1

Onderwerp: Vorm - wat is dat eigenlijk?

Ik maakte me een beetje zorgen de afgelopen weken, Ik voelde me bij elke training na 10 minuten al moe, had geen kracht in de benen en zag daardoor op tegen de aankomende wedstrijd.

Toch maar mijn normale trainingregime aangehouden, omdat ik niet zeker van het probleem was, en twee weken later ben ik opeens weer topfit...

Zelfde dieet, zelfde werktijden, geen rare prive-problemen en toch vrij grote schommelingen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Is dat te verhelpen of te beinvloeden?

2

Re: Vorm - wat is dat eigenlijk?

Hi Roland,
het lijkt wel of niemand hierop durft te reageren. Misschien omdat ze het ( ook) niet weten?
zou dit een verklaring kunnen zijn?:
de traditionele chineese geneeswijzen erkennen de invloed van de seizoenen op het functioneren van de menselijke organen. in de winter zijn andere organen ( meer) actief dan in de zomer.
je lichaam heeft zich aangepast aan andere klimatologische omstandigheden lijkt me zo.

3

Re: Vorm - wat is dat eigenlijk?

Roland_Amersfoort schreef:

Ik maakte me een beetje zorgen de afgelopen weken, Ik voelde me bij elke training na 10 minuten al moe, had geen kracht in de benen en zag daardoor op tegen de aankomende wedstrijd.

Klinkt alsof je wel eens wat rust mocht pakken tongue Trainen is afbreken, herstel is wat je beter maakt.

Toch maar mijn normale trainingregime aangehouden, omdat ik niet zeker van het probleem was, en twee weken later ben ik opeens weer topfit...

Zelfde dieet, zelfde werktijden, geen rare prive-problemen en toch vrij grote schommelingen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Is dat te verhelpen of te beinvloeden?

Geen idee smile Ik voel me niet vaak hetzelfde, zelfs de vorm van de dag verschilt. De ene keer gaat je training lekker, de andere keer is het zwoegen.

Of je lichaam heeft zich aangepast aan andere klimatologische omstandigheden...

4

Re: Vorm - wat is dat eigenlijk?

Het mooie is dat ook vetkleppen in vorm zijn. Want rond is ook een vorm!

5

Re: Vorm - wat is dat eigenlijk?

Ha dan ben ik in vorm.

6

Re: Vorm - wat is dat eigenlijk?

Klinkt alsof je wel eens wat rust mocht pakken  Trainen is afbreken, herstel is wat je beter maakt.


Ben ik niet zo zeker van, het ging immers weer over na gewoon doortrainen...

Momenteel gaat het lopen juist weer super. Ik vermoed dat het ook belangrijk is om je prestaties positief te benaderen. Wat lukt wel, in plaats van wat lukt niet... Als ik ga forceren, voel ik me als een vaatdoek.