1

Onderwerp: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Bijna is het zover voor onze helden - hoeveel afgevaardigden hebben we eigenlijk? Ik tel zo snel 16 Nederlanders? Ben benieuwd hoe die het er vanaf gaan brengen!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

2 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (20-09-11 17:49:11)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Je bedoelt 2011 denk ik? Ik ga in ieder geval proberen te kijken. Als er mensen zijn met zin om mee te kijken...??

3

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

correctie ... 2011 uiteraard...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

4

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Roland, bedoel je op locatie kijken, of op tv?? smile

5

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Ikke in ieder geval streamen van internet naar de tv, werkte vorig jaar ook prima smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

6

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

doet lance armstrong nou wel of niet mee. want aan het begin van het jaar was het zijn doel maar heb er voor de rest niks meer over gehoord

7

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

doorn184 schreef:

Roland, bedoel je op locatie kijken, of op tv?? smile

Op TV/PC helaas..

8

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

jantjevs schreef:

doet lance armstrong nou wel of niet mee. want aan het begin van het jaar was het zijn doel maar heb er voor de rest niks meer over gehoord

Doet volgens mij niet mee. Heeft gisteren wel meegedaan aan het nationaal kampioenschap XTERRA voor de USA, werd-ie 5e overall. Zwemmen en fietsen kan hij iig.

9

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Lance moet net zoals de rest eerst kwalificeren voor Hawaii en niet voor de publiciteitswaarde rechtstreeks tot Hawaii
toe worden gelaten

10 Laatst bewerkt door JanR (25-09-11 14:16:33)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Triatleethans schreef:

Lance moet net zoals de rest eerst kwalificeren voor Hawaii en niet voor de publiciteitswaarde rechtstreeks tot Hawaii
toe worden gelaten

Bedoel je dat je dat hebt vernomen? Of bedoel je dat jij dat vindt? In dat laaste geval ben ik het met jou oneens. In het eerste geval ben ik het met de organisatie oneens.

Het zou toch ENORM gaaf zijn als Lance meedoet aan Hawai 2012. Als hij mee wil doen uit zichzelf dan moet hij onmiddelijk worden toegelaten en als hij twijfelt dan moet er een flinke berg startgeld worden geboden om hem aan de start te krijgen!

Dat klinkt misschien niet helemaal eerlijk, je wilt immers de snelste atleten aan de start hebben staan en het zou wel zo eerlijk zijn als iedereen zich onder minofmeer gelijke voorwaarden moet plaatsen. Maar dat is op dit moment toch al niet het geval. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de kwalificatieprocedure, maar bij mijn weten is het voor Amerikanen bv al veel makkelijker om te kwalificeren en daardoor doen er al een hele berg 'matige' Amerikanen mee. Helemaal fair is de kwalificatieprodecure dus toch al niet, laat Lance dan maar zonder kwalificatie meedoen.

Zo'n fenomeen, aan de start in de triathlonsport, in de meest legendarische (triathlon)sportwedstrijd: zoveel publiciteit, daar moet absoluut gebruik van gemaakt worden. Niet alleen op wereldschaal, maar denk alleen al aan Nederland. Een bericht dat hij weer aan de start staat van een Amerikaans X-Terra kampioenschap staat in de top3 van meest gelezen sportitems op nu.nl. De bekendheid van de sport in Nederland kan zo'n vlucht nemen, dit is zo'n kans! Maar dan gaan we met onze typisch Nederlandse anti-heldenvereringshouding zeggen: ja, nee, hij moet zich wel eerst kwalificeren. Non! Mee laten doen! Smeken om deel te nemen! Op de knieeën! Geld bieden! Hele race uit de wind houden! En live in Nederland uitzenden!

Lang leve de triathlonsport.

(1 okéoké, ik ben een beetje Lance-fan 2 ook al zeg ik 'moet', het is slechts mijn bescheiden mening)

11 Laatst bewerkt door Triatleethans (25-09-11 15:23:32)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Ik ben jaren al fan van Lance Armstrong maar ik blijf bij mijn mening kunnen ze net zo goed bij wijze van spreke
Haille Gebre Selassie aan de Ironman mee laten doen omdat hij ook in mijn ogen een grote in het veld is maar vooral een groot sportman langs het veld ( persoonlijke ervaringen in Uden ) is en dat zijn er maar heel weinig
Gelijke monniken gelijke kappen

12

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Verschil tussen Haile en Lance is dat Lance een achtergrond heeft in de triathlon en recentelijk heeft aangetoond alle disciplines bovengemiddeld te beheersen. Ik geloof dat hij na Olana de snelste marathonloper is onder de prof wielrenners en dan heb ik het over tijden van onder 2u:40.

Wel een koddig gezicht volgens mij: Haile door de lavavelden op een tijdritfiets.

13

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Precies, voordat lance ziek werd was hij triathleet dacht ik gelezen te hebben.. na zijn ziekte veel gewicht kwijt, waardoor hij kon finetunen in de wielerij

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

14

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Roland_Amersfoort schreef:

Verschil tussen Haile en Lance is dat Lance een achtergrond heeft in de triathlon en recentelijk heeft aangetoond alle disciplines bovengemiddeld te beheersen. Ik geloof dat hij na Olana de snelste marathonloper is onder de prof wielrenners en dan heb ik het over tijden van onder 2u:40.

Wel een koddig gezicht volgens mij: Haile door de lavavelden op een tijdritfiets.

Het ging vooral om de faam die beide sporters hebben en niet zo zeer of ze wel of niet triatleet zijn Een ieder moet zich als hij  / zij in Hawaii mee wil doen gewoon kwalificatie afdwingen

15

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Waar kun je zulke wedstrijden zien? Was ook al op zoek naar iets over het WK. Ik ken triatlon tv, maar die zijn niet live.

16

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

www.ironmanlive.com doet live beelden vanaf de start geloof ik

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

17

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Frankiboy schreef:

Precies, voordat lance ziek werd was hij triathleet dacht ik gelezen te hebben.. na zijn ziekte veel gewicht kwijt, waardoor hij kon finetunen in de wielerij

Finetunen of factchecken? Ik zou voor het laatste gaan.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

18

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Jacob schreef:
Frankiboy schreef:

Precies, voordat lance ziek werd was hij triathleet dacht ik gelezen te hebben.. na zijn ziekte veel gewicht kwijt, waardoor hij kon finetunen in de wielerij

Finetunen of factchecken? Ik zou voor het laatste gaan.

ghehe, ff gewiki'd hij zat inderdaad al in de wielerij voor hij ziek werd. Best leuke beelden die lance aan de triathlon. Mooie prestatie op xterra ook!!

@Jacob succes op het lava eiland

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

19

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Hij was zelfs al wereldkampioen. #amai.

Bedankt btw. Morgen vertrek. Zin an. Hoorde vandaag dat ik de jongste NL deelnemer ben. Dat vind ik dat nou weer grappig smile

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

20 Laatst bewerkt door jantjevs (26-09-11 19:45:42)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

@jacob
ik las je verslag van frankfurt en dacht dat je tegenwoordig punten moest halen om hawaii te halen of gaat dat volgend jaar pas in of werkt dit anders

21

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

nou durf ik niet meer te zeggen wat ik denk gezien te hebben... wink Gold dat voor pro-start-slots?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

22

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Frankiboy schreef:

Bijna is het zover voor onze helden - hoeveel afgevaardigden hebben we eigenlijk? Ik tel zo snel 16 Nederlanders?

Volgens mijn telling zijn het er dit jaar zeventien:

104 Yvonne van Vlerken (PRO)
109 Heleen bij de Vaate (PRO)
218 Hans van der Linden M65-69
313 Gerrit Mijwaart M55-59
535 Yvonne van Keulen F50-54
625 Valentijn Scholten M45-49
629 Bart Klein  M45-49
763 Bert Veldhuis M45-49
831 Koen Spoorenberg M40-44
1068 Harry Sikkema M40-44
1102 Marlies Schoonhoven F40-44
1216 Thomas Schreven M35-39
1243 Carlo Pullens M35-39
1315 Michel Besseling M35-39
1484 Grada Boschker M35-39
1616 Bas Diederen M30-34
1636 Jacob Veenstra M30-34

We gaan ze in ieder geval op 8/9 oktober virtueel toejuichen vanuit FlevOnice in Biddinghuizen tijdens de 'Nacht van DE triathlon'. Met naast de livestream van Hawaii op een groot scherm nog diverse andere nevenprogramma's, waaronder de publieke première van de documentaire 'Dwaas of Triatleet?', waarin vier Leidse triatleten gevolgd worden op hun weg naar Almere 2011.

Vorig jaar was het in ieder geval errug gezellig om met een hoop collega-triatleten zo de wedstrijd te volgen en een klein feestje eromheen te bouwen.

Hier kun je er meer over lezen (en uiteraard ook inschrijven)

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Time is an illusion
Lunchtime doubly so.

23

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Dat is alleen voor Pro's, waarvan er gelijk ook 50 (dacht ik)  minder mogen starten. Dus nu nog maar 80 pro's  (50 mannen en 30 vrouwen) aan de start in Kona (slechte regel maar daar komt WTC nog wel achter). Voor alle age-groupers is het nog steeds met een aantal slots per Ironman.

@Jacob: If I could offer you one tip for Kona: sunscreen would be IT. The long-term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my posts have no basis more reliable than my own meandering experience.....alhoewel dit ook eigen ervaring is want de streep onder mijn tri-top van vorig jaar die ik was vergeten te smeren staat nog steeds in mijn rug gekerfd.

24

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Things schreef:

Dat is alleen voor Pro's, waarvan er gelijk ook 50 (dacht ik)  minder mogen starten. Dus nu nog maar 80 pro's  (50 mannen en 30 vrouwen) aan de start in Kona (slechte regel maar daar komt WTC nog wel achter). Voor alle age-groupers is het nog steeds met een aantal slots per Ironman.

@Jacob: If I could offer you one tip for Kona: sunscreen would be IT. The long-term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my posts have no basis more reliable than my own meandering experience.....alhoewel dit ook eigen ervaring is want de streep onder mijn tri-top van vorig jaar die ik was vergeten te smeren staat nog steeds in mijn rug gekerfd.

"Everyone is Free" (to use sun screen) Graduation Speech big_smile

Ik zeg P20 smile maar daar zul je je eigen spulletjes wel voor hebben,

Veel succes daar.

25

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

@Things. Thanks wink Gelukkig heb ik een onepiece, dus dat scheelt weer plekjes om te vergeten smile Alles van factor 20 tot 50 in huis. Is zeker nodig, de zon is hier intens.

Punten is inderdaad voor de Pro's. Lijkt me ook een beetje onwerkbaar voor de AG-ers om per sé verschillende wedstrijden te moeten doen. Is maar een hobby wink

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website