26

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Jongens, je moet maar zo denken: de onvoorspelbare weersomstandigheden zijn juist een van de charmes van een triathlon. Wij vinden dat juist leuk, anders waren we wel gaan volley- of basketballen.

27

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Jack33 schreef:

Jongens, je moet maar zo denken: de onvoorspelbare weersomstandigheden zijn juist een van de charmes van een triathlon. Wij vinden dat juist leuk, anders waren we wel gaan volley- of basketballen.

Haha, nee hoor. Ik vind dat NIET leuk ;-) Heb juist gekozen voor triathlon omdat het een zomersport is! Anders was ik wel gaan schaatsen...

28

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

natuurlijk is het leuker als het lekker weer is, maar nu wordt het dus een ander soort wedstrijd.....

sokken in T2 zijn alleen voor als het tegen die tijd droog is, anders heeft het geen zin. Van de veters heb ik geen last, ik heb elastische veters, dat is met elk soort handen een wissel van 10 seconden. Hanschoenen is echter een idee. Ik neem dunne mee, winterhandschoenen lijkt me te warm....

triathlon is 3x leuker!

29

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik krijg allemaal wondjes op mijn voeten (met of zonder sokken) en wondjes als ik elastische veters gebruik.
Ik gebruik Greepers.
Ik neem ook dunne mee voor t fietsen en dikke voor de start :-)

We moeten het er maar mee doen!

30

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

we gaan morgen in ieder geval waar voor ons geld krijgen smile

31

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ok, nu stap ik in de auto. Het is hier heerlijk weer, moeilijk voorstelbaar dat het morgen zo slecht is!

triathlon is 3x leuker!

32

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

watertemperatuur is 17 graden

33

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

@jip; je bent welkom hoor in Leiderdorp:)

ik twijfelde tussen antwerpen en leiderdorp. Toch erg blij dat ik voor leiderdorp gekozen heb! (Hoewel het weer daar ook zomaar heel erg kan gaan tegenvallen...)

34

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

't is uiteindelijk droog gebleven en was niet eens zo koud, alleen véél wind.

5u26, best tevreden mee voor mijn debuut op de halve afstand.  Vooral aangezien ik eigenlijk volledig gebroken ben in de laatste loopronde.

Een triatleet is tragisch overleden na een zware crash in de Waaslandtunnel.  Hij ruste in vrede...

35

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Dat is afgrijselijk nieuws, andere woorden heb ik er niet voor. Ik wens de naasten alle sterkte toe!

36

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Inderdaad vreselijk nieuws over die 26!! jarige triatleet in de tunnel. Moeten ook veel triatleten iets van mee hebben gekregen!
Daarnaast even een mening over de wedstrijd zelf; Wat een vreselijk saaie, rommelige en niet-ironman-waardige wedstrijd. Ik had heel wat meer entourage verwacht bij mijn eerste IMwedstrijd. Ik vond bv. Didam een stuk mooier en vriendelijker. Afgrijselijk fietsparcours waar geen enkele toeschouwer was, een loopparcours wat voor de helft door verlaten achterstraatjes van Antwerpen voerde. Plaatsen waar je over de stoep vele meters kan afsnijden, veel publiek op het parcours, zelfs agenten! En nergens in de wedstrijd ook maar iets van een M-dot gezien. Terwijl volgens mij het inschrijfgeld niet aan de magere kant was...?
Dat is natuurlijk maar mijn mening, ben benieuwd naar die van jullie.

37

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik zou niet weten waar in Antwerpen je praktisch een verkeersvrij fietsparcours zou kunnen inrichten tenzij het uit 20 rondjes moet bestaan.  Loopparcours was toch mooi, over de kaaien en de Grote Markt, veel supporters daar, al ben ik het ermee eens dat men in de kleinere straatjes beter ook lint had gespannen om de mensen van het parcours te houden, zeker voor de deelnemers van de laatste waves.

Die M-dot kan me geen barst bommen, moet er op elke hoek van de straat een banner hangen dan?

De bevoorradingen waren heel uitgebreid (vraag me af wie er zó veel eet tijdens een halve?), de vrijwilligers heel vriendelijk en behulpzaam, en het weer was gezien de voorspellingen nog heel goed.  Ik heb me prima geamuseerd op mijn eerste halve.

38

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Nou ik heb anders best veel toeschouwers gezien hoor met het fietsen!

Inderdaad heeeeel erg mazzel met het weer! Ben zelfs nog bruin geworden ;-)

39

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

ghen schreef:

't is uiteindelijk droog gebleven en was niet eens zo koud, alleen véél wind.

5u26, best tevreden mee voor mijn debuut op de halve afstand.  Vooral aangezien ik eigenlijk volledig gebroken ben in de laatste loopronde.

Een triatleet is tragisch overleden na een zware crash in de Waaslandtunnel.  Hij ruste in vrede...

ik reed juist achter die jongen, hij fietste mij voorbij, keek naar beneden en ging steeds meer naar rechts tot hij tegen een ijzeren plaat knalde.  zijn helm was in stukken, de andere details zal ik besparen, maar het was een verschrikkelijk beeld.

ik heb aan mijn eerste Ironman dan ook niets gehad, wou stoppen met fietsen, heb niets kunnen eten.  Ik heb constant aan die jongen zitten denken...

Door zo een stom ongeluk. sad pff ik heb er geen woorden voor!

40

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Moest stoppen in de tunnel ivm ongeluk, frame leken wel luciferhoutjes, helemaal in stukken. Ik had toen al het vermoeden dat het niet goed afgelopen was.... Vreselijk.

Dit was mijn 3e ironman (Rapperswill-Jona, Frankfurt en nu Antwerpen). Vergeleken met die andere twee was dit degeen met de minste uitstraling en matige organisatie. En daar deed ik nu juist een Ironman voor. Rapperswill-Jona (Zwitserland) kan ik echt aanbevelen als je een halve wilt doen. Het lopen in Antwerpen was wel weer helemaal ok, door de gezellige binnenstad, met voldoende te drinken en eten. Maar fietsen door de containerhavens, ach....

Ben heel tevreden met de tijd ondanks de wind - 5.55 terwijl ik graag binnen de 6 wilde finishen.

triathlon is 3x leuker!

41

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Het fietsparcours is misschien niet het meest leuke parcours...... maar wel snel! Daarnaast maakt het loopparcours voor mij veel goed. Ik heb weer genoten moet ik zeggen. Prima wedstrijd! Daarnaast snap ik het commentaar niet van een slechte organisatie. Bedoel alles was aanwezig. Goede verzorging, prima wisselzones.... daarnaast heb ik wel redelijk veel publiek zien tijdens het fietsen en met het lopen helemaal. Mijn tijd van 4h34 was ook volledig naar tevredenheid.

Natuurlijk wel erg tragisch dat een leven van een jonge man ten einde komt tijdens dit evenement. Toch wel goed om daar bij stil te staan. Ik heb er niks van meegekregen tijdens de wedtrijd, maar jeetje wat een aderlating. Mijn medeleven gaat natuurlijk uit naar de nabestaanden..... RIP

42

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik moet eerlijk bekennen door het aantal fietsers dat ik niet eens erg gemerkt heb dat het fietsparcours zo ontzettend saai was. Als ik daar helemaal alleen gefietst had...

43

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

el corredor schreef:

ik reed juist achter die jongen, hij fietste mij voorbij, keek naar beneden en ging steeds meer naar rechts tot hij tegen een ijzeren plaat knalde.  zijn helm was in stukken, de andere details zal ik besparen, maar het was een verschrikkelijk beeld.

ik heb aan mijn eerste Ironman dan ook niets gehad, wou stoppen met fietsen, heb niets kunnen eten.  Ik heb constant aan die jongen zitten denken...

Door zo een stom ongeluk. sad pff ik heb er geen woorden voor!

Sterkte.. Ondanks dat je deze jongeman niet kende kan het een grote impact hebben.. :s

44 Laatst bewerkt door pah (26-07-11 15:57:46)

Re: Ironman 70.3 Antwerpen

Ik begrijp de kritiek niet helemaal. Didam was een prima wedstrijd maar dit is qua entourage wel een paar stappen hoger. Een volledig verkeersvrij en snel fietsparcours, hardlopen door de stad met volop toeschouwers. Ik heb voor het 2de achtereenvolgende jaar genoten.
En dan natuurlijk het tragische ongeval. Ik zat in de laatste wave (45+) en heb ook moeten stoppen en de jongen ook zien liggen. Echt een tragedie... vanmiddag kun je  lezen hoe je een bijdrage aan het speciaal opgerichte fonds kan leveren om zijn familie te ondersteunen,  details kun je vinden op (http://www.antwerpironman.be)