251

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Maca ........... zit dat stukje over Kona te lezen, maar is het nu tegenwoordig zo dat je je ook kunt kwalificeren als je binnen je age group een bepaalde tijd loopt? Ik dacht dat het uitsluitend was op ranking in die wedstrijd binnen je age group, dus 40-44 de eerste 3 bijvoorbeeld.

Hoe moet ik dat lezen?

@Vanzella : hoe oud ben jij (als ik zo vrij mag zijn) ? Wij lopen ongeveer dezelfde tijden, maar wellicht hebben we het daar al eens over gehad. nee, ik ben nog niet dementerend, anders was ik wel lid van de ppd  cool  In 2008 liep ik nog net boven de 11 uur en ik heb in Almere 3x onder de 11 gelopen. Zit nu ook te denken aan Barcelona of aan Keulen of Vichy

Heb jij nu voor Barcelona via een specifiek schema getraind, of doe je wat je denkt dat goed voor je is?

ben benieuwd

252

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Klopt, het gaat inderdaad niet om de tijd maar om hoeveel slots er zijn toegewezen aan je agegroup en als hoeveelste je binnenkomt bij jouw agegroup. Met een beetje geluk gebruikt niet iedereen zijn recht om naar Kona te gaan zodat je je ook met een niet supersnelle tijd kan kwalificeren. Die analyse op runtri bekijkt wat per ironman de langzaamste tijd per agegroup is waarmee je gekwalificeerd zou zijn, vandaar dat ik op die sub 10 uur tijd uitkwam. Op puur talent ga ik het niet redden, dus ik moet nog een stuk sneller worden en een beetje geluk hebben.

Ik heb met trainingsschema's van Koen de Haan getraind.

253 Laatst bewerkt door René S. (03-10-12 12:04:51)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vannacht teruggekomen vanuit Calella, dus even een eerste korte post:
in 10:46:21  big_smile zondag over de finish gekomen in mijn eerste long-distance,
een eindtijd die ik van te voren niet eens in me opkwam.

Dik, dik, dik en nog eens dik tevreden, niet alleen over hoe de wedstrijd verliep, maar ook hoe het de
afgelopen dagen ging met het herstel. Wel vermoeid en stijfjes, maar veel minder dan verwacht.

Lekker gezwommen, voor mijn doen super gefietst en een hele goede marathon als afsluiting. Enge minpunt
tijdens de marathon waren maagklachten waardoor ik meer tijd nodig had bij de verzorgingsposten.

De trainingen hebben geloond, sinds half december ongeveer 465 uur op een persoonlijk schema getraind. Kost (soms veel) vrije tijd naast een volledige baan en heeft zeker een zekere mate van invloed op je privé gezinsleven. Vooraf hebben we het daarover uitgebreid gehad, ook met de trainer/coach. Zonder medewerking van het thuisfront gaat het gewoon niet.

254

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@petitmas 36, dus de meest populaire IM leeftijd. En inderdaad in 2009 toen ik mijn eerste hele deed in Almere hebben we het ook over parrallelen gehad smile Daarna heb ik het een paar jaar rustig aan gedaan, qua training. 4 tot 8 uur ongeveer. Met max halve triathlons.

Maar Maca's inschatting is redelijk positief. Bijv IM Wales was in 2011 10.15 genoeg voor een Hawai slot in 2012 was dat al 9.50, er waren 11 man Sub 10uur in mijn categorie voor 5 slots ... Er zijn veel mensen (vooral Duitsers en Belgen) die deze analyses maken en volgen...

255 Laatst bewerkt door Maca944 (03-10-12 12:15:09)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Het wordt ook steeds moeilijker. Volgend jaar word ik 40. Mijn planning is om elk jaar een mooie ironman te doen, elk jaar iets sneller te worden en hopelijk een keer geluk te hebben. Ik ga me niet blindstaren op kwalificatie maar ga zeker niet roepen dat het nooit gaat lukken. Althans, laat ik eerst maar eens een minuut of 20 van mijn zwemtijd afhalen.

@René, gefeliciteerd met je prestatie! Altijd mooi als je verwachtingen worden overtroffen. We moeten elkaar ergens bij het fietsen tegen zijn gekomen denk ik.

256

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Rene, op een of andere manier jou niet live gevolgd omdat ik dat niet heb geweten of over het hoofd gelezen hier. Maar geweldige prestatie en niets is heerlijker als iets boven verwachting gaat :-) Ook wel eens lekker.

Leuk jullie ervaringen te lezen ...

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

257

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Mannen, gefeliciteerd met jullie prestaties! Ik heb met plezier jullie ervaringen gelezen en raak meer en meer geïnspireerd om volgend seizoen ook mijn debuut op de "hele" te maken. De kwalificatie eisen voor "mijn leeftijdscategorie'  (45+) liggen gelukkig wat lager, maar ik heb al gezien dat ook dan een tijd onder de 10 uur eigenlijk wel vereist is. Ik heb dus nog een hoop werk te doen!! tongue

@Maca: leeftijd is slechts van relatief belang, na je 40e kun je met gezond verstand en adequate training nog voldoende progressie boeken. Wellicht komen we elkaar dan tegen bij één of andere Ironman! smile

258

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

René S. schreef:

Vannacht teruggekomen vanuit Calella, dus even een eerste korte post:
in 10:46:21  big_smile zondag over de finish gekomen in mijn eerste long-distance,
een eindtijd die ik van te voren niet eens in me opkwam.

Dik, dik, dik en nog eens dik tevreden, niet alleen over hoe de wedstrijd verliep, maar ook hoe het de
afgelopen dagen ging met het herstel. Wel vermoeid en stijfjes, maar veel minder dan verwacht.

Lekker gezwommen, voor mijn doen super gefietst en een hele goede marathon als afsluiting. Enge minpunt
tijdens de marathon waren maagklachten waardoor ik meer tijd nodig had bij de verzorgingsposten.

De trainingen hebben geloond, sinds half december ongeveer 465 uur op een persoonlijk schema getraind. Kost (soms veel) vrije tijd naast een volledige baan en heeft zeker een zekere mate van invloed op je privé gezinsleven. Vooraf hebben we het daarover uitgebreid gehad, ook met de trainer/coach. Zonder medewerking van het thuisfront gaat het gewoon niet.


Topprestatie Rene!!! Van harte gefeliciteerd!

259

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Rene,
super gedaan proficiat ook van deze kant.

Wanneer is je volgende lol

260 Laatst bewerkt door René S. (03-10-12 18:15:07)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

@Rene,
super gedaan proficiat ook van deze kant.

Wanneer is je volgende lol

2014, anders krijg ik ruzie thuis  wink . Mooi dat je toch de finish hebt gehaald, geen extra reactie op de inspanning?


@Maca, ik heb een aantal Argons gezien, maar wist niet wanneer jij het nu wel of niet was (niet naar de nummers gekeken,
te geconcentreerd bezig denk ik). Waren er overigens maar 2 die én in aanmerking kwamen én me voorbij kwamen, dus je moet er wel bij gezeten hebben  smile . Toptijd van je!

261

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik heb een vrij uitgebreid verslag op www.swimbikerun.nl gezet.

262

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Ik heb een vrij uitgebreid verslag op www.swimbikerun.nl gezet.

Mooi verslag en heel herkenbaar van afgelopen zondag, vooral de tegenwind in de tweede fietsronde.
Ben wel benieuwd naar het aantal hoogtemeters wat jouw Garmin aangaf op het fietsparcours.

263

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Rene,

Gelukkig geen extra reactie, ben denk ik wel verstandig bezig geweest om deze hele als een ouwe krant af te haspelen lol

Ga nu 2 weken in rust op het zwemmen na, maar ik moet hier wel wat mee doen.

@Maca,
leuk herkenbaar verslag

@Allen,
mochten er atleten zijn die zich kwalificeren voor Hawaii en je hebt nog een begeleider nodig om alles te regelen, ik hou me aanbevolen lol

264

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@ Peet, Maca, René: superprestaties en grenzeloos respect! Hopelijk mag ik volgend jaar in Frankfurt, net als jullie, de triathlete's high ervaren !

265 Laatst bewerkt door Maca944 (04-10-12 12:21:37)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

pabbeele schreef:

@ Peet, Maca, René: superprestaties en grenzeloos respect! Hopelijk mag ik volgend jaar in Frankfurt, net als jullie, de triathlete's high ervaren !

Dank, benieuwd naar je weg richting Frankfurt!

Ik heb op youtube mijn 'persoonlijke video' gezet, waar ook wat sfeerbeelden bij worden weergegeven.http://www.youtube.com/watch?v=RNKoBfKf … e=youtu.be

266

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Pabbeele,

Dank voor je felicitaties.

succes met de road to Frankfurt

Hou ons op de hoogte

greetz

267

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca@

Leuk filmpje, je hebt je beroep gemist!!! lol

268

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Maca@

Leuk filmpje, je hebt je beroep gemist!!! lol

Acteur? Of vuilnisman?

269

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Acteur natuurlijk, ik wilde altijd vuilnisman worden!!

270

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

TOP prestatie allemaal, leuke stukjes, filmpjes en dito commentaren.

GEFELICITEERD allen..........zit hier iemand behoorlijk jaloers te zijn  hmm
Maar eens zien wat er volgend jaar uit de planning rolt

A bientot

271

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hoeveel uur werken jullie? (of moet er even een apart topic komen?)

En @macca 300 kcal per uur? Hoeveel gram is dat dan in koolhydraten?

272

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Jip schreef:

Hoeveel uur werken jullie? (of moet er even een apart topic komen?)

En @macca 300 kcal per uur? Hoeveel gram is dat dan in koolhydraten?

De Powerbar gels hebben 27 gram koolhydraten, de powershots 45 gram en de repen tussen de 26-40 gram. Exclusief sportdrank kom ik dan op 53-72 gram koolhydraten per uur (op de fiets).

Ik heb een normale werkweek van ongeveer 50 uur, maar heb als voordeel dat ik 2x per week een half uur kan zwemmen in de middagpauze en ik veel naar en van kantoor fiets.

273

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ok. Ik kwam bij mijn hele op zo'n 85gram per uur.
Ik kwam op die uren doordat je af en toe vrij 'moest' nemen om te trainen. het blijft passen en meten met alles :-)

274

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Jip schreef:

Ok. Ik kwam bij mijn hele op zo'n 85gram per uur.
Ik kwam op die uren doordat je af en toe vrij 'moest' nemen om te trainen. het blijft passen en meten met alles :-)

Ik heb de sportdrank niet meegerekend overigens. Ik was door alle verhalen met name bang geworden om te veel te eten tijdens het fietsen, dus daar heb ik mijn voedingsplan aan aangepast. Voor Nice ga ik het niet wezenlijk veranderen denk ik.

Op zaterdag zijn meestal de sportclubjes van de kinderen en als we op zondag ook verplichtingen hebben dan moet ik wel een middagje vrij nemen om te kunnen trainen, het is niet anders.

275

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Jep, je moet er wat voor over hebben! Wel top gedaan overigens!

Ik heb sportdrank en gels geteld :-)