1

Onderwerp: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

dan ga je op 25 september naar Aix en Provence voor de 70.3 Ironman

http://ironmanpaysdaix.com/

Een fantastische omgeving om een hele mooie wedstrijd mee te maken. Hij staat bij mij op nummer 1 van de wedstrijden voor 2012. Dit jaar kom ik er helaas niet aan toe. Twee halve triathlons in 3 weken past mij niet goed.

Schrijf hem in ieder geval op voor volgend jaar. De website getuigt al van heel veel goeds en ik ken mensen die er heen gaan, dus ik hoor eind september uit eerste hand de ervaringen.

Succes allemaal met de wedstrijden deze zomer

A+

2

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Had 'm al gezien inderdaad, waanzinnig event volgens mij! Wel een slag duurder dan de andere 70.3 dacht ik...Antwerp kost mij 190. Om eerlijk te zijn durf ik ook niet te boeken - Almere word mijn 1ste hele namelijk... 4 weken later knallen?
Vrees dat het rusten word voor een leuke einde-jaars-marathon

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

3

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Daar zeg je wat Frankiboy. Ik kon dat inschrijfgeld niet eens vinden. Is die € 60 waar ze het over hebben dan alleen voor een daglicentie wanneer je geen licentie hebt?

One-Day-License
No licensed athletes can participate in the race with a One-Day-License from the FFTRI.

All you need to do is
- fill in and sign the application you will get at the registration stand
- pay €60 for the FFTri one-day-licence in cash
- bring a medical certificate indicating that you are allowed to participate in a long distance triathlon competititon. This certificate has to be established after June 25th, 2011 (not older than 3 months).

Oooohhh......gevonden. De tekst was een linke, zo ver was ik niet gegaan omdat ik dit jaar toch niet kan. Maar dan istie juist NIET duur, tenzij jij een andere rekenmachine hebt :-)

Het kost $210 en met de huidige koers is dat € 144
Lijkt mij dus een stuk goedkoper dan Antwerpen :-)))))

A+

4 Laatst bewerkt door Frankiboy (05-07-11 10:43:37)

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Het is in dollars?

Individual Athletes (plus 5% Active Processing Fee): €210.00

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

5

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

bring a medical certificate indicating that you are allowed to participate in a long distance triathlon competititon. This certificate has to be established after June 25th, 2011 (not older than 3 months).

Wat wordt hier nu mee bedoeld?
Kennen we dat bij wedstrijden in NL ook?

6

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Je moet een recente sport/medische keuring kunnen laten zien.

Maar als je een NL licentie hebt is dat niet nodig?

7

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

petitmas schreef:

Daar zeg je wat Frankiboy. Ik kon dat inschrijfgeld niet eens vinden. Is die € 60 waar ze het over hebben dan alleen voor een daglicentie wanneer je geen licentie hebt?

One-Day-License
No licensed athletes can participate in the race with a One-Day-License from the FFTRI.

All you need to do is
- fill in and sign the application you will get at the registration stand
- pay €60 for the FFTri one-day-licence in cash
- bring a medical certificate indicating that you are allowed to participate in a long distance triathlon competititon. This certificate has to be established after June 25th, 2011 (not older than 3 months).

Oooohhh......gevonden. De tekst was een linke, zo ver was ik niet gegaan omdat ik dit jaar toch niet kan. Maar dan istie juist NIET duur, tenzij jij een andere rekenmachine hebt :-)

Het kost $210 en met de huidige koers is dat € 144
Lijkt mij dus een stuk goedkoper dan Antwerpen :-)))))

A+

Het is in Euro's was bij Frankfurt ook zo.

IPV een daglicentie kun je beter lid worden van de NTB. Een Nederlander in het buitenland lidmaatschap inclusief bondsblad kost ook iets van 6 tientjes. binnen de EU (uitzondering UK) kun je overal meedoen zonder daglicientie te kopen.

8

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Voor antwerpen staat ook die medische keuring op de site. Heb ik vorig jaar dacht ik niet hoeven laten zien.... of ik moet het weggestopt hebben in mijn geheugen

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

9

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Als je een licentie hebt in NL is dat voldoende

10

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Dus als ik het goed begrijp als ik lid ben van de NTB dan heb ik geen medische keuring nodig. anders moet ik dit namelijk nog vlot zien te regelen voor Antwerpen.

11

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Weet niet precies hoe dat zit hoefie. Ik was er vorig jaar ook en had toen een medische keuring mee. Heb die echter niet hoeven laten zien. Vorig jaar was ik overigens geen NTB lid en had ook geen nederlandse licentie, had toen een daglicentie voor IM antwerp.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

12

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Frankiboy schreef:

Weet niet precies hoe dat zit hoefie. Ik was er vorig jaar ook en had toen een medische keuring mee. Heb die echter niet hoeven laten zien. Vorig jaar was ik overigens geen NTB lid en had ook geen nederlandse licentie, had toen een daglicentie voor IM antwerp.

Ik zal morgen eens een mailtje richting de organisatie doen en kijken of ik er achter kan komen hoe het zit.

13

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Frankiboy schreef:

Voor antwerpen staat ook die medische keuring op de site. Heb ik vorig jaar dacht ik niet hoeven laten zien.... of ik moet het weggestopt hebben in mijn geheugen

@Frankiboy kun jij mij aangeven waar je op de site van de 70.3 Antwerpen iets hebt gelezen over de medische keuring want ik kan het namelijk niet over terug vinden.

14

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

He frank! 190 euro betaald ? pro klasse ? was maar 175 kwijt geloof ik
maar moet er nu ook nog een daglicentie worden betaald daar ? of zit dat bij de inschrijving in ?

15 Laatst bewerkt door Frankiboy (08-07-11 10:18:34)

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

@Hoefie, weet ik niet, zou ik de site voor om moeten spitten...dacht het gelezen te hebben. Maar ik neem t niet mee en ga mij daar ook geen zorgen over maken.

@Wieger hai, ja 190, denk een verlate inschrijving...I wish I was a pro (qua tijden dan;)) Als je geen nederlandse atleten licentie hebt, kon je bij de inschrijving een daglicentie aanvinken - dat had ik vorig jaar - wellicht dat dat ter plekke ook nog wel kan. Het zit in iedergeval niet in je basis inschrijving!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

16

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

oh doe ik dat daar wel.. duur grapje dan.. want heb al 175 betaald.. ach komt wel goed.. meedoen is belangrijker

17

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Dan zou ik gewoon die van de NTB nemen.. Nu eind seizoen waarschijnlijk goedkoper zelfs, plus je krijgt het blad wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

18

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Voor alle duidelijkheid :

Heb je een NL-licentie dan heb je dat keuringsformulier NIET nodig.

Sorry Frankiboy, had waarschijnlijk hier weer aan de Pineau des Charentes gezeten, inderdaad in euro's.
Maar ja, was ook te mooi voor een echt Ironman event :-)

A+

19

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

heb gemaild maar 175 zit licentie bij in

maar ik zit niet bij de NTB , dus waar haal ik een keuringsformulier ??

20

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Nogmaals was ik vorig jaar ook niet, en hoefde toen ook niets te laten zien. Had 'm wel mee Wieger, dus je kan er 1 bij een huisdokter halen voor de zekerheid....

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

21

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Waarom zijn halve en hele triathlons eigenlijk zo veel duurder? Vanwege de lagere deelnemersaantallen? De meeste 1/8 en 1/4 afstanden kosten zo'n 25-30 euro incl. daglicentie. Voor de meeste OD's komt daar een tientje bij maar voor een halve betaal je dan ineens rond 200 euro? Vind ik toch opmerkelijk!

22 Laatst bewerkt door Frankiboy (08-07-11 16:55:15)

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Nou, nu vergelijk je de kleine triathlonnetjes in nederland zonder publiciteit of toeschouwers, met de events van ironman/challenge in het buitenland. Een halve in nederland is ook richting de 65 euro en de hele van Almere 195, dus op die fiets zijn de bedragen wel representatiever. Almere heeft dacht ik slechts 250 deelnemers voor de hele, wat de kleine 200 euro wel logisch maakt

Ironman/challenge events:
1. de deelnemers aantallen zijn zelfs vele mate groter (1500 tijdens de halve van Antwerpen)
2. de organisatie is gestructureerder + spannendere locaties (marathon amsterdam is een kleine 50 euro voor duizende mensen, mocht je voor 1000 man een triathlon in A'dam organiseren, krijg je ook een hoge entry fee)
3. ze eisen meer publiciteit, die de triathlonsport in nederland helaas nog niet krijgt (overigens is dit natuurlijk een typisch kip-ei verhaal)
4. waarschijnlijk moet er ook geld naar de overkoepelende ironmanmammaorganisatie? gokje?

EDIT: Het is dat mijn geld op was. maar anders had ik zeker voor een challenge/ironman full distance gekozen ipv onze eigen almere eind aug. Los daar van heb ik erg zin Almere dit jaar, dat gezegd..

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

23

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Toch vind ik het raar, want voor een hele heb je ongeveer dezelfde kosten als voor een halve, met name als ze op hetzelfde parcours zijn. Om dan drie tot vier keer zoveel startgeld te vragen vind ik wel wat steil. En spannende locatie en publiciteit (welke publiciteit?) gaan voor Almere ook niet op. Toch is het acht keer zo duur als de kwart in Utrecht.

Het zal me er niet van weerhouden maar 200 euro om een rondje op een dijk te fietsen vind ik toch (te) fors...

24

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Ik zei spannende locatie en publiciteit overduidelijk in de context van ironman/challange events. Of je het daar vervolgens mee eens bent en bovendien bereid bent meer geld aan uit te geven is natuurlijk persoonlijk smile Maar ik denk dat je doelt op dat je 195 voor almere ook al te veel vind en dat je dat geld ook niet terug ziet in een mooie parcour - ben ik met je eens..

Overigens kost een gemiddelde ironman inschrijving minimaal 450 euro - ja ook ik vind dat erg fors

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

25

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Hoop geld gaat ook naar huren van hekken,  kopen van shirts, eten voor vrijwilligers, betalen van muziek, speakers, gemeente (?die laatste weet ik niet zeker), maar ja Almere kan er wel wat mooiers van maken...
De trimarkt in Antwerpen valt ook wel tegen. De rest van de verzorging weet ik niet zo aldaar.