1

Onderwerp: Wetsuit Orca kasei

Ik ben aan het kijken naar een wetsuit, nu is mijn oog gevallen op de orca s3 maar nu kom ik op wiggle de Orca kaisai tegen, weet iemand van jullie iets over de kwaliteit hiervan? De prijs is voor een introductie met de traiathlon wel wat leuker.

http://www.wiggle.co.uk/orca-mens-kaisei-wetsuit/

2

Re: Wetsuit Orca kasei

Ik heb ook naar de Kasei gekeken. Heb uiteindelijk voor de S3 gekozen en vandaag voor het eerst meegezwommen bij de 1/8 van Terheijden. Super pak!

3

Re: Wetsuit Orca kasei

Jeroen1979 schreef:

Ik heb ook naar de Kasei gekeken. Heb uiteindelijk voor de S3 gekozen en vandaag voor het eerst meegezwommen bij de 1/8 van Terheijden. Super pak!

Hey,

ik heb samen met een kameraad (die ook triatlon beoefent) het plan opgevat om zelf een nieuw merk te introduceren.   In Europa onbekend, in Azië wordt het gedragen door oa: de Nationale ploeg van Korea.  Mijn vraag: Waarom kiezen jullie meteen voor Orca?  Heb je ook andere merken getest?

Ter info over het topic zelf.  Ik heb een Sailfish (momenteel  :-)  )   en ben wel tevreden over dit pak.  Heeft me wel een zware testsessie met andere pakken opgeleverd om hierop uit te komen.   Orca en Sailfish zaten dichtbij elkaar maar de Sailfish zat momenteel beter.  Als ik ooit een beter pak wil, zou ik niet meteen naar Sailfish stappen maar zou dan weer testen.

MENS SANA IN CORPORE SANO

4

Re: Wetsuit Orca kasei

Kwestie van prijs en ervaring. Had al goede ervaringen met een trisuit van Orca. Dan ga je kijken wat er op de markt aanwezig is en dan blijkt Orca wetsuits te hebben die in een redelijk prijscategorie te vallen. 130 pond via Wiggle. Als beginner prima.

5

Re: Wetsuit Orca kasei

Ik heb inmiddels maar de proef op de som genomen en de Kaisai besteld. voor 100 kan je er gen buil aan vallen. Daarnaast steun ik op deze manier ook project Kaisai.

Ik laat jullie mijn ervaringen wel weten als hij binnen is.

6

Re: Wetsuit Orca kasei

Ik heb een Foor Quantum. De pasvorm is perfect behalve in het kruis  (ik heb een relatief lang lichaam dus zit het te strak in het kruis). Helaas begint 'ie ondertussen wel een beetje te slijten op de naden. Ben dus benieuwd naar goede vervangers.

7

Re: Wetsuit Orca kasei

Wetsuit is vandaag binnen gekomen, eerste indruk is goed, voelt stevig aan en ziet er erg goed uit. pas vorm is goed. ik ga proberen er zondag even mee te zwemmen, maar vrees dat het dinsdag pas echt goed gaat lukken voor een test.

8

Re: Wetsuit Orca kasei

Afgelopen dinsdag voor het eerst mee gezwommen en de maat is perfect. sluit super aan en na het eerst  beetje water wat er in komt zit het perfect. Het zwemmen met het pak aan gaat ook erg lekker, alleen even wennen om in buiten water te zwemmen. je moet je hoofd veel hoger tillen om richting aan te houden. dat gaat nog even oefenen worden.

9

Re: Wetsuit Orca kasei

Hoi Urban

Dat klinkt veel belovend. Niet je hoofd op gaan tillen hoor. gewoon 10 slagen tellen en "plat" blijven. Na 10 slagen doe je 1 slag met je hoofd recht vooruit en je weet hoe je richting is.

Succes

A+

10

Re: Wetsuit Orca kasei

kijk, daar heb ik wat aan. afgelopen zaterdag ook weer wezen zwemmen en toen ging het als iets beter. Helaas alleen bij het uitkomen van het water een klein scheurtje in mijn pak (nooit gaan zitten op een spijker) Gelukkig bij de plaatselijke surfshop wat neopreen lijm kunnen kopen en hij is weer heel.