51 Laatst bewerkt door Things (07-06-12 10:23:15)

Re: Eredivisie triathlon 2012

De mensen die hier tegen zijn rijden vast ook nog met stalen frames, wollen koerstruien en gebruiken een dikke laag vaseline in plaats van een wetsuit.

Ik doe mee aan een NK (of andere wedstrijd) zwem, fiets, loop niet aan een wedstrijd bandjes plakken. Sterker nog bij een lekke band is het gewoon einde wedstrijd bij korte afstanden, ik neem niet eens plakspullen mee. Hoeveel zin heeft het om 5 min een band te plakken en dan achteraan te eindigen. Op een Ironman kan ik me dat nog voor stellen maar bij een sprint?

Die 'nostalgie' van zelf je band plakken snap ik echt niet. Concurrenten versla ik liever door sneller te zijn, niet door ze uitgeschakeld te zien worden door lekke banden of ander materiaal pech.

Een motor of 2 met wielen rond laten rijden op het parcours lijkt me dus een goed plan. Een beetje met de tijd mee gaan is helemaal niet zo slecht. Op het WK halve Ironman in Vegas deden ze dat ook en daar heeft dhr. Crowie toch zijn titel aan te danken. Hij was ook de sterkste die dag dus dat lijkt mij dan terecht (en maakt hem niet minder een echte man/winnaar).

52

Re: Eredivisie triathlon 2012

Ik sluit me bij Things aan. Geen slecht idee om met materiaal te staan.

Weet niet wat die Eredivisie wedstrijden kosten kwa deelname. Maar als ik de entree prijs van een loopwedstrijd of fietswedstrijd bekijk is deze altijd vele malen lager dan die van een triatlon. Zou mooi zijn als je daar wat meer voor terugkrijgt, bijvoorbeeld materiaalposten.

53

Re: Eredivisie triathlon 2012

Het was nou niet mijn bedoeling om het bij de organisatie meteen neer te leggen om dit te verzorgen en al helemaal niet om er een discussie van te maken over inschrijfgeld!!

maar Things heeft het mooi verwoord! bedankt

54

Re: Eredivisie triathlon 2012

@ Things; een motor of 2 met wielen? Dat wordt een beste verzameling aan boord. Want met achterwielen ben je volledig afhankelijk van 8, 9, 10 of 11-speed pionnen, Campa of Shimano/Sram, een enkeling die misschien nog wel met 26" rijden. Anders zou je bijna aanspraak kunnen maken op competitievervalsing als een ander wel geholpen kan worden en jij niet vanwege je materiaalkeus.

Het idee is overigens voor deze divisie niet slecht, maar ik zou zelf meer denken aan een materiaalpost zoals bij het veldrijden. Maar ik besef me dat het eigenlijk alleen interessant is bij een kort parcours dat meerdere keren afgelegd moet worden. De gedachte van begeleiders langs de weg met een los wieltje in de hand is ergens ook wel aardig. Bij langlaufen en biathlon staan er ook coaches langs de kant met reserve stokken en ski's. Het zal alleen wel op vaste aanwijsplekken moeten.

55

Re: Eredivisie triathlon 2012

Dorter schreef:

Het idee is overigens voor deze divisie niet slecht, maar ik zou zelf meer denken aan een materiaalpost zoals bij het veldrijden. Maar ik besef me dat het eigenlijk alleen interessant is bij een kort parcours dat meerdere keren afgelegd moet worden. De gedachte van begeleiders langs de weg met een los wieltje in de hand is ergens ook wel aardig. Bij langlaufen en biathlon staan er ook coaches langs de kant met reserve stokken en ski's. Het zal alleen wel op vaste aanwijsplekken moeten.

Zo werkt het ook bij de ITU wedstrijden volgens mij. Weet alleen niet of je dit vanuit 1 coach post moet doen of dat je overal mag staan.

56 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (08-06-12 09:22:49)

Re: Eredivisie triathlon 2012

Als je zelf op een punt van het parcours een reservewiel neerlegt, daar vind ik ook niets mis mee, maar het gaat me er om dat er hulp wordt geboden door derden (niet deelnemer en niet organisatie).

Het is juist zo'n heerlijk pure vorm van sport zonder al dat tactisch technisch geneuzel. Lekker beuken door de wind en ieder voor zich. Dat trekt me enorm aan in de sport. Als ik op enig evenement ingehaald zou worden door een deelnemer die een volgauto heeft, zou ik waarschijnlijk per ommegaande mijn trisuit aan de wilgen hangen.

Eerlijk  gezegd stoor ik me al aan deelnemers die zich bij het lopen laten begeleiden (en verzorgen) door een fietser. Ik vind dat oneerlijk en ze fietsen in de weg. Het is reglementair volgens mij niet eens toegestaan maar ik zie het bij bijna elke wedstrijd.

57

Re: Eredivisie triathlon 2012

Bij de hele van Almere heb je gewoon een coach post voor extra voeding en dergelijke.