1 Laatst bewerkt door ghen (20-09-11 13:45:23)

Onderwerp: Tri 111, La Roche en Ardenne

1 km zwemmen, 100 km fietsen, 10 km lopen.

Een afstand die als ik me niet vergis zijn oorsprong had in Abu Dhabi, komt volgend jaar ook naar België:

http://www.sport-events.be/new/triatlon … -juni-2012

Minder zwemmen dan een OD en meer fietsen, dit zie ik volledig zitten. :-)

2

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

leuk, daar komt een vinkje bij als combi training voor frankfurt!

3

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Deze heb ik ook al een tijdje op mijn planning staan. Als ik ingeschreven geraak doe ik daar zeker aan mee al zal het fietsparcour echt loodzwaar zijn daar.

4

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Dat is een perfecte afstand voor mij!  (lees: beroerde zwemmer)

Jammer dat hun site niet bereikbaar is, zou namelijk graag het parcours eens zien. Ik heb daar in het voorjaar drie dagen gefietst (omg. Bastogne, La Roche, Houffalize) en het is er uiteraard niet vlak maar eigenlijk ook nergens echt steil.

5

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Als je 19% aan dat dierepark daar in la roche niet echt steil vind is het idd fluitje van een cent :-) al weet ik niet of het langs daar gaat. Heb al eens een beschrijving van het parcour gezien maar toen was alles nog niet in orde. Het zwemmen zal in het stuwmeer zijn een 15km van La Roche dus 2 wisselzones denk ik.

6

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Ik heb daar juist gefietst om wat hoogtemeters te maken dus ik ben geen klimmetjes uit de weg gegaan. 19% heb ik helaas niet gezien, het meeste zat zeker niet (lang) boven 6 of 7%. Vanuit La Roche heb je wel relatief lange klimmen van zo'n 4-5km en dat  is voor de Ardennen stevig.

7

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

@ghen:
TriStar organiseert nog van deze wedstrijden (111 of 222), over heel Europa.
http://star-events.cc/site/

De 111 van La Roche-en-Ardenne ziet er me echt zeer tof uit!
Ideaal parcours voor mij smile

8

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

topaz schreef:

@ghen:
TriStar organiseert nog van deze wedstrijden (111 of 222), over heel Europa.
http://star-events.cc/site/

Mooi... maar wel heel duur allemaal; €160 en meer.

La Roche zou €80 zijn.

9

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Ik ga waarschijnlijk proberen mee te doen in LaRoche. Mijn vrouw zag het wel zitten, een weekendje aldaar. Barrage de Nisramont is trouwens echt een perfecte zwemlocatie..

10

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Met vier clubgenoten doe ik ook mee. Ik ben wel onaangenaam verrast over het ogenschijnlijke gemak waarmee de organisatie het maximum aantal deelnemers veranderd. Eerst was het maximum 300 deelnemers, toen 350, later 600 (inclusief de Ardennencombi) en nu 550. Na een kilometer zwemmen zal het veld nog niet zover uit elkaar liggen. Bij het fietsen kan het extra aantal deelnemers voor een andere wedstrijd zorgen. De stayerzone is 15 meter!
Bij de Nisraman (het andere deel van de Ardnnencombi) is het nog erger. Het zal gaan om een zeer exclusieve wedstrijd "slechts 75 startplekken" nu is dat al minstens het dubbele. Als de Ardennencombi deelnemers weer apart tellen van max 75 naar 250! Ik ben er ingetuind.
Ik kan het zeer waarderen wanneer een organisatie allerlei maatregelen treft om meer deelnemers mee te kunnen laten doen. De organisatie van de traithlon Didam deed dat in 2011 bijvoorbeeld voor de middenafstand. Verschil is dat er nu geen redenen worden aangegeven voor de veranderingen. Het komt op mij over als slimme marketing. Ik ben er ingetuind.

11

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

@jasper, yep dat is waarschijnlijk correct. Maar het kan ook zijn dat ze de interesse hebben onderschat en zich initieel hadden ingericht op een "kleine" wedstrijd. Waarna ze zich snel aangepast hebben aan de grote belangstelling.

12

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Mijn vrouw blijkt uitgerekend op 21-6 dus waarschijnlijk moet ik het laten schieten.

13

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Ik heb een beetje dezelfde bedenking, maar ik geef ze zoals Vanzella het voordeel van de twijfel.  Als dit nu volgend jaar opnieuw zo verloopt, is het iets anders...

Ik kijk wel nog steeds hard uit naar deze wedstrijd!

14

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Hé boys,

we hadden de interesse inderdaad serieus onderschat. Maar wanneer zoveel mensen willen meedoen, willen we er natuurlijk zoveel mogelijk laten starten. Na overleg MET stadsbestuur, het grondig gaan herbekijken van de wisselzoneplaats die we aan het water hebben, hebben we beslist dat voor de 111 het maximaal mogelijke een 500 atleten zijn die in een single wave starten. Startbreedte is 75m, dus in het water gaat het wel goed en het is direct klimmen geblazen dus dat komt ook wel goed. De combinatie met de Nisraman is - geven we eerlijk toe - wel slimme marketing. Op deze manier helpen we het kleinere broertje ook aan wat extra deelnemers. Hier gaan we het aantal ronden mountainbike afstemmen op aantal deelnemers. Ook hier hadden we de belangstelling onderschat…

Hopelijk wordt het een topdag in deze topstreek, die sinds een jaar ik als "thuis" kan noemen.

Groeten
Wim
Sport-events.be

15 Laatst bewerkt door Jasper (20-12-11 12:24:25)

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Okee Wim,

Bedankt voor je verklaring. Voor 111 kom ik overigens nu op 559 deelnemers (456 tri + 67 combi + 36 open combi). Niet alle ingeschrevenen zullen starten, besef ik. Als het parcours en de wisselzones het toelaten is meer deelnemers natuurlijk alleen maar toe te juichen. Ik ga ook voor een topdag.

Jasper

16

Re: Tri 111, La Roche en Ardenne

Met 500 samen in dat plasje, er gaan er daar een paar verzuipen denk ik.

En als er daar een scheids mij een kaart durft aan te smeren wegens stayeren trek ik hem persoonlijk van zijn brommerke.

Persoonlijk vind ik het niet verantwoord om het aantal deelnemers na de opening van de inschrijvingen nog te wijzigen.

Voor sommigen die inschrijven is het aantal deelnemers namelijk een criterium wanneer zij zich inschrijven. Ik zwem namelijk niet graag in een mierennest en hou er ook niet van om voortdurend m'n kop te breken over de stayerzone die ik moet respecteren.

Maar soit, zoals zo vaak krijgen de centjes voorrang.