51 Laatst bewerkt door marcelca (19-01-12 20:02:24)

Re: Halve triathlon Almere

Ok

Jullie hebben me overtuigd, ik zie hier op het forum af en toe tijden en snelheden langskomen, dan zakt de moed me in mijn schoenen, dus het grootste probleem bij mezelf is eigenlijk het gebrek aan zelfvertrouwen...

Ik ga geen tijden opschrijven die ik denk te gaan halen maar denk dat we met z,n allen tussen elkaar zitten.. ( de 1 op het ene onderdeel en de ander op het andere onderdeel wat sneller )

@ denniss,  32 minuten is netjes hoor voor 2 km zwemmen, dan gaat het zwemmen wel goed, ik moet dit waarschijnlijk ook wel halen, misschien iets sneller


Ik ga me inschrijven, zelfs mijn vrouw vind het oke terwijl die jarig is, ze zal wel net als vorig jaar voorfietser zijn bij de lopers van de hele

52

Re: Halve triathlon Almere

marcelca schreef:

Ok

Jullie hebben me overtuigd, ik zie hier op het forum af en toe tijden en snelheden langskomen, dan zakt de moed me in mijn schoenen, dus het grootste probleem bij mezelf is eigenlijk het gebrek aan zelfvertrouwen...

Ik ga geen tijden opschrijven die ik denk te gaan halen maar denk dat we met z,n allen tussen elkaar zitten.. ( de 1 op het ene onderdeel en de ander op het andere onderdeel wat sneller )

@ denniss,  32 minuten is netjes hoor voor 2 km zwemmen, dan gaat het zwemmen wel goed, ik moet dit waarschijnlijk ook wel halen, misschien iets sneller


Ik ga me inschrijven, zelfs mijn vrouw vind het oke terwijl die jarig is, ze zal wel net als vorig jaar voorfietser zijn bij de lopers van de hele

Goede beslissing! Veel plezier met de voorbereiding en ik zie je hopelijk daar! Ik heb nog niet definitief besloten of ik de halve of de hele doe maar ik denk dat ze gelijk starten?

53

Re: Halve triathlon Almere

@ Marcelca dat zijn tijden in buitenwater hoor, in het zwembad moet ik veel te vaak keren en daar ben ik niet goed in kost me veel te veel kracht. In het zwembad zit ik tussen de 17 en 18 min op de km.
Dus straks weer meer duurtrainingen in het buitenwater en het gaat helemaal goed komen.

54

Re: Halve triathlon Almere

denniss schreef:

@ Marcelca dat zijn tijden in buitenwater hoor, in het zwembad moet ik veel te vaak keren en daar ben ik niet goed in kost me veel te veel kracht. In het zwembad zit ik tussen de 17 en 18 min op de km.
Dus straks weer meer duurtrainingen in het buitenwater en het gaat helemaal goed komen.


Ok..

Ik heb geen tijden van buitenwater, alleen tijden uit het zwembad....

Als ik gewoon aantik en geen koprol keerpunt maak kom ik nu op 24 minuten op 1500 meter


Ik denk dat een swimsuit ook al scheelt, heb vorig jaar een aantal keer gezwommen met mijn swimsuit in buitenwater en viel me op hoe licht het zwemt met een swimsuit aan.

55

Re: Halve triathlon Almere

marcelca schreef:
denniss schreef:

@ Marcelca dat zijn tijden in buitenwater hoor, in het zwembad moet ik veel te vaak keren en daar ben ik niet goed in kost me veel te veel kracht. In het zwembad zit ik tussen de 17 en 18 min op de km.
Dus straks weer meer duurtrainingen in het buitenwater en het gaat helemaal goed komen.


Ok..

Ik heb geen tijden van buitenwater, alleen tijden uit het zwembad....

Als ik gewoon aantik en geen koprol keerpunt maak kom ik nu op 24 minuten op 1500 meter


Ik denk dat een swimsuit ook al scheelt, heb vorig jaar een aantal keer gezwommen met mijn swimsuit in buitenwater en viel me op hoe licht het zwemt met een swimsuit aan.

Vergeet je niet dat je in buitenwater ook te maken hebt met stroming, wind, golfslag en soms boeien moet ronden in de drukte (extra meters) en niet altijd zo'n rechte lijn zwemt als in een zwembad? Ook ben ik bijvoorbeeld wel eens een leliebed ingezwommen. Al met al veel factoren die verschil kunnen maken tussen zwembadtijden en buitentijden.

56

Re: Halve triathlon Almere

Ik ga voor de 1/2 en het wordt de eerste 1/2 voor mij  cool

Finishen = winnnen !

57

Re: Halve triathlon Almere

Dr-Diesel schreef:

Ik ga voor de 1/2 en het wordt de eerste 1/2 voor mij  cool

Finishen = winnnen !


Hier sluit ik me volledig bij aan

58

Re: Halve triathlon Almere

tripaolo schreef:

hmmm...als ik inschrijven.nl volg krijg ik allen de optie voor de LD...niet voor the 1/2....
wat doe ik verkeerd?

P

Seems clear to me - you will have to do the LD smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

59

Re: Halve triathlon Almere

marcelca schreef:
Dr-Diesel schreef:

Ik ga voor de 1/2 en het wordt de eerste 1/2 voor mij  cool

Finishen = winnnen !


Hier sluit ik me volledig bij aan


Als er net zoveel golfslag is als vorig jaar dan zeker - werden geloof ik +/- 15 zee zieken het water uitgehaald...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

60

Re: Halve triathlon Almere

Frankiboy schreef:
marcelca schreef:
Dr-Diesel schreef:

Ik ga voor de 1/2 en het wordt de eerste 1/2 voor mij  cool

Finishen = winnnen !


Hier sluit ik me volledig bij aan


Als er net zoveel golfslag is als vorig jaar dan zeker - werden geloof ik +/- 15 zee zieken het water uitgehaald...

Zwemmen is niet meer in het gooimeer maar in het weerwater, daar is een stuk minder golfslag.

61

Re: Halve triathlon Almere

Frankiboy schreef:
tripaolo schreef:

hmmm...als ik inschrijven.nl volg krijg ik allen de optie voor de LD...niet voor the 1/2....
wat doe ik verkeerd?

P

Seems clear to me - you will have to do the LD smile


hmm......in 2014.....

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

62

Re: Halve triathlon Almere

Ik heb al een mail gestuurd maar misschien weet iemand van jullie het antwoord.

Ik ben Nederlander en woon ook in Nederland, maar ben aangesloten bij een Belgische club en heb dus ook een Belgische wedstrijd licentie.

Hoe moet ik me nu best inschrijven, want als ik voor "woont in Nederland" kies kan ik geen Belgische licentie ingeven

Ruben

63

Re: Halve triathlon Almere

Dr-Diesel schreef:

Ik ga voor de 1/2 en het wordt de eerste 1/2 voor mij  cool

Finishen = winnnen !

Geldt voor mij ook.

64

Re: Halve triathlon Almere

Cees schreef:
Dr-Diesel schreef:

Ik ga voor de 1/2 en het wordt de eerste 1/2 voor mij  cool

Finishen = winnnen !

Geldt voor mij ook.

In dat/ons geval is dat dus Finishen = overwinnen...winnen lijkt me lastig smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

65

Re: Halve triathlon Almere

Als het je eerste halve is...dan zou ik geen uitspraken doen over tijden. Heb ik ook niet gedaan en wat bleek: twee keer een kwart is geen halve! Ik ging sneller! Het kan natuurlijk ook anderom zijn en dan valt het Lleen maar tegen voor je...

66

Re: Halve triathlon Almere

De ideale manier om je voor te bereiden op het nieuwe parcours:

Holland Triathlon Kickoff Weekend

De Holland Triathlon is verhuisd van Almere Haven naar Almere Stad.
Hierbij hoort natuurlijk ook een volledig vernieuwd parcours! Stichting Holland Triathlon wil jullie, als
atleten, hier graag kennis mee laten maken. Daarom organiseert PosiTri, het bedrijf van de Almeerse
triatleet Merijn Schuurman, in samenwerking met Stichting Holland Triathlon een Kickoff Weekend.
Van vrijdag 25 mei t/m zondag 27 mei zal er overnacht worden in het Apollo Hotel Almere City center.
Dit, naast het start/finishgebied gelegen hotel, zal de uitvalsbasis zijn waar vanuit het vernieuwde
zwem-, fiets- en loopparcours verkent gaat worden.

Ook zal er een rondleiding gegeven worden op het nieuwe start/finishgebied aan de Esplanade, zodat
de deelnemers een goed beeld krijgen van hoe het er op 8 september uit gaat zien.

Tevens zullen er diverse clinic’s plaats gaan vinden, zoals het trainen met Polar hartslagmeters en
Tool Time bij Profile van der Linde. Dit zodat de atleten zich optimaal kunnen gaan voorbereiden op
de Holland Triathlon 2012.
Ook is het Kickoff Weekend de ideale manier om alvast kennis te maken met al het moois wat Almere
te bieden heeft!

Voor meer informatie en inschrijven kijk snel op www.PosiTri.nl of stuur
een mail naar merijn@positri.nl.
Atleten die niet aan het gehele weekend willen mee doen, maar wel het fietsparcours willen
verkennen kunnen zich daarvoor ook los inschrijven. En er is zelfs de mogelijkheid om gezellig met het
ontbijt mee te eten! Maar wees er snel bij want het aantal plaatsen is beperkt!

67

Re: Halve triathlon Almere

Even nog een vraagje over de halve van Almere...

ik heb me ingeschreven hiervoor maar vroeg me af....


ik heb een normale racefiets met een ligstuur erop, deze gebruik ik voor de 1/4 en od`s die ik doe, mag je deze ook onaangepast gebruiken voor de halve, of zijn hier andere eisen aan verbonden...


Ik heb ergens iets gelezen dat je ligstuur aan de voorkant dicht moet zijn en niet voor je stuur uit mag steken, is dit ook bij de halve of is dit alleen bij de hele triathlon..

zie door de bomen het bos niet meer

68 Laatst bewerkt door Lieke (27-06-12 14:23:35)

Re: Halve triathlon Almere

Volgens mij gelden de aangepaste fiets regels alleen voor stayer wedstrijden, dus wanneer je in groepen mag rijden.. Voor zover ik weet is Almere een niet-stayer wedstrijd en mag je hier gewoon met een normaal ligstuur starten..

69

Re: Halve triathlon Almere

marcelca schreef:

Ik heb ergens iets gelezen dat je ligstuur aan de voorkant dicht moet zijn en niet voor je stuur uit mag steken, is dit ook bij de halve of is dit alleen bij de hele triathlon..

zie door de bomen het bos niet meer

Gelukkig hebben ze de foto's nog... tongue

http://www.beeldbankhollandtriathlon.nl/

70

Re: Halve triathlon Almere

@Marcelca je mag je fiets gewoon gebruiken, die regels gelden alleen voor stayerwedstrijden.

Heb zelf ook vandaag ingeschreven voor de halve, me eerste dus zal mij benieuwen.
Doel is finishen.

71

Re: Halve triathlon Almere

Inschrijving begint te lopen gaan richting de 200 deelnemers!

Nog niet ingeschreven? Doe het voor 5 augustus dan wordt het inschrijf bedrag verhoogt!

http://www.almerehollandtriathlon.nl/nl … ijven.html

72

Re: Halve triathlon Almere

Jefry_ schreef:

Inschrijving begint te lopen gaan richting de 200 deelnemers!

Nog niet ingeschreven? Doe het voor 5 augustus dan wordt het inschrijf bedrag verhoogt!

http://www.almerehollandtriathlon.nl/nl … ijven.html

Is die richting 200 voor de halve alleen of voor beide afstanden?

73

Re: Halve triathlon Almere

Voor degene die het nog niet wisten...vandaag (05 - aug) kun je nog inschrijven voor het "lage" tarief.

Inschrijfgelden Long Distance Half Distance Tri-Together Team-Relay
vóórinschrijving t/m 5 augustus 2012 € 200,00 € 100,00 € 331,00 € 150,00
na-inschrijving t/m 26 augustus 2012 € 260,00 € 130,00 € 430,00 € 200,00

Scheelt toch 60 Euro voor de hele, en 30 voor de halve....

74

Re: Halve triathlon Almere

Zojuist een nieuwsbrief ontvangen waarin staat dat het met 1 week verlengd is.

75

Re: Halve triathlon Almere

De deelnemers lijsten staan nu op de website.