226

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca,

dan win je bij het zwemmen in iedergeval de poedelprijs.

lol

227

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

. Het is mij om het even, ik ga er van uit dat ik hoe dan ook als laatste uit het water kom en vervolgens het halve veld tijdens het fietsen ga inhalen.


Deze tekst krijg ik een deja vu gevoel van smile Volgens mij had het iets te maken met Britten die best kunnen zwemmen maar op de fiets en te voet wat meer moeite hadden dan laaglanders die in de heuvels trainen. Kan ook veroorzaakt zijn door een paar Poolse pivo's en slaapgebrek overigens.  Nog ongeveer 100 hours and counting for our Challenge friends smile

228

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Welke zijn de startnummers van de mensen die deelnemen hier op het forum? (als je ze natuurlijk wilt delen)

229

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Dimitri schreef:

Welke zijn de startnummers van de mensen die deelnemen hier op het forum? (als je ze natuurlijk wilt delen)

Mijn startnummer is 1160. Via http://www.challenge-barcelona.es/live/ zijn live updates te verkrijgen, maar zo te zien moet je hier een naam in plaats van een startnummer invullen (bij startnummer 1160 hoort de achternaam Caminada, wat in het Portugees heel toepasselijk ´lopen´ betekent, maar dat terzijde). Ik zie ook een link naar live beelden, geen idee of dat gaat werken.

230

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Dimitri

Er zijn al een aantal startnummers genoemd,de mijne is 471 hoort bij Peter Schaap. Ik wil graag de eerste Nederlander worden in m'n agegroup.

@Allen

Ik ga dit jaar heel snel vergeten, sinds gisteren zit er een zenuw bekneld mad
De fysio heeft er stroom opgezet dus opgeladen ben ik in iedergeval lol

Hopelijk is het zondag opgelost

Ga zo vertrekken naar Schiphol allen succes en leuk dat jullie gaan volgen.

231

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Veel succes allemaal!

232

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Peet, je treft het niet met je lichaam dit jaar!

Ik ben inmiddels gesettled in mijn hotel, fiets doet het nog na de vliegreis en alle startbescheiden en CO2-patronen zijn opgehaald. De zee ziet er een stuk angstaanjagender uit dan de Noordzee.

Allen dank voor de succeswensen!

233

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@ Maca

jij bent er ook klaar voor lees ik, wat vond jij van de expo, ik vond em groot en gevarieerd. Daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen.

Jammer van de regen en de harde wind, morgen al niet veel beter, maar zondag is het droog lol

@ Vandaag was het ongemak zo groot dat ik er een doktersbezoek aan heb gewaagd. Toen ik hem vertelde wat de plannen voor zondag waren keek hij me vol ongeloof en vertelde dat ik niet kon starten, ja natuurlijk niet, duh, echt wel. Ik vroeg om een pijnstillend middel, krijg nu 3 dagen achter elkaar een spuit in " mine behind". Het is een tijdelijke oplossing maar het geeft wel de broodnodige ontspanning we will see.

Iedereen bedankt voor de support

greetz

234

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

@Dimitri

Er zijn al een aantal startnummers genoemd,de mijne is 471 hoort bij Peter Schaap. Ik wil graag de eerste Nederlander worden in m'n agegroup.

@Allen

Ik ga dit jaar heel snel vergeten, sinds gisteren zit er een zenuw bekneld mad
De fysio heeft er stroom opgezet dus opgeladen ben ik in iedergeval lol

Hopelijk is het zondag opgelost

Ga zo vertrekken naar Schiphol allen succes en leuk dat jullie gaan volgen.

Grapjas, je bent de enigste Nederlander in je age group zie ik nu.

235

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Mooie prestatie van Maca!!

Peet nog steeds aan het lopen. Hij zal het vermoedelijk halen. Ook een dikke proficiat alvast!

236

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Thanks! Erg tevreden met 10u29m en de ervaring. De omstandigheden waren perfect, na alle regen van zaterdag. Peet gelukkig ook gefinished, na alle fysieke malheur (en nog wat technische stress 's ochtends). Uitgebreid verslag volgt.

237

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik heb me gisteren nog voor de Pc geparkeerd en continu zitten refreshen om Peet te zien finishen. Zijn loopgedeelte vond ik persoonlijk wel nog meevallen. Sowieso vind ik het een hele prestatie om een volledige uit te lopen. Ik moet er nog niet eens aan denken om simpelweg een marathon te doen, laat staan dat ik eerst nog eens een partijtje ga zwemmen en fietsen.

238

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Zo we zijn weer thuis, wat een avontuur ha ha ik zou over deze trip een boek kunnen schrijven,maar dat wordt te lang voor dit forum. Maar goed een kort verslag dan maar. Donderdag in de namiddag vertrokken, met in het achterhoofd dat deze trip weleens niet het gewenste resultaat zou kunnen opleveren nl finishen. De reden hiervoor heb ik in een eerder bericht al aangegeven.
Afijn op zondag stond de dokter om 05.30 in het hotel om me nog een laatste pijnstillende injectie te geven. Lekker ontbijten en om om 07.00 bij Macca in het hotel om nog ff de banden op spanning te brengen. Helaas was ik zo slim om een ventielverlenger eraf te draaien en die wilde er niet meer op. Band eraf en opnieuw omleggen, het wilde niet echt goed lukken en Macca raadde me aan om naar de start te gaan waar een aantal handige mechaniekers mijn band binnen no time erom hadden,de man bleef maar lucht in de band pompen en je raad het al PANG,daar ging ie dan, lek! Snel een nieuwe band en weer omleggen klaar, pffffff.
Intussen was de tijd aardig gevorderd,vlug naar de zwemstart en voor ik het wist lag ik al in het eerste gevecht, kreeg een flinke trap op m'n zwembril, voor het eerst kreeg ik het benauwd, kon mijn ritme niet meer vinden en zwom als een ouwevandage m'n rondje. Normaal zwem ik zo rond de 1.15,gelukkig begint donderdag de zwemles lol
Een lekkere tijd zat er niet meer in, rustig omgekleed en op de fiets, dit was het cruciale onderdeel en ik wilde geen klachten opwekken en met de "koffiemolen" de 180 km afgewerkt in een baggertijd. Maar ik was er wel doorheen zonder klachten en begon aan het loop onderdeel. Na 16 km kwamen de ongemakken, al wandelende en af en toe hardlopend kwam toch de finish inzicht. Ruim 14 uur m'n slechtste aller tijden, maar wat was ik blij om te finishen. En ook nog eens de beste Nederlander in m'n categorie,maar dat stond al vast als je de enigste bent, goed gezien Dimitri lol

Ik weet nog geen verdere uitslagen, maar alle deelnemers proficiat met julie uitslag en finish. Natuurlijk mooi dat we ook online gevolgd zijn, super dat jullie dat hebben gedaan,BEDANKT VOOR DE SUPPORT!!!

239

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Peet, ondanks de ongemakken voor de start en tijdens de wedstrijd toch het doorzettingsvermogen hebben om te finishen is dan toch belangrijker dan tijd lijkt mij.
dus klasse gedaan zeg ik

240

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Klasse Peter dat je gefinished bent, volgens mij is Dimitri of Pennings niet geeindigd. Bij jou was het nog wel even spannend want het duurde lang maar gelukkig ben je ook gefinished! Proficiat voor doorzettingsvermogen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

241

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Rose69 schreef:

Klasse Peter dat je gefinished bent, volgens mij is Dimitri of Pennings niet geeindigd. Bij jou was het nog wel even spannend want het duurde lang maar gelukkig ben je ook gefinished! Proficiat voor doorzettingsvermogen.


Niets aan toe te voegen! +1

242

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Er komt nog een verslag op mijn blog, maar dat gaat te lang worden voor hier, dus bij deze een verkorte versie.

Na mijn week 'taperen' (ja, dat is gewoon rustig aan doen inderdaad) en een massage op donderdag ben ik vrijdag per vliegtuig en trein (prima te doen en nog geen € 10 kosten ipv ruim € 100 voor een taxi) in Calella aangekomen. Op zaterdag in de plensregen met Peet naar de briefing gegaan en het fietsparcours gedeeltelijk verkend en rond 22u de lichten uitgedaan.

Mijn start was om 8:50 en voor de 3.8km had ik uiteindelijk ruim 4km en 1u25m nodig. Erg langzaam, maar voor mijn doen acceptabel, zeker omdat ik me niet echt op het zwemmen kon focussen met de drukte, het navigeren, de deining en het zoute water. Ik had de 981e tijd van de 1159 finishers, dus ik heb zelfs nog mensen achter me gehouden.

Het fietsen ging gewoon goed, zoals verwacht eigenlijk. Ik had een kleine 5u6m nodig voor het parcours, waarbij ik een hoop mensen inhaalde. Prima en leuk parcours en goede verzorgingsposten. Het consumeren van de geplande 300kcal/uur (exclusief kcal van sportdrank) ging zonder problemen. De 3 km vanuit T1 naar de eerste rotonde en terug naar T2 waren langzaam en vervelend met verkeersdrempels en korte bochten, maar prima om even op te warmen cq down te coolen.

De eerste kilomters lopen gingen verbazingwekkend soepel, misschien omdat ik me mentaal had ingesteld op enorme papbenen. Mijn kilometertijden zaten rond de 5 minuten, tot ongeveer kilometer 16 toen ik besloot om bij de verzorgingsposten te gaan wandelen om voldoende eten en drinken binnen te krijgen. Volgende keer draag ik toch een Fuelbelt. De kilometertijden zakten in en ik bleef rekenen naar de 10u30m, tot aan kilometer 42. Toen geloofde ik er pas in dat het ging lukken, en met 10u29m09s is dat ook gebeurd. Misschien had ik harder gekund, maar ik had zeker een stuk langzamer gekund. Donderdag begint de zwemles, laat ik daar maar eens mee beginnen.

Het was een geweldige ervaring en zeker de moeite waard.

243 Laatst bewerkt door Vanzella (03-10-12 08:02:10)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@maca944 dat is wel heel strak gepland, 51 seconden speling op een hele smile. Topprestatie!

Het evenement an sich. Is dat een aanrader, iets om in mijn achterhoofd te houden om een keer een scherpe tijd neer te zetten, of zeg je. "Het was best aardig, maar niet voor herhaling vatbaar."

244

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vanzella schreef:

@maca944 dat is wel heel strak gepland, 51 seconden speling op een hele smile. Topprestatie!

Het evenement an sich. Is dat een aanrader, iets om in mijn achterhoofd te houden om een keer een scherpe tijd neer te zetten, of zeg je. "Het was best aardig, maar niet voor herhaling vatbaar."

Ja, al denk ik achteraf dat als mijn streeftijd 10u20m was geweest ik dat ook had gehaald, misschien iets te voorzichtig er naartoe gerekend.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere ironman evenementen en zou voor een snelle tijd bijvoorbeeld ook eens Roth willen doen. De plek op de kalender van Barcelona was ideaal voor mij en ik wilde een redelijk vlakke triathlon. Het fietsparcours was perfect, het loopparcours prima vwb de verzorgingsposten, maar totaal niet inspirerend om te lopen. Ik zou Challenge Barcelona zeker aanraden, het evenement zelf vond ik geweldig met een goede organisatie.

245

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere ironman evenementen en zou voor een snelle tijd bijvoorbeeld ook eens Roth willen doen. De plek op de kalender van Barcelona was ideaal voor mij en ik wilde een redelijk vlakke triathlon.

Nu je toch wel een ultiem doel hebt gehaald wordt het interessant wat je inderdaad gaat kiezen voor 2013 en vraag ik me af wat je voorbereiding op zo'n hele triathlon aan tijd heeft gevergd in je werk en gezin? Hebben ze er niet zo veel last van of leveren ze toch ook een beetje in op jou passie?

Misschien trek je nu makkelijker door naar een 2e hele triathlon?

Roth heb ik ook gezien, lijkt me ook leuk voor ooit en eens. Eerst maar eens kijken welke halve waar. Maar een IM70.3 lijkt me mooi.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

246

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@MACA944 ik zie veel parallelen in de manier waarop we getraind en gepresteerd hebben, gecombineerd met werk/gezin/huis etc.. Ik begrijp uit je tweets dat je met schema's van Koen/Trivelo werkt waardoor je waarschijnlijk veel meer structuur in je trainingen had dan ik (geen schema, alleen ervaring en een beetje nadenken wat je doet).

Het enige dat ik eigenlijk nergens ben tegengekomen is hoeveel je getraind hebt. Frequentie van de veschillende sporten en je urenopbouw ben ik eigenlijk zeer benieuwd naar.

Als ik naar mezelf kijk kan ik (net als jij) 20 minuten winst uit een betere zwemtechniek (en meer trainen) halen, en  veel van de rest zal voor mij van "de fiets" moeten komen (5.50 in Almere 2009 en nu 6.37 in Wales).

Dus met name qua fietsen vraag ik me af wat je gedaan hebt. Ik grofweg 1 keer 2 uurtjes interval (of wedstrijd) en 1 lange tocht. Totaal aan training zat ik op 8 tot 14 uur per week.

Veel voor mij, peanuts voor de gemiddelde LD atleet...

247

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vanzella, door mijn werk en gezin is het aantal trainingsuren ook redelijk beperkt gebleven (voor ironmanbegrippen, vergeleken met alle andere sporten is het nog steeds veel). In 2012 heb ik tot aan Barcelona 183 gefietst, 95 uur gelopen en 73 uur gezwommen. De laatste paar weken zat ik tussen de 12-15 uur per week, waarbij ik af en toe een middag vrij moest nemen om te trainen. Zwemmen heb ik meer op regelmaat dan op duur getraind. De basis voor mijn fietsen is naar en van kantoor fietsen, telkens een uurtje, en dan op zondagmiddag een iets langere tocht. In juni heb ik de Dolomieten marathon gefietst en daar flink wat uren gemaakt. Mijn basis was vrij goed en de laatste anderhalve maand heb ik heel specifiek getraind en wat meer duurwerk gedaan, dat heeft gewerkt denk ik.

Zonder Koen zou ik ook zo maar wat doen, ik vind het wel lekker dat er voor me gedacht wordt en dat ik een sparringpartner heb. Zwemmen is duidelijk, tecnhiektrainingen. Fietsen moet ik vlakker uitvoeren, de 2e 90km waren veel langzamer dan de eerste 90km. Volgend jaar komt er zeker een vermogensmeter. Lopen ben ik wel tevreden over, ik had achteraf misschien iets meer kunnen pushen, dat komt de volgende keer wel.

248

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Thanks, ik vind het altijd interessant om te zien hoe anderen Ironman training proberen te balanceren met alle andere verantwoordelijkheden. Goed om te zien dat er met dit trainingspatroon nog rek in zit smile

10.55 Almere is mijn PR. 10.29 is al mogelijk zie ik, en met een beetje meer struktuur en serieuzere zwemtraining is zelfs de 10uur niet verloren

249

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vanzella schreef:

Thanks, ik vind het altijd interessant om te zien hoe anderen Ironman training proberen te balanceren met alle andere verantwoordelijkheden. Goed om te zien dat er met dit trainingspatroon nog rek in zit smile

+1, ik hoop dat meer mensen op het forum willen delen in tijd, impact op prive, trainingen en hoe. Krijg ik zelf een beter beeld voor als ik eens en ooit het wil gaan doen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

250

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vanzella schreef:

Thanks, ik vind het altijd interessant om te zien hoe anderen Ironman training proberen te balanceren met alle andere verantwoordelijkheden. Goed om te zien dat er met dit trainingspatroon nog rek in zit smile

10.55 Almere is mijn PR. 10.29 is al mogelijk zie ik, en met een beetje meer struktuur en serieuzere zwemtraining is zelfs de 10uur niet verloren

Met jouw marathontijd kan je nog een stuk sneller! Met een iets betere zwemtechniek en de ervaring van deze triathlon heb ik het gevoel dat een sub 10u moet kunnen. En met een sub 10u tijdens de juiste ironman is kwalificeren voor Kona niet uitgesloten, met een beetje geluk en in de 40-44AG waar ik volgend jaar toe behoor. (zie http://www.runtri.com/2010/07/ironman-k … aring.html). Uitzicht op een vakantie naar Hawaii geeft ook mijn vrouw genoeg motivatie  wink