1

Onderwerp: Ironman EK Frankfurt

Hallo allen.

Op 8 Juli 2012 doe ik mee aan de IM Frankfurt. Nou lijkt het me leuk wat ervaringen van anderen te lezen die daar al meegedaan hebben. Het is de IM die het dichtst bij de Benelux ligt dus er zullen vast leden zijn die mee hebben gedaan.

Hoe gaat het zwemmen (op de foto's ziet het er krap uit) fietsen (veel klimmen en dalen of meer Almere?) en lopen in de binnenstad, is dat een ruim of krap parcours. Is er leuke sfeer onderweg, of alleen in de finish zone? Hoe is de verzorging op de fiets? Met lopen kan ik wel zorgen voor voldoende gel's enzo, maar op een lange ronde van 90km is dat lastiger.

Een paar vragen over de "omlijsting" heb ik ook.
Iemand tips voor een leuke accomodatie om de dagen ervoor en dag erna te verblijven?
Uiteraard kan ik het lokale Ibis of Novotel boeken, maar er zijn vast ook andere, misschien leukere plaatsen. Bijvoorbeeld campings met stacaravans of een lokale "landal"?

Groeten
Jeroen

2

Re: Ironman EK Frankfurt

Frankfurt is dacht ik een vlak bike parcours

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

3 Laatst bewerkt door Triatleethans (28-07-11 14:31:52)

Re: Ironman EK Frankfurt

Frankfurt is geen vlak fietsparcours Het heeft verschillende beklimmingen waarvan ik persoonlijk de Hühnerhügel het lastigste vind Haertbreak Hill is zoiets als de Cauberg maar minder steil en The Hell is een korte klim met kasseien verder gaat op en neer
Zwemmen in de Langnerwaldsee is lastig omdat het meertje vrij klein is
Verzorging in een Ironman is altijd top dus ook in Frankfurt Je hoeft niet bang te zijn dat je bij het fietsen voeding tekort komt maar persoonlijk heb ik liever mijn eigen voeding bij tijdens het fietsen
Sfeer in Frankfurt is top en ook het tijdens het lopen is er overal publiek en de finish op de Römerplatz is geweldig in een orkaan van herrie
Leuk hotel vlakbij het parcours is Hotel Monopol vlakbij Frankfurter Bahnhof
Veel succes in 2012

4 Laatst bewerkt door JanR (28-07-11 16:07:55)

Re: Ironman EK Frankfurt

Zag dat de wedstrijd voor 2012 binnen 8 uur was uitverkocht. Zal dus wel een gaaf evenement zijn. Als je bovendien de toeschouwersaantallen bekijkt... moet een gaaf evenement zijn. Misschien een leuk idee... voor 2013 smile

5

Re: Ironman EK Frankfurt

Ik ben ook ingeschreven voor Frankfurt 2012!!
Heb toevallig via Ironman Live de gehele wedstrijd van 2011 gezien. Super!! Hoop alleen wel dat de weersomstandigheden iets gunstiger zijn... was toch best fris..
Inschrijving gelukkig gelukt, inderdaad vol. Nu ook op zoek naar een goed/ leuk en betaalbare accomodatie.

Iedereen succes!!

6

Re: Ironman EK Frankfurt

Kan ook hotel Monopol aanbevelen. Weliswaar geen airco, maar wel op loopafstand van alles, inclusief de bus 's morgens vroeg. Fiets kan gewoon mee naar de kamer. Weer kan alle kanten op, toen ik hem 2 jaar geleden deed was het >30graden. Dus hou rekening met de mogelijkheid van een wetsuitverbod... (was toen ik hem deed ook). Verder echt perfecte Ironman!

Heel veel succes.

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Ironman EK Frankfurt

Hoi Jeroen,

Ik heb vorige week deelgenomen aan de IM Frankfurt. Een groot feest en een geweldigde ervaring. Ik had ongeveer 25 mensen mee die me die dag kwamen aanmoedigen en ook voor hen was het een geweldige ervaring. Dus leuk voor de sporter en ook leuk voor het publiek die het voor de sporterds weer leuk maken. Ik heb geslapen in het Ibis hotel en dat is me ook eerg goed bevallen. Kosten technisch natuurlijk een interessant hotel, maar ook erg leuk omdat er echt alleen maar sporters sliepen en iedereen om 04.00 uur aanschoof voor het ontbijt voor de wedstrijd.

Mocht je nog vragen hebben over de organisatie of de dag dan kun je me altid even mailen!

Heel veel succes en plezier met de voorbereiding!

Daan

8

Re: Ironman EK Frankfurt

Hey Jeroen,

Ik heb vorige week ook meegedaan. Misschien heb je iets aan mijn verslag: http://www.jacobveenstra.nl/2011/07/auf … -2011.html

Heel veel succes!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

9

Re: Ironman EK Frankfurt

@jacob dus jij bent die anders Nederlander uit mijn age-group smile Van harte gefeliciteerd met deze super prestatie. Later als ik groot ben,,,,,,:)

Groet nr 233

10

Re: Ironman EK Frankfurt

Bedankt voor de informatie allemaal.

Teun en eventuel;e anderen die aan de start komen in 2012 laat af en toe iets weten over hoe de voorbereiding verloopt. Ik zal dat in elk geval doen!  En sowieso als iemand nog iets te melden heeft over Frankfurt en eventueel zijn Ironman, blijven plaatsen die berichten smile

@jacob mooi stuk heb je geschreven en voor zowel jou als @daan-sd van harte met julllie topprestatie!

11 Laatst bewerkt door Frankiboy (19-09-11 14:25:39)

Re: Ironman EK Frankfurt

Jacob schreef:

Hey Jeroen,

Ik heb vorige week ook meegedaan. Misschien heb je iets aan mijn verslag: http://www.jacobveenstra.nl/2011/07/auf … -2011.html

Heel veel succes!

Jacob, 1 woord (weet het is niet netjes op het forum maar doe het toch): wat gaaf, maar dat denk iedereen waarschijnlijk die zich kwalificeert! smile leuk verslag om te lezen - succes met de voorbereidingen!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

12

Re: Ironman EK Frankfurt

@Jacob. Net je blog gelezen. Proficiat! Wat een prestatie. Kan zelf niet voorstellen om een halve te doen, laat staan een hele te doen, onder de 9 uur te finishen en te kwalificeren voor Hawaii..... Man, echt respect.

13

Re: Ironman EK Frankfurt

@Jacob, supermooi verhaal! Heel veel succes met voorbereiden voor Kona, we gaan je volgen!
Wie weet ga ik ook nog eens een hele doen maar een halve is voorlopig de doelstelling..

14

Re: Ironman EK Frankfurt

Hoe zit het met zij die hebben deelgenomen aan de IM Frankfurt 2012 ?

Jullie ervaringen interesseren me in het bijzonder omdat ik ben ingeschreven voor de editie 2013.

15

Re: Ironman EK Frankfurt

Hier dezelfde interesse. Ik ben ook ingeschreven voor 2013.

16

Re: Ironman EK Frankfurt

Ik heb dit jaar mee gedaan in Frankfurt.. M'n eerste hele.
Zwemmen en fietsen gingen (voor mijn doen dan) erg goed. Lopen flink afgezien vanwege maagproblemen..
Debuut op hele triathlon 11.54... Ik ben tevreden... Kijkende naar de trainingsmogelijkheden....
Op de website van onze vereniging www.wbtv.nl heb ik een kort verhaaltje geschreven onder het kopje wedstrijdverslagen..
Meer vragen... ik hoor het wel.

Voor iedereen die nog lekker actief zijn in 2012.. succes!!!

Groeten,
Teun