1

Onderwerp: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

De IronMan organisatie heeft de regels voor het verkrijgen van een Hawaii slot aangepast. Het is zelfs een heel slimme aanpassing, Als je als atleet 12 IM evenementen of meer hebt deelgenomen, dan kan je aanspraak maken op een Hawaii slot.... Door dit te doen worden atleten die graag Hawaii willen doen aan IM gebonden en ligt het dan minder voor de hand mee te doen met een Challenge of Tristart evenement.
Mij persoonlijk boeit het niet, maar ja, ik heb er ook nog een flink aantal te gaan, denk niet dat Almere als IM mee telt ;-)

2

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Dit is een toevoeging aan de andere kwalificatiemogelijkheden gok ik?  Ik snap wel waarom ze het doen, maar het is onsportief en doet de sport geen goed

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

3

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Moet je 12 keer deelnemen of 12 keer finishen? Het eerste kost alleen geld, het laatste tenminste nog enig zweet.

4

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Deze aanpassing is tov het puntenregelement voor de pro's, of ook voor de AG's? Word anders een dure hobby om een slot te bemachtigen...
13 x 500 = 6500 euro, naast alle kosten voor reizen/huisvesting etc.

5

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Ik denk inderdaad dat je dat bedrag rustig kan verviervoudigen als je reis-, verblijf- en materiaalkosten meetelt. Een slordige 35 a 40k om aan Hawaii mee te doen vind ik toch wel te gortig.

6

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Ja maar ik neem aan dat ook gewoon de oude manier blijft bestaan ?!

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

7 Laatst bewerkt door Jacob (11-10-11 11:41:49)

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Heeft iemand ook de moeite genomen om het verhaal te checken???

Feit: Het gaat hier over de loterij.

Feit 2: Deze wordt aangepast zodat mensen met 12 of meer IM's achter hun naam auto een slot krijgen als ze zich voor de loterij inschrijven

Feit 3: Dit zal gaan op basis van wie de meeste heeft en als je hier eenmaal gebruik van hebt gemaakt dan zijn anderen aan de beurt.

resultaat; IMH wordt nu de Profs+ Elite AGs+ de grootste doorzetters. (de laatsten ipv de gelukkigsten).

Goed plan dus.

Carry on.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

8

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Hey Jacob, ik heb je verichtingen nauwlettend gevolgd, althans tot een uur of 3 's-nachts. Je splits zagen er goed uit, waar ben je op geeindigd??

Maar voor wat betreft die loterij, gaat dat dan op basis van aantal finishes of aantal deelnames?

9

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

9.14.26. 89e OA, 55e AG, 20e AG30-34. Zwemmen k#t, fietsen #BAM, lopen ok.

Geen idee, het geheel is nog niet in steen gegoten. Maar ik vraag me wel af wat het uitmaakt?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

10

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Fantastische prestatie, toch? Proficiat!

Lijkt me juist cruciaal. Als het alleen over deelnames gaat dan is het louter een geldkwestie. Als het gaat om finishes dan wordt hard werken enigszins beloond.

11

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Jacob schreef:

9.14.26. 89e OA, 55e AG, 20e AG30-34. Zwemmen k#t, fietsen #BAM, lopen ok.

Geen idee, het geheel is nog niet in steen gegoten. Maar ik vraag me wel af wat het uitmaakt?

Jacob, ik snap er weinig van. Je schrijft een prachtig stuk over je Hawaii deelname (tip voor allen: zie zijn website), en hier bagatelliseer je alles. Ik snap best dat je geen reclame voor jezelf wil maken, maar iets meer enthousiasme zou niet slecht zijn.

12

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Hallo Bas, bedankt voor je compliment.  Alle reacties die ik heb gekregen zijn echt geweldig.

Voor alles is een plaats. Wat mij betreft bagatelliseer ik niets, ik noem slechts de naakte feiten in antwoord op zijn (offtopic) vraag. Grote(re) verhalen over mijn avonturen staan op mijn website, en ik nodig iedereen dan ook graag uit om op onderstaande link te klikken. Het jezelf constant onder de aandacht brengen laat ik graag aan anderen over.

Dit is een topic over veranderingen in loterij-slot-toewijzingen. Laten we het hier, daar over hebben,

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Ironman Hawaii slot verkrijgen.

Jacob, geklikt. Wauw, wat een prestatie. Fantastisch vooral, dat je iemand hebt die je letterlijk de wereld rond volgt voor je wedstrijden. Mijn schatje vindt het fantastisch dat ik me bezighoud met de triathlonsport, maar me aanmoedigen tijdens een hele zal het nooit worden.
Diep respect. Ik heb zelf vorig jaar (ondanks last van de hamstrings) Almere gedaan, dus ik ben bekend met de afstand. Volgend jaar weer, wat mij betreft. Tenminste, als de spiertjes blijven meewerken.