsers (du/triathleten) hun benen scheren.

Waarom doen we dit ? Doe je het omdat iedereen het doet ? Omdat het fijner is voor massages ? Ik vind het gewoon prettig ?

Waarom ik ? Tsja de rest doet het ook, het hoort erbij. Wat zijn jullie redenen ?

Zomaar een topic. Kan ik met betere argumenten komen bij de familie die het toch nog apart vinden.

Groeten

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

2

Re: Benen scheren

Volgens sommige zou je ook minder beschadiging hebben als je eens serieus onderuit gaat. En idd mij massuese vind het ook wel fijn denk ik dan in zo een vettige brij van haar en olie te staan kneden.

3

Re: Benen scheren

Ik heb het 1 keer gedaan omdat mijn vrouw zei dat ze me zou scheiden. Het maakt op mijn niveau geen barst uit en massages heb ik een hekel aan, maar ik vond het gewoon grappig, onder het mom van aerodynamica.

4

Re: Benen scheren

Volgens mij is het vooral voor het herstel na valpartijen, de huid gaat dan minder snel infecteren als er geen haartjes half door je geschaafde huid heen groeien. Vooral onprettig als er een korst op de wond zit..

Verder is de massage een goed 2e punt maar wat ik hoor van wielrenners gaat het vooral om infectiegevaar na valpartijen..

Lieke

5

Re: Benen scheren

Inderdaad, wat Lieke zegt.

En voor een massage (bv insmeren van de benen/armen tegen het koude water voor een wedstrijd) is het ook iets aangenamer.

6

Re: Benen scheren

90% van ons laat zich toch nooit masseren, daar ben ik van overtuigd. De echte reden waarom gewone huis tuin en keuken fietsers hun benen scheren is omdat ze daarmee laten zien één van ons te zijn. Daar hoort ook bij een schone fiets, normale schoentjes en handschoenen e.d.  Ik gruw ervan als ik iemand met zijn gympies en harige benen op een vieze racefiets zie rondrijden.

7 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (10-06-11 23:43:13)

Re: Benen scheren

Jack33 schreef:

Ik gruw ervan als ik iemand met zijn gympies en harige benen op een vieze racefiets zie rondrijden.

Euhh, blijf dan de komende dagen maar uit de buurt van Amersfoort, Amerongen, Rhenen, Veenendaal, Apeldoorn en Barneveld. Ik ga namelijk in genoemd outfit een kilometerje of 200 trainen smile

Oh, ik maak overigens wel mijn fiets regelmatig schoon...

8

Re: Benen scheren

Het scheren van de benen vind ik een heel gedoe heb ik een keer gedaan maar nooit meer wilde eens kijken hoe het eruit zag
Benen scheren omdat het een ander ook doet is kuddegedrag om er naar bij te horen
Ik zwem fiets en loop met haar op mijn benen verder zie je mij zelden of nooit bij een masseur
Mijn fietsen zijn altijd blinkend schoon na een training tijdens regen maak ik eerst mijn fiets schoon
Fietsen die piepen of kraken daar gruwel ik van

9

Re: Benen scheren

Ik vind het aangenamer als je veel zweet op trainingen, vooral indoor.
En achteraf gezien ziet het er ook gewoon beter uit (hier was ik vooraf niet van overtuigd).

10

Re: Benen scheren

http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2 … heren.html

11

Re: Benen scheren

Leuke column om te lezen.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

12

Re: Benen scheren

Mijn fiets is schoon, heb redelijk behaarde benen en mijn masseuse waar ik elke maand lig om mn bovenbenen, kuiten en schouders te doen hoor ik niet klagen.

Dacht zelf dat het meer voor de aero was maar dat verschil is zo teniet gedaan natuurlijk.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

13

Re: Benen scheren

Voor vrouwen gelukkig niet zo'n issue, van ons wordt toch al verwacht dat de beentjes netjes glad zijn.. wink Ik heb wel 's gehoord van masseurs dat ze bij erg behaarde benen soms niet lekker kunnen wrijven over de huid maar volgens mij is het niet echt een probleem.

Toch vind ik het er niet verkeerd uitzien als ik tijdens trainingen mannen met geschoren benen voorbij zie komen, het staat wel verzorgd.. Niet dat alle mannen ineens moeten gaan scheren hoor..!! smile

14

Re: Benen scheren

Nou dat valt me nu weer tegen van jullie. HET goede antwoord staat er niet bij ! ! ! ! !

Patrick, voor jouw geruststelling : wielrenners hebben gladde benen uit voorzorg !!! Als je plat gaat en je moet nog een stukkie fietsen heb je dus vuil in de wond. Logisch dat een wond met haar er om heen meer vuil vasthoudt dan zonder.

het is dus hoofdzakelijk een medische reden ! ! ! Het vuil is er eerder uit in geval van wondjes. Op de 2e plaats komt het masseren en last but not least : een wielrenner met behaarde benen is gewoon geen porum, laat staan een triatleet.

Dus je kan met opgeheven hoofd met gladde benen naar de volgende verjaardag :-)

En nu.........scheer je weg
A+

15

Re: Benen scheren

petitmas schreef:

Nou dat valt me nu weer tegen van jullie. HET goede antwoord staat er niet bij ! ! ! ! !
En nu.........scheer je weg
A+

Zeker wel, onder andere door Lieke en Ronnyke.

16

Re: Benen scheren

En hoe zit het bij jullie dan met het scheren van de armen en/of oksels??
Doen jullie dat ook of scheren jullie alleen de benen??

17

Re: Benen scheren

Kaboom schreef:

En hoe zit het bij jullie dan met het scheren van de armen en/of oksels??
Doen jullie dat ook of scheren jullie alleen de benen??

Oksels wel. maar dat is meer omdat ik het anders niet fris vind.
Overigens is het geen wekelijk/maandelijks ritueel, meer als ik het weer eens te lang vind worden.

18

Re: Benen scheren

Nou ik heb al moeite om mijn gezicht bij te houden, laat staan mijn benen.
Maar als ik onder het uur op de achtste kom, dan zal ik mijn benen wel scheren. Vind dat ik het nu nog niet waard ben tongue

19

Re: Benen scheren

Een wetsuit aantrekken is ook veel aangenamer als je daarbij niet telkens haar uit je benen trekt...

20

Re: Benen scheren

Scheren doe ik al jaren.
Idd fijn bij het masseren en sneller herstel bij valpartijen.

Ik scheer mijn benen, hoofd en oksels eens per week.

21

Re: Benen scheren

Hoe vaak scheren jullie dan per maand ongeveer?    Heb mn rug een keer laten harsen maar dat kon na een maand weer gebeuren + de jeuk van de stoppels die door komen, net onkruid die zooi.

Scheersetje ligt al klaar, voor mn volgend OD triathlon zal ik het eens bekijken.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.