1

Onderwerp: Ironman 70.3 Antwerpen

hallo,

wie doet er zondag allemaal mee in Antwerpen?

hoe dichter het komt, hoe meer schrik ik krijg smile

het weer zal alvast niet goed zijn!

hopelijk heb ik voldoende getraind, heb immers zelf mijn schema's opgesteld

2 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (20-07-11 21:39:01)

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik alvast niet smile

Maar heel veel succes gewenst!

3

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik doe ook mee!  Mijn eerste halve, ook op mezelf ervoor getraind, we zien wel waar we stranden.  Pronostiek: 5u15.

4

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

ghen schreef:

Ik doe ook mee!  Mijn eerste halve, ook op mezelf ervoor getraind, we zien wel waar we stranden.  Pronostiek: 5u15.

bij mij ook de eerste halven.

hoeveel uren trainde jij in je topweek(en)?

tot hoe ver fietste je, en liep je maximum?

5

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik ben ook aanwezig en ook voor mij de eerste halve. Ik heb de schrik er ook al een beetje inzitten:) met name het zwem onderdeel(niet mijn sterkste kant en lang niet genoeg op getraind) hoop op een eindtijd richting de 6u30.

6

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik doe ook mee.... vorig jaar een hele boven de 30 graden nu een halve in de stromende regen.... geef mij dan maar hitte....maar goed, het is nog geen zondag..... Ervaring is dat die weersverwachting nog wel verandert in 3 dagen....

Zou normaal verwachten 6-6.15, maar dat hangt nu dus van het weer af......

Succes allemaal.

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik hoop ook dat het weer nog wat veranderd in ieder geval droog zou mooi zijn zon is niet eens noodzakelijk.

8

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik doe ook mee. Hopelijk geen regen. Doe geen uitspraken over eindtijden.

9

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

present!

10 Laatst bewerkt door ghen (21-07-11 21:03:37)

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

el corredor schreef:

hoeveel uren trainde jij in je topweek(en)?

Gem. 9u, max 12u (een zwaar fietsweekend in april niet meegerekend).

tot hoe ver fietste je, en liep je maximum?

Langste loop 24 km.  Sinds dan (nu 3 weken geleden) last van m'n heup, en rustiger aan gedaan, hoop dat het zondag niet opspeelt. :-(

11

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

hoeveel uren trainde jij in je topweek(en)?

tot hoe ver fietste je, en liep je maximum?


15uur en max 1u30 gelopen, dat laatste was niet aaneengesloten ivm een voetblessure.

12

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Niet meer dan 12 uur, 130km op de fiets, 24 lopen.

Op weeronline wordt nu 28mm regen verwacht. Dat is een soort wolkbreuk volgens mij.... Het zwemmen wordt het droogste onderdeel....

triathlon is 3x leuker!

13 Laatst bewerkt door Jip (22-07-11 11:29:18)

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Blegh..ze voorspellen steeds meer regen! Nu nog maar 17 graden. Wat trekken jullie aan? Mn met fietsen bedoel ik dan. Lopen kan wel in alleen tritop.
Vind het trouwens erg jammer. Mijn eerste halve en 'grote' wedstrijd en dan dit weer. Zal nu nog zwaarder worden.

14

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Jip schreef:

Blegh..ze voorspellen steeds meer regen! Nu nog maar 17 graden. Wat trekken jullie aan? Mn met fietsen bedoel ik dan. Lopen kan wel in alleen tritop.
Vind het trouwens erg jammer. Mijn eerste halve en 'grote' wedstrijd en dan dit weer. Zal nu nog zwaarder worden.

met fietsen doe ik een windtex zonder mouwen aan, je gaat toch kletsnat zijn smile

een regenjasje zal toch niet helpen wink

15

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

In Oud Gastel hield een regenjas me wel droog...en ook warm.

Ik dacht aan bodywarmer en mouwtjes. En dan regenjasje mee voor het geval dat.

16

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik neem gewoon alles mee, en laat het afhangen van het echte weer. De voorspelling wisselt nu erg sterk. Regenjasje of tritop met mouwtjes? Misschien is het wel gewoon droog!

triathlon is 3x leuker!

17

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Mouwen!  In Oud-Gastel had ik enorm last van verkleumde handen/armen, met krampen in T2 tot gevolg.
Voor de rest had ik niet echt last van de kou.

18

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik doe toch mijn bodywarmer met mouwen aan en een regenjasje mee. Ik weet niet hoeveel vet% jij hebt...maar ik heb geen zin om het te koud te krijgen ;-) Kan altijd nog iets uittrekken.

Heb zelfs winterhandschoenen klaar gelegd...

Heb er niet meer heel veel zin in eigenlijk door het weer. Lees ook net nog de route van het fietsen; ik dacht dat het maar 2 rondes waren, zijn het 3 rondes. Je kunt toch niet met 1500 man op een rondje van <30km (met aan- uitloopstuk)?

Ach als het allemaal niet gaat, dan schrijf ik me morgenavond meteen in voor Leiderdorp.

19

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Jip schreef:

Ik doe toch mijn bodywarmer met mouwen aan en een regenjasje mee. Ik weet niet hoeveel vet% jij hebt...maar ik heb geen zin om het te koud te krijgen ;-) Kan altijd nog iets uittrekken.

Heb zelfs winterhandschoenen klaar gelegd...

Heb er niet meer heel veel zin in eigenlijk door het weer. Lees ook net nog de route van het fietsen; ik dacht dat het maar 2 rondes waren, zijn het 3 rondes. Je kunt toch niet met 1500 man op een rondje van <30km (met aan- uitloopstuk)?

Ach als het allemaal niet gaat, dan schrijf ik me morgenavond meteen in voor Leiderdorp.

hier hetzelfde, veel wind, regen, en maar 13 graden...

20

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Weeronline heeft het over 17graden hoor!

21

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Jip schreef:

Weeronline heeft het over 17graden hoor!

13 of 17 graden, wat maakt het uit smile

nat gaan we toch zijn vrees ik...

22

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Nou 4 graden vind ik wel het verschil tussen een bodywarmer of een heel jasje ;-)

23

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Heb gisteren even met een dun jasje gereden (voor het eerst...) en dat gaat het worden. Geen mouwen eronder. Scheelt aanmerkelijk in de temperatuur, en heb vorig jaar een OD in Aalsmeer gedaan in dit soort omstandigheden, en als je nat wordt krijg je het dus echt heel koud door de wind. 14 graden windkracht 4... (weer.nl)

Ik leg nog een paar droge sokken neer bij T2.

@Jip zin krijg je vanzelf wel als je er bent, ook dit hoort bij een Ironman70.3.

triathlon is 3x leuker!

24

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

HansH schreef:

Heb gisteren even met een dun jasje gereden (voor het eerst...) en dat gaat het worden. Geen mouwen eronder. Scheelt aanmerkelijk in de temperatuur, en heb vorig jaar een OD in Aalsmeer gedaan in dit soort omstandigheden, en als je nat wordt krijg je het dus echt heel koud door de wind. 14 graden windkracht 4... (weer.nl)

Ik leg nog een paar droge sokken neer bij T2.

@Jip zin krijg je vanzelf wel als je er bent, ook dit hoort bij een Ironman70.3.

Ik Oud Gastel had ik een regenjas aan (toen ook zo'n 16 graden, hele dag regen en windkracht..VEEL) . Dat was voor upper body ook warm genoeg. Kreeg alleen helm en rits niet meer los van verkleumde handen...En veters aantrekken was ook erg lastig.

Ik doe geen sokken aan met fietsen, maar wel toecovers op mijn schoenen. Sokken liggen idd in T2.

Nou...ik doe liever een IM 70.3 onder andere omstandigheden hoor!

25

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

HansH schreef:

Ik leg nog een paar droge sokken neer bij T2.

Ik ga bij dit weer ook al sokken aandoen in T1 (doe ik normaal niet), maar opnieuw droge sokken in T2 die moeite bespaar ik me.  In Oud-Gastel veel tijd mee verloren wegens verkrampte handen, en na de eerste plas zijn ze toch terug nat. :-)