1

Onderwerp: Triathlon Narbonne

Hoi

Op 4 september doe ik mee aan het Frans kampioenschap halve triathlon voor teams in Narbonne.
Een team bestaat uit 5 personen, tijd van de eerste 3 wordt bij elkaar opgeteld.

Wordt mijn eerste wedstrijd in zout water. Las al een tip over cola bij je fiets zetten :-)

Zwemmen  -  1,9 km : 37 min
Fietsen -  ± 87 km : 2½ uur (3 ronden, elke ronde met 1 forse klim en 1 kleintje)
Lopen - 21,1 : 1.40 (Boulevard van Narbonne)

Eindtijd inclusief wissels rond de 4.55 moet kunnen

Ik meld me 5 of 6 september

A+

2

Re: Triathlon Narbonne

Leuk concept en veel succes gewenst, verwacht je bij die eerste drie te komen?

3

Re: Triathlon Narbonne

Hmmm.....denk dat ik 4e ben van mijn team. De eerste 2 lopen op een zware halve rond de 4.35 en ik 4.55
Die ene zwemt loeihard en die andere loopt die 21 km binnen de 1.30, ook als er heuvels in het spel zijn.

Voor het idee : hij, 53 jaar, liep in Hawai net boven de 10 uur ! ! !
De andere in Roth op de hele ook vet binnen de 11 uur, dus geen langzame jongens hier, maar we gaan het zien

A+

4

Re: Triathlon Narbonne

Zo, alweer 1 week na DE wedstrijd, maar wat voor een wedstrijd. SUPERGAAF
Sowieso de lokatie..............vergane glorie, maar toch, wel zwemmen in een 24 graden warme Middellandse (heldere) Zee.

Fietsen was een ronde van 28 km...........84km dus, maar elke ronde had een 4km lange beklimming van gemiddeld 3%
Het loopparcours was voor mij gemaakt...............vlak en langs de boulevard, heerlijk.

Het principe was eenvoudig, je start met max 5 personen en elk onderdeel moet je SAMEN starten met je teamgenoten. Dus er kon er niet eentje vooruit gaan zwemmen. Dan samen starten met fietsen en vervolgens samen starten met lopen. Wel mag je er onderweg 1 of meer verliezen, zolang je maar met 3 tegelijk over de finish kwam.

Nog nooit ben ik tijdens het zwemmen "geduwd". Wij hadden een team van 4, 2 gemiddelde en 2 goede zwemmers. De goede pakte je enkel, ik hield mijn been strak en hij gaf een push. Heel apart. Een keer of 4 gedaan. Vervolgens de volledige 84km met 4 gefietst. Zeer aan elkaar gewaagd en een mooi gemiddelde van 34................2.24 over de 84km

Toen het lopen. Al snel moest er eentje lossen, hij had 3 weken er voor Embrun gedaan, say no more. Dus toen nog maar met 3 over en dus voorzichtig doen. Helaas ging onze "stabiele factor" na 10 km volledig kapot en liepen we een slechte 21 km..................1.56, pffff, waar we normaal onder de 1.40 duiken. Maarrrrrr desalniettemin hadden we dusdanig goed gefietst dat we bij de veteranen 3e zijn geworden en overall 27e van de 70 teams.

Mijn 1e podiumplek ooit bij de triathlon, zeer gedenkwaardig dus voor mij en wetende dat we met een normale halve marathon Frans Veteranen Kampioen geworden zouden zijn, ligt de motivatie er nu al voor volgend jaar :-)

De cijfers :
1,9 zwemmen : 37.30 min
84 fietsen : 2.24.50
21,1 lopen : 1.56
Totaal : 5.05 (rest is wisseltijd..........duurt met 4 man een stuk langer)

5

Re: Triathlon Narbonne

Klinkt wel gaaf! Duwen bij het zwemmen, lijkt me ook hilarisch. Zou het met veel plezier ook eens willen proberen, zo'n team triathlon.

6

Re: Triathlon Narbonne

Klinkt geweldig!! kan je ook een nederlands team inschrijven?

7

Re: Triathlon Narbonne

Hoi Draak

Ja hoor, het is een open kampioenschap. Er waren ook Spanjaarden.
Hier een linkje naar de uitslagen (even klikken op 2011 en de wedstrijd van La Clape vvan 4 sept)

http://www.chronoweb.com/

A+