1

Onderwerp: Scheert een triatleet zijn benen?

Ik was benieuwd of mijn mede triatleten hier hun benen scheren.

In de zomer doe ik regelmatig mee met wieler(trainings)koersjes. Hierbij valt me op dat vrijwel elke wielrenner zijn benen geschoren heeft. Ik probeer tussen deze mannen niet op te vallen als triatleet zijnde, ik laat mijn triatlonpakje achterwege, me ligstuur neem ik niet mee, maar ik ben bang dat mijn harige benen mij toch verraden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Merken jullie positieve gevolgen? Grove tijdwinst door verbeterde aerodynamica, schonere wonden na valpartijen, massages die prettiger aanvoelen of misschien intimidatie van de tegenstander door de gladde zongebruinde benen in te smeren met olie?

Zelf ben ik wat bang voor de negatieve gevolgen. Het vele bijhouden van de beenharen, waar leg je de grens met scheren (zodra de bibtight uitgaat wil je ook geen'broekje van haar op je bovenbenen). Of zijn er echtgenotes die hun handen niet meer thuis kunnen houden waardoor de dagelijkse TSS (training stress score) overschreden wordt?

2

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

ik vind zodra je een strakke lycra broek aan trekt het geen pan is als je haar op je benen hebt staan.

3

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

DeDuif schreef:

Merken jullie positieve gevolgen? Grove tijdwinst door verbeterde aerodynamica, schonere wonden na valpartijen, massages die prettiger aanvoelen of misschien intimidatie van de tegenstander door de gladde zongebruinde benen in te smeren met olie?

Da's allemaal onzin, behalve dan dat verband van schaafplekken aftrekken pijnlijker is mét dan zonder haar. Benen worden geschoren omdat men het mooi vindt.

Ik scheer ze niet. De Brownlee's - als ik een column moet geloven - ook niet. Dus.

4

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Ik erger me groen en geel aan figuren met behaarde benen bij een beetje triathlonevenement, ik vind het geen gezicht.

5 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (26-11-11 21:35:00)

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

In eerdere discussies zijn inderdaad zo'n beetje alle rationele argumenten ontkracht. Het is een cultuurding, het scheelt misschien iets comfort bij valpartijen maar niet zodanig dat de twee artsen die ik het heb gevraagd enig verschil zagen.

P.S.: Zodra de stoppels terug gaan groeien is je vrouw echt  niet blij met je, dat prikt net zo hard als een baard van twee dagen!

Ik plak voor de meeste wedstrijden extra haar op mijn kuiten, des te meer energie verspillen mijn tegenstanders dan aan het ergeren! (de oplettende lezer begrijpt dat zij dan wel achter me moeten fietsen)

6 Laatst bewerkt door Triatleethans (27-11-11 17:27:28)

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

@jack33 Doe nu gewoon je ding in triatlonwedstrijden i.p.v je te irriteren aan mensen die hun benen niet scheren niet een ieder wil zijn benen scheren om erbij te horen
Irrteren aan anderen kost energie en dat weet ik wel beter te gebruiken trouwens ik scheer mijn benen ook niet
Ik heb het een keer gedaan om eens te kijken hoe dat was maar nooit meer

7

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Ik scheer benen af en toe, maar zeker niet in de winter. Dan krijg ik veel minder last van schrale half bevroren huid na het sporten in de vorst.

8

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Scheren? Ja, van m'n bovenlip tot de grond. Omdat ik het mooier vind, en dat m'n vriendin het daarmee eens is is alleen maar mooi meegenomen. Wat anderen ervan vinden boeit me niet, en als anderen hun benen niet scheren is dat hun keuze.

9

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

vandaag de beentjes weer glad gemaakt.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

10

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Kijk eens, in het off-season waar beentjes scheren toch al niet de hoogste prio heeft nog maar eens een gegronde reden om het helemaal niet te doen.

http://www.nu.nl/gezondheid/2693244/har … wants.html

11

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

smile

12

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Dorter schreef:

Kijk eens, in het off-season waar beentjes scheren toch al niet de hoogste prio heeft nog maar eens een gegronde reden om het helemaal niet te doen.

http://www.nu.nl/gezondheid/2693244/har … wants.html

nog nooit van gehoord, en nergens last van gehad afgelopen jaren smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

13

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

benen geschoren: minder last van zweet dat blijft plakken (frisser), makkelijker masseren, geen beestjes die erin blijven hangen en minder last van na de massage van geirriteerde haarzakjes.
benen niet geschoren: ziet er lekker mannelijk uit, makkelijk, warmer, meer gevoel op de huid maar wel meer vuiltjes in de haren.
Ik scheer het zelf niet tenzij ik een rij wedstrijden vlak achter elkaar heb gepland

14

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

ik scheer het hele jaar door 2x per week.... voelt fijner met kleding aan en ziet er verzorgder uit (mijn mening, heb nogal veel haar op de benen anders)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Scighera schreef:

ik scheer het hele jaar door 2x per week.... voelt fijner met kleding aan en ziet er verzorgder uit (mijn mening, heb nogal veel haar op de benen anders)

En scheer je dan echt alles? Onder- en bovenbenen? Tot aan billen en lies?
Veelal hoor ik om me heen eerst al de verontwaardiging als je uberhaupt benen scheert, vervolgens vinden (zeker vrouwen) het raar als je ook de bovenbenen doet.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

16

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Roy W schreef:

Veelal hoor ik om me heen eerst al de verontwaardiging als je uberhaupt benen scheert, vervolgens vinden (zeker vrouwen) het raar als je ook de bovenbenen doet.

Hoezo zeker vrouwen?
Persoonlijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat er uberhaupt vrouwen zijn die al dat haar bij mannen aantrekkelijk vinden. Maarja, dat is "ook maar een mening" natuurlijk wink
En vinden ze t dan niet raar als je alleen de onderbenen scheert en in een soort van harig kniebroekje rondloopt?
Dat is toch veel raarder...

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

17

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Nou, mijn vrouw schopt mij het huis uit als ik ooit nog mijn benen scheer. Gelukkig heb ik daar helemaal geen behoefte aan, een keer geprobeerd en ik vond er niks 'an!

18

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Roy W schreef:
Scighera schreef:

ik scheer het hele jaar door 2x per week.... voelt fijner met kleding aan en ziet er verzorgder uit (mijn mening, heb nogal veel haar op de benen anders)

En scheer je dan echt alles? Onder- en bovenbenen? Tot aan billen en lies?
Veelal hoor ik om me heen eerst al de verontwaardiging als je uberhaupt benen scheert, vervolgens vinden (zeker vrouwen) het raar als je ook de bovenbenen doet.

alles.... is toch geen gezicht om het maar half te doen??? :S Heb tot nu toe ook van vrouwen geen vreemde reacties gehad hier op...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

19

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Roland_Amersfoort schreef:

Nou, mijn vrouw schopt mij het huis uit als ik ooit nog mijn benen scheer. Gelukkig heb ik daar helemaal geen behoefte aan, een keer geprobeerd en ik vond er niks 'an!

Mijn vriendin schopt me het huis uit als ik stop met me te scheren.

20

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Hmm zo een harige kniebroek lijkt me wel wat :-) kun je mischien een koersbroek uitsparen mits en beetje bodypaint enz.....

21

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Straks gaan we nog naar de brazilian wax. Ik scheer niet, want ik wil buiten mijn sport om ook nog een zwembroek of korte broek kunnen dragen...geschoren benen in deze gevallen is  not done vind ik

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

22

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Dat is jouw mening, en dat mag. Ik maak me niet druk over wat anderen van me vinden, glad vind ik mooier dan een gebreide lange onderbroek  smile

23

Re: Scheert een triatleet zijn benen?

Ik scheer elke week alles behalve mijn armen. Mijn hoofd, oksel en benen zijn geschoren. Borsthaar wordt ook een enkele keer mee geschoren.

Ik scheer mijn benen het hele jaar door. Geen gezicht haar op de benen.
Ik scheer de gehele benen tot en met de lies.