26

Re: Triathlon Veenendaal 20-08-2011

Roland_Amersfoort schreef:

Weet niet of het een surfvijver is, maar het was een behoorlijk bochtig parcours, waardoor je elke keer weer in de drukte terechtkwam.

Dit was de surfvijver ja!

Zwemmen ging wel okay, beetje worstelen bij de bochten, maar geen echte klappen gehad. Wissel 1 ging poep. Fietsen was lekker, mezelf niet over de kop gefietst. Helaas ging wissel 2 ook poep en het lopen was al helemaal bagger. Toch nog iets sneller dan vorig jaar met 1:02:01. Uitgebreid verhaal volgt nog op mijn blog smile

Hopelijk gaan de wissels en het lopen volgende week in Maarssen beter.

27

Re: Triathlon Veenendaal 20-08-2011

Zo gemengde reacties zie ik smile

@roland over het zwemmen. Volgens mij was er ruimte genoeg. Soms is het beter een paar meter van de lijn te zwemmen om gewoon je slag te maken. Rottig zijn alle keerpunten dna wel inderdaad, ook al heb je de ruimte in de surfvijver, schoolslagzwemmers orienteren zich makkelijker op de ideale lijn in zulke omstandigheden waardoor ze winst boeken tov de mindere crawl zwemmers

@amvandenberg zeker in een recreatieve serie hebben ze recht om zo wijd te zwemmen als ze willen.

Ik vond het weer een goed geregelde wedstrijd, het nieuwe PF is een echte verbetering! Helaas had ik niet mijn dag, maar ja dat heb je soms.

Kwart.
Zwemmen ging nog zeer goed 18.30 (19.30 was mijn snelste tot nu toe in Veenendaal)
Wissels ook ok.
Fietsen 105.20, de eerste twee ronden waren drama, daarna ging het gelukkig beter.
Lopen was andersom 20.47 op de eerste ronde is acceptabel in de warmte 24.30 op de tweede niet. Steek en gewoon slechte benen.

Totaal 2.13.02, bijna 13 minuten langzamer dan in 2008. Ik hoef dus niet verder toe te lichten lijkt me smile

28

Re: Triathlon Veenendaal 20-08-2011

@bleek, volgens mij was er wel wat verschil in lengte tussen de eerste en de tweede ronde, maar ik had zo ongeveer 24m-22m, dus precies omgekeerd.. Ik heb het dan altijd zwaarder aan het begin van het lopen.

29

Re: Triathlon Veenendaal 20-08-2011

@Arnoutdv  Bedankt! Heb ook erg mijn best gedaan ;-)
Maar ik ga nooit meer zoveel verbeteren als jij nog kan!
Succes met trainen!

30

Re: Triathlon Veenendaal 20-08-2011

@triedo Ach dat is maar relatief, ben weliswaar nog maar een tri-broekie, maar wel serieus boven de 40.

31

Re: Triathlon Veenendaal 20-08-2011

Paul851 schreef:

Voor mij de eerste OD, want de kwart was vol. Stukje extra zwemmen is geen probleem.
Zwemmen: 28 minuten
Fietsen:  1.05
Lopen: 50 minuten.

Zwemmen: 26.21
Fietsen: 1.04.57
Lopen: 52.13
Wissels erbij, eindtijd: 2.28.01
Aardig ingeschat dus.

Lopen gaat nog niet veel sneller dan een paar maanden geleden, maar geeft naderhand wel minder last. Dus toch vooruitgang smile