1

Onderwerp: Triatlonfiets

Beste allemaal,

In mijn zoek tocht naar een nieuwe fiets voor de triathlon, ben ik bij een winkel een Felt B2 tegen gekomen voor een erg leuke prijs. Maar nu het probleem.

Ik ben zelf 1:92 met een binnenbeen lengte van 92,2 cm. De fiets die te koop staat en waarvan de verkopende winkel aangeeft dat hij goed voor mij is heeft een frame maat van 56. Echter wanneer ik op de Felt website kijk, dan geven ze daar aan dat ik een maat 60 nodig heb.

Wat is jullie kijk hier op?

Groet,

Urban

2

Re: Triatlonfiets

Urban schreef:

Beste allemaal,

In mijn zoek tocht naar een nieuwe fiets voor de triathlon, ben ik bij een winkel een Felt B2 tegen gekomen voor een erg leuke prijs. Maar nu het probleem.

Ik ben zelf 1:92 met een binnenbeen lengte van 92,2 cm. De fiets die te koop staat en waarvan de verkopende winkel aangeeft dat hij goed voor mij is heeft een frame maat van 56. Echter wanneer ik op de Felt website kijk, dan geven ze daar aan dat ik een maat 60 nodig heb.

Wat is jullie kijk hier op?

Groet,

Urban

Wat is het belang van een winkel..... juist verkopen.... tenminste dat is mijn eerste gedachte...

3

Re: Triatlonfiets

Wat mijns inziens belangrijker is, is dat de fiets goed is voor jou en dat hij goed afgesteld kan worden op jouw lichaam. Het verschil 56 tot 60 framemaat klinkt als een indicatie dat dat niet zo is, maar eerlijk gezegd heb ik er weinig verstand van.

Wat ik je wel kan aanraden is een fietsmeting (bike fitting) bij bijv tri-run.com. Na de juiste positie te bepalen, wordt er gekeken welke fietsen die positie kunnen waarmaken (met wellicht wat aanpassingen) en dus geschikt zijn voor jou. Wellicht valt die Felt B2 in die categorie, maar dat weet ik niet :-)

4

Re: Triatlonfiets

Ik heb zelf ook een meting bij tri-run laten doen. Ben zelf ook ongeveer 1,92. Wat bleek; relatief lange benen en dus kort bovenlijf. Dan heb je een een frame nodig wat wel hoog is en niet diep en dan valt er veel af. Weet niet meer of Felt daar ook in viel. Sowieso heb je dan een vrij grote maat nodig, anders moet je met enorme zadelpennen aan de slag.