1

Onderwerp: Planning 2012

Zijn er hier mensen die hun planning voor 2012 al klaar hebben liggen. Dit wordt mijn eerste echte triatlonseizoen en kan daarom wel wat tips voor leuke wedstrijden gebruiken. Het gaat mij met name om de kwart en de OD's en misschien de halve van Almere. Kom maar op met suggesties.

2

Re: Planning 2012

Denk eens aan de Scott Triathlon Series:
http://www.nedtriathlonbond.org/Startpa … eries.aspx

Huizen, Utrecht, Aalsmeer en Spijkernisse kan ik iig alvast aanraden.

3

Re: Planning 2012

Rijssen, Holten.

4

Re: Planning 2012

Misschien kun je zeggen wat je leuk vind of in welke regio je iets zoekt? Kleinschalig of grootschalig? Veel kleine rondjes of 1 grote? Heuvelachtig of vlak?
Anders staan hier straks gewoon alle OD's van NTBInschrijvingen onder elkaar vermeld en dan ben je geen steek verder.

Ik denk dat ik dit jaar opnieuw Ter Aar (mei) doe als seizoensopener, dan La Roche 111 (juni), Almere 1/2 (september) en eventueel nog Utrecht (juli) of Veenendaal (augustus) als ik wat extra wedstrijdscherpte wil in de aanloop naar Almere. Ik houd het aantal wedstrijden vrij beperkt, zodat je er echt naar toe kan leven en een piekprestatie kan leveren.

5

Re: Planning 2012

Ik geloof dat je gelijk hebt Roland. Ik kom uit het Noorden van het land. Dus het mooiste zouden wedstrijden in het Noorden van het land zijn. Ik heb voor 2012 de volgende triathlons al op de planning staan:
- 9 juni Feanster 40 (recreatieve triathlon waar het voor mij allemaal begon 1-30-9)
- 23 juni Triathlon Stiens (1-40-10)
- 8 september Halve triathlon Almere.

Graag zou ik nog een triathlon in mei en een triathlon eind juli begin augustus doen. Het liefst een kwart of een OD, maar een 1/8e is ook prima. Hopelijk hebben jullie leuke suggesties en kunnen jullie ook vertellen waarom bepaalde triathlon juist de moeite waard zijn.

6 Laatst bewerkt door Frankiboy (26-10-11 12:02:54)

Re: Planning 2012

@offtopic: Jaaaaaaaa, Almere halve moet echt een knaller beloven te worden + hopelijk wat meer doorstroom naar de langere afstand

Ik ben nog bezig, maar sta in iedergeval ingeschreven voor Ironman Zurich op 15 juli. Halfje, kwartjes daarvoor heb ik nog niet concreet ingevuld - ik mag geloof ik wel gaan opschieten!! Maar in September ben ik er dan zeker bij in almere

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

7 Laatst bewerkt door Vanzella (26-10-11 14:31:27)

Re: Planning 2012

Deze zijn zekerheidjes.

De voorbereidings wedstrijden moet ik nodig gaan invullen.

IM Frankfurt op 8 Juli
Triathlon Veenendaal op 18 Augustus
En de seizoensafsluiter broodje BBQ worst met een 1/8e in Haccourt rond 20 september

8

Re: Planning 2012

Zeker:
Huizen 1/4, Texel 1/4, Veenendaal 1/4 of OD en Almere 1/2

9

Re: Planning 2012

Enkel de combi strandrace/halve marathon gepland van Egmond. Heb verder nog geen plannen.

10

Re: Planning 2012

Tri 111 La-Roche-en-Ardenne (1-100-10), halve triatlon Bütchenbach en/of Eupen.

11

Re: Planning 2012

ben ijverig teams aan het samen stellen voor de Team triathlon Enschede en de Team Relay Almere (en misschien weert?)

12 Laatst bewerkt door thomass (01-11-11 19:16:10)

Re: Planning 2012

Ik zag dit topic staan en haak graag aan met het vergaren van informatie voor triathlons:

Ik ben al zelf een beetje gaan zoeken, alleen heb ik het idee dat de NTB kalender niet helemaal volledig is qua aanbod 2012, en is 1e hands ervaring met bepaalde parcours natuurlijk het beste.

Ik ben op zoek naar 1/4 of Olympische triathlon, en het liefst geen rondjes rijden op de fiets, of in ieder geval geen rondjes van 10km, daar word ik niet echt blij van. Rondjes hardlopen vind ik minder erg, als het bevoorbeeld een rondje is van 5km. Qua heuvels of vlak maakt me niet zo heel veel uit, al ben ik 2m 96kg en woon in Groningen, dus kun je op je sloffen wel beetje aanvoelen waar mijn zwakte ligt wink

Regio vind ik niet heel belangrijk, als het goed te bereiken is. Limburg en Zeeland zijn een beetje ver weg, maar de rest gaat wel. Qua schaal zou ik het liefst willen zien dat ik niet door iedereen wordt voorbij geknalt (ok, dit hangt ook van mij af) maar dat er ook niet dagjesmensen op hun stadsfiets aan meedoen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

13

Re: Planning 2012

Ik wil in 2012 gaan voor de halve in Gerardmer, met de kwart Rijssen en OD Holten als testcase qua pielen met hartslagzone. En Holten is daarnaast natuurlijk gewoon dik vet feest! Verder tussen Rijssen en Holten door nog de 3,8km Twenterand Kanaalrace en als ik de halve van Gerardmer zonder fysieke ongemakken af kan ronden wil ik het seizoen afsluiten met de TriAmbla. Maar eerst fit de winter door.

14

Re: Planning 2012

Ik leef ng een beetje tussen hoop en vrees ivm wel of geen Alpe d'HuZes. Ze zijn met een idee gekomen om gedurende 2 dagen te gaan rijden, dus wellicht doen we alsnog mee.

Als dat zo is dan worden het hele andere wedstrijden. Voor hen die "iets" in FRankrijk willen gaan doen, schroom niet om mij even te mailen. Ik ken ondertussen een paar leuke wedstrijden in Frankrijk. Ik zag Gerardmer al voorbij komen, die staat ook op mijn lijst, maar is afhankelijk van het fietsavontuur.

Ik zelf heb in Frankrijk de volgende mogelijkheden / wensen / eisen :-)

Saintes - OD
Sireuil : halve
Alpe d'HuZes
Guéret : halve
La Rochelle : OD of sprint
Gerardmer : halve
Alternatief voor Alpe d'HuZes ........ zo vaak mogelijk de Ventoux op (georganiseerd)
Frans kampioenschap halve triathlon voor teams.

Ook hebben wij zeer goede mogelijkheden voor trainingsstages / midweeks / lange weekenden

A+
Arthur
www.lepetitmasdile.com

15

Re: Planning 2012

@Petitmas; is er medio juli in de buurt van Saint Remy de Provence iets te doen?

16

Re: Planning 2012

thomass schreef:

Ik zag dit topic staan en haak graag aan met het vergaren van informatie voor triathlons:

Ik ben al zelf een beetje gaan zoeken, alleen heb ik het idee dat de NTB kalender niet helemaal volledig is qua aanbod 2012, en is 1e hands ervaring met bepaalde parcours natuurlijk het beste.

Ik ben op zoek naar 1/4 of Olympische triathlon, en het liefst geen rondjes rijden op de fiets, of in ieder geval geen rondjes van 10km, daar word ik niet echt blij van. Rondjes hardlopen vind ik minder erg, als het bevoorbeeld een rondje is van 5km. Qua heuvels of vlak maakt me niet zo heel veel uit, al ben ik 2m 96kg en woon in Groningen, dus kun je op je sloffen wel beetje aanvoelen waar mijn zwakte ligt wink

Regio vind ik niet heel belangrijk, als het goed te bereiken is. Limburg en Zeeland zijn een beetje ver weg, maar de rest gaat wel. Qua schaal zou ik het liefst willen zien dat ik niet door iedereen wordt voorbij geknalt (ok, dit hangt ook van mij af) maar dat er ook niet dagjesmensen op hun stadsfiets aan meedoen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Hengelo Gelderland en Didam zijn 2 rondjes fietsen.  Spijjkenisse en Hilversum zijn een ronde en lijken mij de triathlons die qua parcours aan jouw verwachtingen voldoen. Ook de bezetting is gevarieerd.

17

Re: Planning 2012

Vanzella schreef:

Deze zijn zekerheidjes.

De voorbereidings wedstrijden moet ik nodig gaan invullen.

IM Frankfurt op 8 Juli
Triathlon Veenendaal op 18 Augustus
En de seizoensafsluiter broodje BBQ worst met een 1/8e in Haccourt rond 20 september

Tri star Mallorca op 15 April is toegevoegd smile
Dan halve in mei (weet nog niet welke)
Halve in Butgenbach of Stein op 19 juni als laatste zware training voor Frankfurt.

18

Re: Planning 2012

@Dorter niet in juli voor zover ik nu weet, maar september is natuurlijk wel voor de 2e keer de 70.3 Ironman van Aix en Provence

Hier alvast de link van de kalender. Momenteel staat 2012 er nog niet op, maar meestal zijn de wedstrijden rond dezelfde datum, er verschuift niet veel.

http://www.calendrier.dusportif.fr/agen … iathlon-p5

A+

19

Re: Planning 2012

Bedankt Vanzella, ik ga op onderzoek uit!

20

Re: Planning 2012

De voorlopige planning voor volgend jaar is
Het Almeers Triathlon Ciruit http://www.tvalmere.nl/atc

1/3 triathlon op 23 juni in Oude Gastel
1/2 triathlon op 8 september in Almere

In het begin van het seizoen nog 1 of 2 OD waarschijnlijk Geel belgie, en er moet er nog een OD komen tussen 23 juni en 8 september.

21

Re: Planning 2012

Ik ben reeds ingeschreven voor:

- Tri 111 La-Roche-en-Ardenne,
- halve "Green Hell Triathlon" in de Eifel (over de Nürburgring),
allebei met véél hoogtemeters. :-)

Waarschijnlijk nog de kwartjes in Geel en Zwijndrecht (Van Moer) als voorbereiding.

Daarna weet ik het nog niet, hangt oa. nog af van verlofplanning.

22

Re: Planning 2012

Als er geen gekke dingen gebeuren

Half Challenge Barcelona
Olympische afstand Klazienaveen
70.3 Ironman Antwerpen
Cologne 226

23

Re: Planning 2012

Waarschijnlijk Scott Triathlon Series
En in Mei Ironman Lanzarote.

Ben nieuw in de sport maar hou van doelen stellen!

24

Re: Planning 2012

Groningen in maart, wintertriathlon met schaatsen, al ingeschreven
April een maand op vakantie
Zandvoort in half juni, lekker met zeezwemmen
In juli Utrecht en misschien Noordwijkerhout
Augustus Anna Paulowna (wel ver weg maar mooi parcourse)
In oktober weer wintertriathlon in Assen.

Ik zoek nog iets eind mei of begin juni, Nieuwkoop of Almere, beide nooit gedaan, een aanrader?

25

Re: Planning 2012

15/04 Marathon Rotterdam
10/06 Tri-Star 111 La Roche
22/07 Ironman Antwerpen