1

Onderwerp: Golok stelt zich voor

Beste mensen,

Mijn naam is Maurik, woon in Bussum, en ik ben ondernemer. Al sinds geruime tijd loop ik hard (marathons). Afgelopen jaar had ik me voorgenomen om mijn eerste ultra loop te gaan doen, ware het niet dat ik  tijdens een nachtelijke duurloop  van achteren 'geschept' ben door een scooter. Gevolgen:  gebroken arm, zwaar verstuikte enkel- en bovenkant voet en verrekte (knie)banden. Ik heb daardoor 3 maanden niet kunnen hardlopen of fietsen. Daarna voor het eerst begonnen met een half uur hardlopen. Ik was kapot! En dat terwijl ik gewend was om meer dan 100 km per week te lopen. Er zijn van die (sport)momenten die je niet vergeet. Na zo'n blessure was dit er zo één.

Sinds een aantal maanden gaat het weer goed. Het hardlopen gecombineerd met plyometrics en krachttraining zorgt ervoor dat ik met sprongen vooruit ga. Via een vriend werd mijn enthousiasme voor de triathlon gewekt. Naast het hardlopen vind ik fietsen namelijk echt super (een andere passie). De grootste uitdaging wordt het zwemmen. Op het gebied van van de triathlon ben ik dus echt een beginner. Maar ik heb er wel veel zin in.

Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren van ervaren triatleten.

Mvg,
Maurik

2

Re: Golok stelt zich voor

Welkom Maurik,

Op de terugweg van de Nacht van de Triathlon (rond 04:00 uur dus)  zag ik ook een ultraloper lopen in het stikdonker. Dat lijkt me inderdaad een redelijk gevaarlijke hobby. Succes met je herstel.

Heb je donderdag 10 november 2011, 20:00 - 21:30 iets te doen? We gaan met een paar man zwemmen in het sportfondsenbad in Amersfoort. Twee van ons zijn redelijk beginnende zwemmers en een is een zwemtrainer. Na afloop ben je welkom voor een kop koffie bij mij thuis, als je dat leuk vind.

P.S.; De uitnodiging staat uiteraard nog steeds voor iedereen open!

3

Re: Golok stelt zich voor

Hallo Maurik

Fijn om te horen dat het na zo`n periode weer een stuk beter gaat..

Zwemmen is min of meer voor jou ( en voor de meeste ) de grootste uitdaging, ik ben 1 van de mensen die erbij is in Amersfoort..

Mocht je niet kunnen/willen raad ik je zeker aan om met behulp van een trainer het goed aan te leren, zwemmen is een echte technieksport en je leert meer als je goed op weg geholpen word als dat je zelf wat gaat proberen

4

Re: Golok stelt zich voor

Beste Marcel/Roland,

Bedankt voor jullie reactie. 's Avonds lopen kan inderdaad een gevaarlijke bezigheid zijn. Zeker als je veel kilometers moet maken. Maar tegenwoordig ben ik net de kerstman. Ik loop nu met zo veel lichtjes en lampjes dat ik wel moet opvallen.

Ik zou graag ingaan op de uitnodiging, maar de komende maanden heb ik privé lessen geregeld zodat ik mijn (technische/conditionele) achterstand op zwemmen enigszins kan goedmaken. Met het hardlopen heb ik ook niet veel gedaan aan versterking van mijn bovenlichaam.

Gr,
Maurik

5

Re: Golok stelt zich voor

heel erg verstandig dat je lessen hebt geregeld voor het zwemmen, zwemmen is een zeer technische sport waar je met een trainer veel sneller vooruitgang zal boeken als zonder trainer...

Ik geef dus zelf ook zwemtraining, en zeker als je privetraining krijgt dan word er waarschijnlijk goed aandacht besteed aan de techniek, ..................banen zwemmen, trainingschema`s ed... zou je eventueel wel zonder trainer kunnen doen met de tegenwoordige informatie die op internet te vinden is, alleen techniek zelf aanleren is moeilijk en je hebt het vaak niet door als je iets verkeerd doet