26

Re: Eredivisie triathlon 2012

Het zijn geruchten, ik heb niets zwart op wit gezien: Borne is, dacht ik, het team van Haarkamp, de Jonge en de Paalmanbroers. Pro Tri Schagen is oa vd Linden en Klamer. Geruchten.. wie heeft meer info?

Het TCT team heeft iig nog geen vaste vorm.

27

Re: Eredivisie triathlon 2012

Pro Triathlon Schagen http://www.protriathlon.nl/ nog even niet bereikbaar maar met Marco van der Stel en Marco Akershoek al 2 hele snelle mannen......

28

Re: Eredivisie triathlon 2012

Ik mis ook nog een stel Studenten Teams zou de ouderwetse onderlinge strijd weer kunnen doen herleven. Momenteel alleen Squadra (met een op papier sterk team....).

29

Re: Eredivisie triathlon 2012

Wat ik dan weer bij Aloha heb opgevangen, is dat er wel interesse was en dat er op het idee van een eredivisie met enthausiasme is gereageerd. Maar het ontbreekt volgens mij momenteel aan mensen die serieus trainen. Genoeg mensen die sporten, maar nauwelijks mensen die trainen. Ik hoop dat oa de eredivisie hier op termijn verandering in gaat brengen.

30

Re: Eredivisie triathlon 2012

Wie zijn dan de speerpunten bij Squadra (sorry ik lig een beetje uit dat korte gebeuren) ?

Met alleen sportieve haantjes gaan jullie het zwaar krijgen.

31

Re: Eredivisie triathlon 2012

er zijn ook teams aangemeld die niet op de lijst staan. Kennelijk zijn we op papier niet sterk genoeg sad

32

Re: Eredivisie triathlon 2012

Nu je het zegt, de dolfijntjes staan er (nog) niet bij. Lijkt me toch geen verkeerd team maar ms teveel lange afstand knakkers met niet zo'n goede triathlonranking. Als jullie nog punten nodig hebben, ik sta nog steeds in de top 50 :-P.

Zeg je trouwens bewust teams (meervoud)?

33

Re: Eredivisie triathlon 2012

Cool zeg dit, het wordt nog is wat met ons kikkerlandje smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

34

Re: Eredivisie triathlon 2012

de dolfijn heeft inderdaad 1 team met na genoeg geen punten in de triathlon ranking. veel lange afstanders en 2 sprinters, en voor sprints krijg je geen punten, dus een selectie maken opbasis daar van zou onredelijk, maar wel waarschijnlijk zijn.

Een wat transparanter selectie beleid van mij wel mogen.

35 Laatst bewerkt door JanR (21-12-11 00:29:55)

Re: Eredivisie triathlon 2012

draak schreef:

Een wat transparanter selectie beleid van mij wel mogen.

Voor deelname van verenigingen speelt de sportranking volgens mij geen rol. Lijkt mij ook niet logisch, want het is helemaal niet zeker dat mensen hoog in de sportranking ook daadwerkelijk voor hun club gaan uitkomen. Bij mijn weten is er voor gekozen om de teams die zich vorig jaar geplaatst hebben voor de finale van de verenigingscompetitie deel te laten nemen aan de eredivisie en daarnaast een aantal wildcards uit te delen aan een aantal sponsorteams. Wat voor die laatste categorie de geldende criteria zijn, is mij niet duidelijk. Wellicht is daarvoor wel de sportranking gebruikt.

36

Re: Eredivisie triathlon 2012

Ik heb het anders begrepen, zie de faq:

Belangstelling voor deze “wildcards” kan nu al kenbaar gemaakt worden via info@eredivisietriathlon.nl, met vermelding van de namen van de meest prominente teamleden. Toekenning van wildcards zal plaatsvinden op basis van beschikbaarheid en het niveau van de teamleden volgens de nationale triathlon-ranking.

Iets meer info over aangemelde teams / leden en waarom de teams die nu een wildcard hebben die nu precies hebben gekregen had van mij ook wel gemogen maar het is nog vroeg en het initiatief is nieuw. Geef de orga wat tijd.

37

Re: Eredivisie triathlon 2012

Beste draak,

De Dolfijn is per abuis niet op de lijst terecht gekomen (foutje onder tijdsdruk) en is gezien de kwaliteit van het team wel degelijk welkom! Onze excuses voor dit misverstand.

Groeten,

Jetse Scholma, Eredivisie Triathlon

38

Re: Eredivisie triathlon 2012

Jetse, zijn alle aangemelde teams toegelaten tot de eredivisie? Hoe groot is de kans voor een 'eerste divisie'?

39

Re: Eredivisie triathlon 2012

YES !!!
thx Jetse
groeten, Bart

40

Re: Eredivisie triathlon 2012

@Things de 2 sportieve Haantjes zullen de eerste reserves zijn, maar dankzij Bundesliga, Grand Prix en ETU-cups wel geregeld opgesteld worden. Moet nog eens gaan puzzelen met die programma's.

41 Laatst bewerkt door Things (06-01-12 17:11:23)

Re: Eredivisie triathlon 2012

Nog meer teams bekend geworden, zo te zien op de website. Het noorden doet ook mee (GVAV en de tritamietjes) en ook het westen (Den Haag) is nog aangesloten. Ook bij de dames nu 11 teams.

80 mannen en 44 vrouwen (of bestaan dames teams uit 3 vrouwen, kan hierover op de site niets vinden)? Ben nog steeds erg benieuwd naar de samenstelling van de verschillende teams. Van de criptische omschrijving van Le Coq wordt je ook niet veel wijzer.

Mooie vooruitzichten voor het nieuwe jaar. Nu nog beter weer om te trainen (oh ja en motivatie). 13 mei, nog 18 weken om in vorm te komen.

42

Re: Eredivisie triathlon 2012

Things schreef:

Van de criptische omschrijving van Le Coq wordt je ook niet veel wijzer.

Mooie vooruitzichten voor het nieuwe jaar. Nu nog beter weer om te trainen (oh ja en motivatie). 13 mei, nog 18 weken om in vorm te komen.

Team Squadra Veloce

Heb je al motivatie en een team gevonden?

43 Laatst bewerkt door JanR (20-01-12 18:41:18)

Re: Eredivisie triathlon 2012

@le coq: In de wandelgangen wordt TCT gefluisterd... Dat zouden wij in Twente natuurlijk zeeer op prijs stellen.

44

Re: Eredivisie triathlon 2012

Ik zat net te bedenken de Team Relay is normaal gesproken met 2 dames en 2 heren.
Zouden alle heren teams nu 2 dames moet strikken en alle dames teams 2 heren.....

45

Re: Eredivisie triathlon 2012

Over twee dagen is het zo ver, de eerste Eredivisie wedstrijd. Een zogenaamde team triathlon, niet te verwarren met een team relay.

's Ochtends zal er elke 10 seconden gestart worden op een supersprint afstand (175/7.4/2). 's Middags zal er in teamverband een 1/8e worden afgelegd. De ochtendtijden + de middagtijd = eindtijd.

Zelf doe ik niet mee in de Eredivisie, maar ik start in een recreatief team. Wel heb ik andere mensen van dit forum tussen de inschrijvingen zien staan smile Ik denk dat de sponsorteams hoge ogen gooien, maar ik hoop ook op inbreng van een verenigingsteam.

46

Re: Eredivisie triathlon 2012

Gisteren moet besluiten om niet te starten wegens een blessure. enorm balen.
Gelukkig hebben we een reserve!! maar de sponsorteams zullen zowiezo niet kunnen kloppen.

Ben wel heel benieuwd naar het nivo in de breedte.

47

Re: Eredivisie triathlon 2012

Tenzij er dingen misgaan worden T4T en Protriathlon wel de nr 1. en 2. denk ik. Daar achter ligt het toch redelijk open.

Kanshebbers zijn volgens mij:

Jong Oranje, TCT, VZC, Snellewielen, Ravenstein, Oceanus en misschien Squadra, Tritanium en Hellas

Die gaan allemaal dicht op elkaar zitten denk ik. Ik gok op Snellewielen als de nr 3.

Met mijn teampie (TCT) gaan we voor de finale en een plek bij de eerste 7....ben erg benieuwd of dat gaat lukken.

48

Re: Eredivisie triathlon 2012

even polsen hoe de ideeen hier over zijn.

zou het goed zijn dat hulp van buitenaf toegestaan bij eredivisie wedstrijden in de vorm van bv een begeleider met wielen langs het parcours.
Het gebeurd soms georganiseerd bij wedstrijden maar dat lijkt me weer moeilijk te organiseren of je zou er een goede sponsor voor moeten vinden.

49

Re: Eredivisie triathlon 2012

Zeker niet. Triathlon = eigen boontjes doppen.

Laat die profwielrenners maar elke 10 kilometer een andere fiets krijgen, echte mannen (en vrouwen) plakken zelf hun band.

50

Re: Eredivisie triathlon 2012

Roland_Amersfoort schreef:

Zeker niet. Triathlon = eigen boontjes doppen.

Laat die profwielrenners maar elke 10 kilometer een andere fiets krijgen, echte mannen (en vrouwen) plakken zelf hun band.

Mwah, stayer triathlon's zijn een soort wielrennen. Bij de ITU wedfstrijden heb je ook materiaal posten op centrale punten op het parcours. Ik vind het niet slecht. De vraag is natuurlijk of iemand 3-4 km gaat fietsen op een platte band, en ook nog zijn velg naar klote fietst voor de Eredivisie, is toch net even wat anders and een World Cup smile

De mogelijkheid aanbieden vind ik niet slecht iig.