1

Onderwerp: Nieuwe fietsschoenen

Ik heb nieuwe fietsschoenen en nieuwe plaatjes. Ander model dan mijn oude fietsschoen. Hoe bepaal ik nu het beste waar de plaatjes moeten komen?

2

Re: Nieuwe fietsschoenen

Ik heb er vorige week gekocht en mijn fietsemaker heeft zo een ding van SIDI om te meten waar ze moeten staan en die zitten goed nu. Mijn vorige zijn tijdens mijn fietsmeting opgemeten waar de drukpunten waren en zo aangepast.

3

Re: Nieuwe fietsschoenen

Wat voor ding? Ik had Sidi schoenen en nu Shimano. Dus ik denkd at zo'n ding voor mij niet op gaat?

4

Re: Nieuwe fietsschoenen

Uitproberen? Of is dat nu weer een gek idee?

5

Re: Nieuwe fietsschoenen

Als je blessure gevoelig bent is dat wel een gek idee. Heb nu maar goed gekeken en geprobeerd ze hetzelfde te plaatsen (ongeveer) als op mijn oude schoenen.

6

Re: Nieuwe fietsschoenen

normaal gesproken stel je de plaatjes zo af dat de as van je pedaal op de hoogte van de knobbel aan de binnenkant van de voet (net achter je grote teen) zit. Verder stel ik ze zelf altijd zo ver mogelijke naar binnen af.

7

Re: Nieuwe fietsschoenen

hey Jip, Ben de naam even kwijt, maar je hebt speciale mallen waar je je oude schoen (incl plaatje) inzet. Dan zie je op een raster hoe je schoen staat. Vervolgens zet je je nieuwe schoen op exact dezelfde wijze op het raster en schroef je van onder zo je nieuwe plaatje erop.... Als ik nog op de naam kom laat ik het je ff weten.

8

Re: Nieuwe fietsschoenen

gevonden: ERGON bike ergonomics:
http://www.ergon-bike.com/us/en/product … ano-spd-sl

Volgens mij zijn ze iets van 20 euro. 1x ff investeren maar dan wel de rest van je wielerleven blessurevrij plaatjes wisselen.... Kan volgens mij altijd uit.

9

Re: Nieuwe fietsschoenen

Heb het filmpje gekeken en dit apparaatje is idd handig als je op dezelfde schoen je plaatje moet vervangen. Dan trek ik m altijd even om met een pen. Het gaat echter niet op voor een plaatje op een andere schoen, ander model, ander merk, andere maat.

Ik heb nu goed gekeken en ga vrijdag een uurtje proeffietsen. Wedstrijden doe ik nog met mijn oude schoenen.