1

Onderwerp: Iphone en hartslagmeter

Net aangemeld op het forum dan maar gelijk met de deur in huis vallen.

Al jaren Mac fan en ik gebruik de Iphone met nike+ gps.
Ik vind het echt super, motiveert en laat goed zien wat je doet en hoe je progressie is.
Ik gebruik (probeer) een hartslag meter met een horloge, maar of het menu op het horloge is te ingewikkeld en lastig of ik te dom. ( zal het laatste wel zijn voor Mac hoef je niet slim te zijn:)).
Nu heb ik gelezen dat er nu ook een hartslag sensor voor de iPhone is (Polar Wearlink) maar hoe het er dan precies uit ziet en wat het registreert kan ik eigenlijk nergens vinden.

Heeft iemand daar ervaring mee??

2

Re: Iphone en hartslagmeter

? Welk belangrijk deel is er ingewikkeld aan je horloge? Ik neem aan als je als beginnende sporter toch enkel je tijd en hartslag in het oog houd? Er zijn zelfs ervaren athleten die dat niet doen :-) En heb je je hartslagzonnes al laten bepalen door èèn of andere test? Of train je maar op gissingen of van horen zeggen? Op gebied van die iPhones en hartslag en powermeters kun je zo ver gaan als je zelf wil als je er maar voor betaald.

3

Re: Iphone en hartslagmeter

je kan in je Iphone een ant antenne (laten) zetten, via deze antenne kan je een de meeste HF banden ontvangen. Alleen niet die van Polar, je kan er ook bv een cadans sensor aan koppelen.
samen met een of andere app kan je dan alle info op je Iphone krijgen.

het enige probleem is nog hoe krijg je tijdens het hardlopen je iphone fatsoenlijk mee zodat je er ook nog op kan kijken..... maar ik ben dan ook geen iphone fan, en hou het dan ook gewoon bij een horloge

4

Re: Iphone en hartslagmeter

Ik heb één en ander uitgevonden over de hartslagmeter en iphone.
Inderdaad de polar werkt aleen met ipod en verder is er wel een bluetooth sensor voor iphone maar die kost €129,- dat is voor mij een beetje te. Die werkt dan weer met een andere app dus helaas weer niet Nike plus. Even wachten dan maar.

De Iphone in een hoesje om mijn boven arm gaat prima, kan het goed zien en horen.

5

Re: Iphone en hartslagmeter

Heren,

Ik zag deze topic en moest toch even reageren.
www.wahoofitness-shop.nl
Problemen opgelost!

Erik

6

Re: Iphone en hartslagmeter

Ziet er inderdaad goed uit Erik, misschien wel goed kerst cadeau !

7

Re: Iphone en hartslagmeter

Er is ook een Garmin ANT+ adapter en app voor iPhone (niet compatibel met die van Wahoo).