1

Onderwerp: DRW run in nijverdal.

Wordt mijn eerste wedstrijd na een jaar waarvan ik dacht een heupblessure te hebben maar wat achteraf "de ziekte van bechterew" bleek te zijn.
Heb dus geen eindtijd in gedachte als ik maar niet laatste wordt en pijn vrij  blijf.
Afstanden zijn 5 km lopen, 20 km mountainbiken en 2.5 km lopen .

twitter.com/eugene_gouma

2 Laatst bewerkt door Lieke (14-01-12 00:40:00)

Re: DRW run in nijverdal.

Ik heb nog nooit een cross duathlon gedaan dus ik weet niet waar ik ga eindigen.. 1:30 u misschien?

3

Re: DRW run in nijverdal.

Mijn eerste weer sinds tijden. Ik ben wel benieuwd hoe zwaar als het is. Vooral het mtben vindt ik moeilijk in te schatten.

Tot volgende week!

4

Re: DRW run in nijverdal.

Ik doe ook mee! (als mijn fiets tzt tenminste weer rijklaar is) Ben helaas niet zo'n weergaloze MTB'er, maar daar is de lol vaak niet minder om. Zeker niet met het leuke parcous in Nijverdal. In 2009 geloof ik al eens aan de start gestaan, maar toen niet gefinisht, dus nu ga ik voor een gezonde finish. smile

5

Re: DRW run in nijverdal.

Vorig jaar 1u46, dit jaar iig sneller. Zou geen probleem mogen zijn, vorig jaar was een drama. Schrijf me dan op de dag wel bij, eerst even zien hoe m'n knie zich houdt. Dat gaat voorlopig gelukkig erg goed. Morgen m'n MTB techniek maar weer eens afstoffen.

6

Re: DRW run in nijverdal.

Leuke wedstrijd maar wel zwaar.

7

Re: DRW run in nijverdal.

Lieke schreef:

Ik heb nog nooit een cross duathlon gedaan dus ik weet niet waar ik ga eindigen.. 1:30 u misschien?


Hallo Lieke ,met je voorspelling zou je 8 minuten sneller zijn dan de snelste dame van vorig jaar .... big_smile

twitter.com/eugene_gouma

8

Re: DRW run in nijverdal.

ice-men schreef:

Hallo Lieke ,met je voorspelling zou je 8 minuten sneller zijn dan de snelste dame van vorig jaar .... big_smile

Haha.. Nou dan stel ik de verwachting maar wat bij want dat kan nooit kloppen! tongue Ik ken het parcours ook niet dus ik heb maar wat gegokt.. Ik ga dan lekker voor de middenmoot, 1:45 ofzo.. We zullen wel zien. Ik doe eigenlijk mee omdat het me gewoon een erg leuke wedstrijd lijkt en ik door de modder rennen en fietsen wel leuk vindt in de winter. smile

Wat trekken jullie trouwens aan? M'n tri-suit lijkt me wat koud.. wink Misschien wel een triathlon broekje met daaroverheen een running tight? En dan een extra shirt? Geloof dat het 'warm' wordt morgen met een graad of 8-9..

9

Re: DRW run in nijverdal.

Ik had het er vandaag nog over. Ik denk dat ik een trisuit aan doe met een zweetshirt met lang mouwen eronder. Arm en beenstukken neem ik mee voor de zekerheid. Ligt eraan of het regent of niet.

En als ik op buienradar kijk zal die regen erom spannen!

qua tijd ben ik een middenmoter ik verwacht tussen de 1.30 en de 1.45 (lekkerer ruime marge)

10

Re: DRW run in nijverdal.

Ik heb nu al verschillende winterduathlons gedaan en als ik een tip mag geven: deze wedstrijdjes zijn vrij intensief en in de bossen heb je zowiezo minder last van de wind en koude dus je zeker niet te dik aankleden. Mijn volgende zal die van Putte zijn heb voor deze winter niet zoveel rbr's gepland.

11

Re: DRW run in nijverdal.

Hij was lekker zwaar, niet alleen het parcours maar ook het weer speelde niet mee. Mijn tijd lag volgens mij op 1.52, dat is wel iets anders dan de tijd die ik had ingeschat.
Qua lopen zat het wel op de tijd die ik had verwacht. Maar volgens mij was het parcours van het fietsen geen 10km maar 11km en een beetje.
Het parcours was erg technisch, daarbij kwam het geglij en geglibber ook nog eens van de modder bij. Ik als mtb'er kon hier lekker uit de voeten en heb er dan ook heel veel ingehaald.
Nu maar wachten tot de uitslag op uitslagen.nl komt te staan om te vergelijken met de rest van het veld.

12

Re: DRW run in nijverdal.

Pff.. Nou die voorspelling kon na 1 rondje lopen overboord. Tactiek gewijzigd naar: niet laatste worden!  cool

Ik had slecht geslapen en wat last vd buik waardoor ik geen zin had in eten 's ochtends. Nou, ik heb het geweten.. Ik kende het parcours niet, maar het is ontzettend zwaar met veel klim werk. Zowel tijdens het lopen als het fietsen (weet iemand hoeveel hoogtemeters er in het parcours zitten?). Ik heb er van genoten! smile Al moest ik ook flink afzien, de 2 rondjes lopen gingen al niet lekker en volgens mij ben ik zelfs bijna als laatste gewisseld. Het MTB parcours was erg technisch en uitdagend, heel erg mooi! Ik heb daar ook weer wat mensen ingehaald, goed voor de moraal. Het laatste rondje lopen kon ik niet meer, de benen waren compleet leeg. Het was 1 voet voor de andere en zorgen dat ik niet viel in het mulle zand of de glibberige modder. Aan de finish met een tijd waar ik me eigenlijk voor schaam maargoed, 2:10:59..

Wel een top wedstrijd en ik ben er volgend jaar weer bij! Hopelijk wel wat beter voorbereid..