276

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

En Challenge Barcelona wordt per direct Ironman Barcelona, zie http://triatletasenred.com/actualidad/e … -realidad/

Persoonlijk vind ik het een beetje jammer, ik zou liever zien dat Ironman een nieuwe triathlon organiseerde ergens in de wintermaanden in Zuid-Spanje of iets dergelijks. Ik vond het verschil qua organisatie tussen Challenge en Ironman (n=1 in beide gevallen) niet noemenswaardig, met dien verstande dat ik de after finish area van Challenge vele malen beter vond dan die bij Ironman (qua eten en drinken, sfeer, voorzieningen (ijsbaden)).

277

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

En Challenge Barcelona wordt per direct Ironman Barcelona, zie http://triatletasenred.com/actualidad/e … -realidad/

Persoonlijk vind ik het een beetje jammer, ik zou liever zien dat Ironman een nieuwe triathlon organiseerde ergens in de wintermaanden in Zuid-Spanje of iets dergelijks. Ik vond het verschil qua organisatie tussen Challenge en Ironman (n=1 in beide gevallen) niet noemenswaardig, met dien verstande dat ik de after finish area van Challenge vele malen beter vond dan die bij Ironman (qua eten en drinken, sfeer, voorzieningen (ijsbaden)).


Helemaal mee eens, ik vind het gedrag van Ironman onderhand om van te walgen. Tijd voor een filosofisch topic over het gedrag van Ironman...

278 Laatst bewerkt door René S. (18-04-14 12:54:50)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vanzella schreef:
Maca944 schreef:

En Challenge Barcelona wordt per direct Ironman Barcelona, zie http://triatletasenred.com/actualidad/e … -realidad/

Persoonlijk vind ik het een beetje jammer, ik zou liever zien dat Ironman een nieuwe triathlon organiseerde ergens in de wintermaanden in Zuid-Spanje of iets dergelijks. Ik vond het verschil qua organisatie tussen Challenge en Ironman (n=1 in beide gevallen) niet noemenswaardig, met dien verstande dat ik de after finish area van Challenge vele malen beter vond dan die bij Ironman (qua eten en drinken, sfeer, voorzieningen (ijsbaden)).


Helemaal mee eens, ik vind het gedrag van Ironman onderhand om van te walgen. Tijd voor een filosofisch topic over het gedrag van Ironman...

Idem hier, neem daarbij nog het vaak aanwezige (te grote) prijsverschil tussen Ironman en Challenge. En waarvoor: voor de slots voor Hawaï? Die je uiteraard ook direct cash moet betalen..... Betekent dit overigens ook, met alle "nieuwe" bijkomende wedstrijden, dat het aantal slots per wedstrijd minder wordt?
Het handelswijze van Ironman wordt zo idd langzamerhand uitermate irritant  sad .

279

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Van het nieuwsartikel op de frontpage

Anders dan in Denemarken ging in Spanje het initiatief uit van het organisatiebureau zelf.

Als de organisatie het zelf wil, moet Ironman dan weigeren?

280

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Commercieel gezien doet het merk Ironman het heel goed. De merknaam Ironman spreekt toch het meeste aan qua bekendheid.
Het verschil in entryfee vind ik ronduit te groot, maar ja, als je naar Hawaii wil ben je toch aangewezen op de Ironman wedstrijden i.v.m. de Hawaii slots. Ik verwacht dat kwalificeren in de toekomst nog moeilijker gaat worden, want er komen Ironman wedstrijden bij, maar uitbreiding van de startplaatsen op Hawaii zie ik zo gauw niet gebeuren.
Naast de Ironman en Challenge wedstrijden zijn er nog tal van andere long distance triathlon's die bogen op de eigen organisatie en sponsors. De entryfee is in deze wedstrijden is meestal wel op te brengen, misschien een leuk alternatief???

Gelukkig start ik in Ironman Frankfurt lol