1

Onderwerp: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste sportievelingen,

Ingeschreven voor de Challenge  Barcelona - Mauresme op 30 september 2012. Heeft er iemand al eens deze hele gedaan? Kunnen jullie mij nog meer info geven buiten de info die ik zelf kan lezen op de site?

Bedankt en een sportief en gezond 2012

greetz

Peet

2

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Beste sportievelingen,

Ingeschreven voor de Challenge  Barcelona - Mauresme op 30 september 2012. Heeft er iemand al eens deze hele gedaan? Kunnen jullie mij nog meer info geven buiten de info die ik zelf kan lezen op de site?

Bedankt en een sportief en gezond 2012

greetz

Peet

organisatie is de Tri club in Calella dacht ik.  Prachtige omgeving in Calella, wel niet plat eenmaal je deze stad buitengaat.

het lopen is geheel naast de kustlijn richting Santa Susanna, dit is zo plat als een vijg.

de kustlijn is door middel van treinsporen gescheiden met de vele winkeltjes in Calella.

lijkt mij een hele leuke om te doen.

als je hotel zoekt in Calella, las palmeres is een aanrader ;-)

3

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hallo Peet,

De hele triathlon in Barcelona is mijn hoofddoel voor dit jaar en tevens mijn eerste lange afstand. Ik heb gekozen voor Barcelona vanwege de datum, de lokatie, het parcours en het verslag dat Edwin Res over zijn deelname in 2010 heeft geschreven. Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden.

groeten,

Maarten

4

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

El corredor bedankt voor je info

Maca heb gegoogled op Edwin Res  en hij heeft samen metz ijn broers  een leuk verslag in woord en beeld gemaakt.
Zal je nog mailen via de website

Verdere info altijd welkom, vooral van atleten die de wedstrijd al eens gedaan hebben.

Greetz

Peet

5

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

ik ben er ook bij in Barcelona. Gaat mijn tweede full distance worden. Dit jaar ga ik dan ook echt naar Barcelona met ambitie! Heb er zin in.

Heb voor de liefhebbers nog een garmin uitdraai van het fietsparkoers. Deze is tijdens de halve challenge gemeten in Barcelona, maar dit is hetzelfde fietsrondje.

6

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Dimitri, welkom bij de club zou ik zeggen.
Hoe is je eerste hele gegaan? en wat zijn je ambities voor Barcelona?

greetz

Peet

7

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Dimitri, welkom bij de club zou ik zeggen.
Hoe is je eerste hele gegaan? en wat zijn je ambities voor Barcelona?

greetz

Peet

Ik ben wel geinteresseerd in een Garmin uitdraai.  En Peet, wat zijn jouw ambities? Wordt dit (ook) jouw eerste hele triathlon?

8

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Heren,

Hierbij dan de link die de garmin uit draai laat zien van het  Als je het totaal van de grafiek van afstand naar tijd verzet, krijg je een beter overzicht van de hoogte verschillen met het fietsen. Hoop dat jullie er iets aan hebben.

http://connect.garmin.com/player/89992431

@peet. Mijn eerst hele heb ik op 7 augustus in Regensburg gedaan. Zwemmen was echt een massa start, maar ging wonderbaarlijk goed (1h05), fietsen was 180 km lang regen met totaal 1600 klimmeters en was dus pittig te noemen (5h21) en de marathon blijf lastig maar heb gekozen om nog een beetje te genieten (3h55) en afkoersen op een tijd onder de 10h30. De rest van de tijd zit hem in de wissels. Eindtijd was 10h29. Dus tevreden voor de eerst maal.

Voor Barcelona wil ik dik onder de 10 uur gaan!

9

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Sporters

@ Dimitriathlon bedankt voor de garmin uitdraai super! Zo te lezen is Regensburg erg hilly, maar toch een mooie tijd.

@Maca, ik start in de ouwe mannen categorie 50-54 en zal jullie jonge honden echt niet bijbenen. Door de jaren heen heb ik 5x Almere gedaan 1x Lanzarote en 1x Roth, dus dit wordt mijn 8e. Wat de ambities betreft, hoop ik op 1.15 zwemmen, 5.30 fietsen en lopen tussen 4.00 en 4.30 (die marathon blijft een pokke-end). Dus een tijd tussen 10.30 - 11.00 zou ik mooi vinden.
Nou mannen er is nog veel trainingsarbeid te verrichten, trainen jullie in groepsverband of individueel?
Hebben jullie je trip al geboekt en hoe, ik vond de hotels op de site redelijk, maar niet super of plakken jullie er de vakantie aan vast. Ik hoop op vrijdag aan te komen en op maandag weer te vetrekken, (wil jullie natuurlijk niet missen bij de prijsuitreiking), maar moet alles nog wel regelen.

train ze
greetz

Peet

10

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Dat zijn serieuze tijden! Het wordt mijn eerste lange afstand, dus voorspellingen schijn ik niet te mogen doen. Zwemmen is niet mijn sterkste kant (daar ben ik niet de enige in geloof ik), maar dat zal ik wel overleven rond de 1u15m. Fietsen wil ik rond de 5u doen en wat ik vervolgens van het lopen mag verwachten weet ik niet. Ik heb in oktober de marathon van Amsterdam met een niet al te beste voorbereiding gelopen in 3u14m en loop in april de marathon van Rotterdam. Ik hoop op een tijd tussen de 3 en de 6 uur ;-)

Vooralsnog heb ik me alleen nog maar ingeschreven en nog niets geboekt, dat laat ik ook nog even afhangen of er nog vrienden zijn die hem gaan doen. Ik train bij de Dolfijn in Amsterdam, maar fiets- en looptrainingen doe ik voornamelijk solo (met uizondering van het weekend). Ik verwacht donderdag of vrijdag richting Barcelona te vliegen en maandag weer terug te gaan.

11

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Barcelona wordt ook mijn eerste hele, ik waag me dus ook niet aan voorspellingen qua eindtijd en tussentijden. Tot nu toe 2 halve gedaan (Antwerpen en Mallorca) maar dat zegt m.i. weinig over het aankunnen van een hele.

Om op de rest van discussie door te gaan:
- zwemtrainingen doe ik bij TVB in Breda. Zodra mogelijk ook in buitenwater (Galderse Meren);
- loop- en fietstrainingen doe ik in de regel alleen.

Ik hoef zelf niet na te denken wat ik moet doen (dat zie ik als een heel groot voordeel wink ). De trainingsschema's worden door Frank Senders van Stapsport opgesteld.
En dus hoef ik niet te stressen of ik het goede en genoeg doe. Bewust gekozen het zo aan te pakken, als ik dan toch een hele doe dan maar zo veel mogelijk verantwoord. Dit jaar nog 2 sporttesten (eind november heb ik er al één gehad).

Leuk die verschillende doelen en ambities!

12

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ha Rene,

leuk dat je aansluit bij dit topic.

Zijn en worden de schema's van Frank afgestemd op de resultaten van de testen? en wat voor testen laat je doen?
Enne, het is helemaal niet gek om in gedachte toch een mooi doel na te streven. Op de site van de hele van Barcelona zag ik ook een teamgenoot van je. Ga je het avontuur met z'n tweeen aan of ieder voor zich?

Voor de rest van de aangesloten atleten, laten jullie je ook regelmatig testen en worden jullie trainingsschema's ook gemaakt of maak je ze zelf of heb je helemaal geen schema's en train je op gevoel?

Ben benieuwd hoe jullie de weg naar de hele aanlopen.

Ben zelf toe aan een nieuw racemonster, altijd leuk om je materiaal weer te updaten. maca jij was ook toe aan een nieuwe bike toch, zag ik in een ander topic. Ben benieuwd waar jullie je 180 k op gaan afleggen, op het ogenblik rij ik op een aangepaste GIANT.
Als laatste weetje; er hebben tot nu toe 7 nederlanders ingeschreven, ben benieuwd of er nog meer aanmeldingen komen.

Train ze
Peet

13

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Ha Rene,

leuk dat je aansluit bij dit topic.

Zijn en worden de schema's van Frank afgestemd op de resultaten van de testen? en wat voor testen laat je doen?
Enne, het is helemaal niet gek om in gedachte toch een mooi doel na te streven. Op de site van de hele van Barcelona zag ik ook een teamgenoot van je. Ga je het avontuur met z'n tweeen aan of ieder voor zich?

Voor de rest van de aangesloten atleten, laten jullie je ook regelmatig testen en worden jullie trainingsschema's ook gemaakt of maak je ze zelf of heb je helemaal geen schema's en train je op gevoel?

Ben benieuwd hoe jullie de weg naar de hele aanlopen.

Ben zelf toe aan een nieuw racemonster, altijd leuk om je materiaal weer te updaten. maca jij was ook toe aan een nieuwe bike toch, zag ik in een ander topic. Ben benieuwd waar jullie je 180 k op gaan afleggen, op het ogenblik rij ik op een aangepaste GIANT.
Als laatste weetje; er hebben tot nu toe 7 nederlanders ingeschreven, ben benieuwd of er nog meer aanmeldingen komen.

Train ze
Peet

Peet,

Ja, de schema's zijn afgestemd op de eerste test, de beschikbare tijd en mijn doel voor Barca. Afhankelijk van de trainingservaring en het bijbehorende logboek worden de trainingen aangepast. Ik krijg steeds een schema voor 3 weken bij een trainingscyclus van 4 weken.

De test is gedaan zols staat op www.stapsport.com (zonder daar reclame voor te maken was het een eye-opener).
Goed gezien, we gaan met z'n tweeën, de vrouwen even niet meegerekend. Hij zijn tweede hele, ik ga er blue in. Laat ik het zo zeggen: we hebben het er erg vaak over...........................

Half maart (4 weken voor de Rotterdam Marathon) en 6 weken voor Barca heb ik nog een test. Dit in overleg met Frank, om waar nodig nog tijdig wat bij te kunnen sturen. Voorlopig bevalt de samenwerking perfect.
Al een paar evenementjes tussendoor gepland, de rest beslissen we samen verder over.

De weg naar 30-9 is voorlopig:
-  20 van Alphen (4 maart)
-  Rotterdam Marathon (15 april)
-  Paar dagen Bourg d'Oisans/Alpen (eind mei)
-  Mogelijk Triathlon Nieuwkoop (midden afstand, 3 juni).
-  Triathlon Oud-Gastel 1/3 (23 juni)

Fietsje is een Planet X Stealth Carbon Frame, afgemonteerd met Campa Chorus en FFWD 6R clincher wielen en Bontrager carbon stuur. Fietsje mooi zelf samen kunnen stellen. Voldoet gewoon goed voor mijn kunnen. Heb niet de hoofdprijs voor alles hoeven te betalen, een beetje op je gemak steeds wat kopen geeft een lekker gevoel.

Succes allemaal!

14

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hi René,

In april loop ik ook de marathon van Rotterdam, eens kijken of ik mijn tijd uit Amsterdam van oktober kan verbeteren. Begin juli fiets ik de Dolomieten marathon in Italië. Niet echt als voorbereiding, maar omdat een grote vriendengroep mee wilde doen en het een erg mooie cyclo is. Nieuwkoop ga ik ook doen.

@Peet, aan wat voor fiets zit je te denken? Ik heb, mede naar aanleiding van de reacties hier, besloten om te starten met een bike-fit bij Tri-run in Hilversum en daarna pas een fietskeuze te maken. Ik wil wel op vermogen gaan trainen komend jaar. In het verleden heb ik een aantal vermogensmetingen laten doen, ik heb er voor dit jaar geen gepland.

15

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

ik loop in april ook Rotterdam, het zal mijn derde deelname worden in Rotterdam.  ik kijk al uit naar Lee Towers!

16

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Voor mij wordt het mijn 2de marathon (na Amsterdam in 2009).

3 jaar geleden moest ik nog niet denken aan een marathon te gaan lopen (ben van nature een anti-loper), hetzelfde gold voor een hele triathlon. En nu.....tsja...

Hotelletje in Calella hebben we al geregeld via Booking.com. Aankomst op woensdagavond, vertrek in Calella op dinsdagochtend.

Fiets en andere spullen gaan met het busje van mijn clubgenoot mee, wij pakken het vliegtuig.

17

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Nou mannen jullie kunnen aan de bak met trainen.

Hoe pakken jullie dit aan? Gaan jullie eerst specifiek trainen voor de marathon van Rotterdam en pak je daarna de triathlon training op of blijf je de drie sporten volop trainen en combineren?

Ja, Lee zal jullie weer met open armen wegzingen bij de start en vergeet vooral niet, na de eindstreep, de burgemeester een hand te geven.

@Maca, mijn laatste fietsmeting is van drie jaar geleden, ook ik ga op korte termijn een meting laten doen, waarna ik een keuze ga maken op basis van de geometrie van het merk dat het dichtst bij de meting kom. Natuurlijk heb ik voorkeuren, Argon 18, Sensa, Trek en natuurlijk ook Cervelo zijn wel de merken die mij aanspreken, maar ook de Canyon uit jou Topic is erg mooi. Wordt best nog een lastige keuze

http://www.canyon.com/_nl/triatlonbikes … tml?b=2526

Ben laatst bij Vos fietsen geweest in Zwanenburg, misschien een bezoekje waard, hieronder de link kun je vast een kijkje nemen op de website. Heeft iemand overigens ervaring met Vos? Heeft regelmatig mooie aanbiedingen.

http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti … ;Itemid=73

18

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

De Vos is een echte prijsvechter net als Math Salden. Beide hebben scherpe prijzen maar het "schijnt dat de service wat minder is".
Zolang je weet wat je wilt hebben en voldoende achtergrond (geinformeerd bent) hebt, denk ik dat het geen kwaad kan om bij hun te shoppen (hou je geld over voor andere leuke dingen), maar ik denk dat je als leek nog wel eens bescheten kunt uitkomen achteraf. Heb je iets gekocht voor een scherpe prijs maar blijkt het achteraf toch niet helemaal jou ding te zijn (de niet helemaal juiste maat of type fiets etc.)

Ik dien er wel bij te zeggen dat ik persoonlijk  geen ervaringen met beide heb, maar heb wel veel negatieve reacties gelezen en gehoord. Daarbij dient natuurlijk ook gezegd dat tevreden klanten over het algemeen minder posten. Dus ja hoe objectief ben ik dan eigenlijk??

deze reactie heb je dus eigenlijk helemaal niets aan. smile

19

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Voor ik het vergeet:
bij Canyon kun je met je wedstrijd licentie ook nog wat korting krijgen.
Zie http://www.canyon.com/_nl/service/sponsoring.html

20

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hey Punisher,

Ik zie dat je uit de omstreken van Hoogerheide komt, ik heb zelf een twintigtal jaren in Bergen op Zoom gewoond.  Dan zal Hopmans in de Steenbergsestraat in Berrege jou ook wel bekend zijn. Is ook een prijsvechtertje. Daar heb ik heel wat spullen weggesleept door de tijd heen. De service was echter niet je van het. Mag je dat wel verwachten?
Het is zoals je zegt, heb je er "verstand" van dan kun je er goeie deals maken. Ook de mannen uit Breda zullen Hopmanske wel kennen.

Je bijdrage bestempel jezelf als niet zorelevant, maar alle bijdragen zijn welkom hoor!

Keep de topic alive

Oudoe

Peet

21

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

In 2009 heb ik een Canyon gekocht met korting omdat ik een wedstrijdlicentie had. De huidige korting is alleen op losse frames en ik ben op zoek naar een complete fiets . Ik heb net van een vriend van de resultaten doorgekregen van zijn fietsmeting bij Tri-run, ik ga daar maar eens een afspraak maken. Over Vos fietsen en dergelijke heb ik verder weinig toe te voegen, ik ben er één keer geweest voor een cassette en nog wat losse spulletjes. Als je met Amsterdamse marktkooplui om kan gaan en geen service verwacht is het prima. Een tijdritfiets ga ik er in elk geval niet kopen, dan betaal ik graag iets meer voor een goede service.

Ik train wel alle drie de triathlononderdelen tot aan Rotterdam, al zullen de bricktrainingen iets minder frequent zijn. De nadruk zal wel op lopen en zwemtechniek liggen, fietsen blijf ik onderhouden en na Rotterdam ga ik me daar wat meer op richten en op de overgangen. Eerst morgen de halve marathon van Egmond.

22

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Sporters van deze topic ik had nog een andere vraag;

er wordt veel gezegd en geschreven over compressie, kousen, hemden en broeken enz. willen jullie je ervaringen delen? Zelf gebruik ik tubes in de looptrainingen, ik moet zeggen dat ik niet veel verschil voel en het gebruik is dan ook niet consequent

Maca succes morgen.

23

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

ik draag tijdens het lopen compressiekousen, en ben daar eigenlijk zot van!

ik voel wel het verschil, heb minder snel pijnlijke kuiten, al kan het misschien ook een tikje een mentale kwestie zijn ;-)

24

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik heb er wel eens bij een 'loopexpert' advies over gevraagd, die zie: "Als je het niet nodig hebt, dan niet doen".

25

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Roland,

Heeft de loopexpert ook aangegeven wanneer je ze dan wel nodig zou hebben? Zo ja, had dat te maken met blessuregevoeligheid aan de kuit of het herstelvermogen van je lichaam?

Peet