1

Onderwerp: Marcel uit Almere

Hallo allemaal

Ik ben Marcel uit Almere, Buschauffeur, 42 jaar, getrouwd en 2 kinderen...

Ik doe nu  zo`n 15 jaar aan het mountainbiken en 6 jaar wedstrijdzwemmen, verder loop ik ook regelmatig....


Nadat ik een maatje die 1/4 en OD triathlons doet geholpen heb met trainen ( voor het zwemmen ) begon het bij mij ook het te kriebelen.

Dus besloten om ook aankomend jaar mee te gaan doen met 1/4 triathlons en OD triathlons, had nog geen racefiets dus deze heb ik aangeschaft en al heel wat kilometers erop afgelegd..

Ook heb ik naast de MTB een TACX fortius erbij gekocht zodat ik s`avonds als de kinderen op bed liggen toch wat kilometertjes in de benen kan krijgen ( doe op het ogenblik 2 x per week intervaltraining op de TACX ) naast de rest.

Het trainen wat ik op het ogenblik doe is:

- 3 x in de week zwemmen ( 1 x 45 minuten banen, en 2 x 1 uur wedstrijdtraining, techniek en conditie )

- 2 x in de week hardlopen ( op het ogenblik veel duurtempo en af en toe een interval )

- 1 x per week op de MTB en 2 x in de week op de TACX ( met mooi weer natuurlijk buiten fietsen )



Als ik het zo opschrijf zie ik dat ik eigenlijk best al veel doe :-) maar het voelt goed en ik heb ook regelmatig een rustdag ertussen omdat lopen en zwemmen vaak op dezelfde dag vallen.


Ik hoop dat ik hier veel op het forum kan leren en misschien ook zelf wat eraan kan bijdragen

2

Re: Marcel uit Almere

Welkom en veel succes, heb je al een leuke wedstrijd op het oog?

Het kan helpen met de motivatie als je vooruitkijkt naar een leuke / uitdagende / zware / snelle wedstrijd...

3

Re: Marcel uit Almere

Marcel welkom nog iemand uit Almere, zit je bij een vereniging in Almere TVA of Almere'81.
Dus je doet aan wedstrijd zwemmen, nou dan moeten we maar een keertje samen gaan zwemmen, kan ik nog het een en ander leren.

4

Re: Marcel uit Almere

Heb nog niet een speciale wedstrijd op het oog....

Ben wel van plan om voor 2012 aan het triathloncircuit van de TVA in te schrijven...

dit bestaat uit:

- ten miles loop
- crossduathlon
- zwemloop
- tijdrit
- OD triathlon

verder wil ik kijken of er nog een aantal 1/4 triathlons aan toegevoegd kunnen worden waaronder aalsmeer ( deze schijnt erg leuk te zijn )


Ik zit niet bij een triathlonvereniging en heb dus het trainen van fietsen en lopen volledig in eigen hand...

Zwemmen doe ik bij de Watervrienden Almere met bijbehorende wedstrijden..



Toen ik 6 jaar geleden aan wedstrijdzwemmen begon dacht ik dat ik al aardig kon zwemmen maar dat bleek toch niet zo, zwemmen is wel heel erg een techniek ding waar ik de laatste jaren veel aandacht aan besteed heb, verder geef ik ook op maandag training bij de watervrienden..

@ dennis: een keer samen zwemmen kan altijd, ik begrijp dat je ook in Almere woont

5

Re: Marcel uit Almere

@Marcel ja ik kom ook uit Almere en zit bij Almere'81 wij hebben zwemtraining van Wiebe Gouwens van de watervrienden dus die zal je wel kennen.

klopt dat de techniek erg belangrijk is daar ben ik gisteren wel achter gekomen bij een zwemclinic in het zwembad in Stad. Dat e met een goede techniek harder gaat dan alleen op kracht.

Maar een keer samen zwemmen "leuk"

6

Re: Marcel uit Almere

Ja wiebe gouwens ken ik heel erg goed, en hij kent mij natuurlijk ook..

ik doe ook de website voor de watervrienden, waardoor ik veel contact met wiebe heb ivm het wedstrijdzwemgedeelte

kleine wereld eigenlijk

7

Re: Marcel uit Almere

Kijk, enthousiast iemand erbij - succes Marcel!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1