26

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Aan allen,

Wat is je favoriete onderdeel en is dat gerelateerd aan een sport die je eerder in je leven hebt beoefend?
Bij mij is dat het het fietsen, vroeger heel veel gefietst. Daarna komt het zwemmen en als laatste lopen.

@ Maca, de meting bij Tri- Run lijkt me vrij uitgebreid als ik het zo lees, maar ik vind em ook wel erg pittig geprijsd!
Hoe is je halve gegaan?

Peet

27

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik geloof dat zij vooral pijnklachten door slechte doorbloeding zag als aanleiding om kousen of tubes te dragen.

28 Laatst bewerkt door René S. (08-01-12 17:26:30)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

el corredor schreef:

ik draag tijdens het lopen compressiekousen, en ben daar eigenlijk zot van!

ik voel wel het verschil, heb minder snel pijnlijke kuiten, al kan het misschien ook een tikje een mentale kwestie zijn ;-)

+1. Zonder is al een hele tijd geleden (gebruik Compressport).
Mijn mening: als iets bevalt en je je er goed bij voelt, gewoon doen!

Mijn voorkeur voor de onderdelen: fietsen - zwemmen - lopen.

En Peet, ik train alles. Dat is weer het voordeel van het schema. Rotterdam staat wel als piekmoment in het schema, dus daar zal zeker meer aandacht voor zijn tot april.

Maar voorlopig vanmiddag weer eens 3 uurtjes buiten op de fiets mogen zitten (en trappen). Is het winter?

29

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@ Rene, duidelijk dat compressie jou goed bevalt, knap dat je al weer 3 uurtjes op de fiets zit. Zelf neem ik vanaf half december tot 2e week van januari drie weken vrij van training en doe ik helemaal niets.
Dus ben ik weer gretig om aanstaande week te starten en de opbouw te beginnen.

@ allen, zijn er ook ervaringen met compressie broeken en shirts?

@ Maca, knappe tijd, proficiat!!!

Peet

30

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Peet, dank je, ik ben er ook erg tevreden mee (1:31:13) en vooral omdat het gewoon lekker liep en ik anderhalf uur op mijn anaerobe drempel kon doorlopen.

Ik heb Skins compressiesokken gebruikt, maar eigenlijk merk ik er niet zo heel veel van.

Bikefitting bij Tri Run is erg duur (overigens wordt het in mindering gebracht als je daar een fiets koopt), maar ik denk dat  ik veel snelheid terug krijg voor dat geld. Ik houd jullie op de hoogte in elk geval.

31

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

el corredor schreef:
peet schreef:

Ingeschreven voor de Challenge  Barcelona - Mauresme op 30 september 2012. Heeft er iemand al eens deze hele gedaan? Kunnen jullie mij nog meer info geven buiten de info die ik zelf kan lezen op de site?

organisatie is de Tri club in Calella dacht ik.  Prachtige omgeving in Calella, wel niet plat eenmaal je deze stad buitengaat.
het lopen is geheel naast de kustlijn richting Santa Susanna, dit is zo plat als een vijg.
de kustlijn is door middel van treinsporen gescheiden met de vele winkeltjes in Calella.
lijkt mij een hele leuke om te doen.
als je hotel zoekt in Calella, las palmeres is een aanrader ;-)

Ik heb deze wedstrijd in 2009 gedaan. Prachtig evenement. Leuk aan de wedstrijd is, is dat je 99% parallel aan de kustlijn zwemt, fietst en loopt.
Het zwemmen in de Middellandse zee is geweldig. Zwembadhelder, maar dan met visjes (en zonder zwarte lijn). Je kan overal de bodem goed zien (en je medetriatleten). Wij werden toen om de 10 minuten in waves van 100 weggeschoten, dus je zwemt al heel snel lekker vrij. Fietsen is inderdaad licht geaccidenteerd, maar wel snel. Eén lange asfaltstreep van Callella naar El Masnou, met rotondes als keerpunten. Lekker snel in ieder geval. Wel strenge jurering; iets te dicht op je voorganger rijden (met 1800 man niet altijd goed te voorkomen) wat je in NL vaak nog slechts een waarschuwing oplevert, betekende daar toen al meteen 8 minuten tijdstraf, uit te zitten in de eerstvolgende strafbox langs het parcours.
Het lopen is precies de andere kant op, noordwaards richting Santa Susanna. Met name vlak voor het keerpunt tussen Pineda del Mar en Santa Susanna loop je ruim een km wat 'verloren' tussen de velden en de zee, maar voor de rest is het allemaal over de kustwegen door de dorpjes aldaar. Het kan wel erg warm zijn daar, zelfs begin oktober. Bij ons toen in ieder geval wel, en alle verzorgingsposten had ik dan ook echt nodig.

Verzorging is prima. Pastaparty vooraf was in een grote fabriekshal in Callella. Callella zelf is een druk toeristenoord, hotelletjes, restaurantjes en bars volop dus.  Aanvliegen kan makkelijk vanuit Girona of Barcelona zelf. En uiteraard is het na afloop van de wedstrijd heerlijk om even de stramme pootjes wat los te wandelen in Barca.

Time is an illusion
Lunchtime doubly so.

32

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Gecko,
Bedankt voor je bijdrage en je tip over het vermeende stayeren, mocht je nog meer te binnen schieten alle tips zijn welkom.

groet,

Peet

33 Laatst bewerkt door Maca944 (10-01-12 14:28:19)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Dat van dat stayeren is inderdaad een goede tip, al vind ik het mooi dat er zo goed op wordt gelet.

Vlucht en hotel zijn geboekt, ik vlieg vrijdag heen en maandag terug, dus het wordt een bliksembezoek.

Overigens vond ik het hotel erg goedkoop. Geboekt via de site van Challenge Barcelona, 3 nachten inclusief eten voor € 168, voor een 3-persoonskamer.

34

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Dat van dat stayeren is inderdaad een goede tip, al vind ik het mooi dat er zo goed op wordt gelet.

Absoluut.

Ik liep er tegenaan toen ik halverwege terug naar Callella op een stukje licht omhoog in een drukke 'groep' terechtkwam die mij inhaalde. Veel probeerden wel afstand te houden (zowel in het stuk omhoog als in het aflopende stuk daarna) maar er waren op dat moment, op die plaats, gewoon net even teveel deelnemers om goed de reglementaire afstand aan te houden. Ik liet mij in de afdaling lekker doorrollen, maar bleef daar naar de zin van het betreffende jurylid net even te lang op zo'n 7-8 meter hangen. Fluit. Kaart.  Jammer van de tijdstraf, maar ik vond het zelf ook goed om te merken dat er gewoon goed opgetreden werd. Ik zat er op dat moment gewoon net even te dicht op, dus gewoon terecht.
In de eerstvolgende strafbox bovenaan de laatste heuvel voor Callella was het dan ook redelijk druk. Voordeel: even een lekkere plas-, rek- en drinkpauze, en daarna weer gewoon vol door.

Time is an illusion
Lunchtime doubly so.

35

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Allen,

Is het jullie bekend of de prijsvechters zoals, Arke.com en Easyjet je fiets meenemen? Ben op zoek gegaan op internet, maar er is niet al te veel over te vinden.

Tip; Er komt een nieuw merk aerowiel op de markt van de Engelse firma Flo Cycling. Deze firma legt zich toe op het ontwikkelen van aeroproducten. Het nieuwe wielsetje, The Flo 60/90 zou rond de 520 pond kosten, dat is echt een superprijs voor een paar aerowielen, wanneer de releasedatum is is nog niet bekend.

www.Flocycling.com

@Gecko, gezien dat de tijdwaarneming door MyLaps wordt verzorgd. Kun je je eigen chip gebruiken of krijg je van de organisatie een chip die je later weer moet inleveren?

greetz
Peet

36

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik heb een vlucht bij KLM geboekt, kost totaal € 253.55, waarvan € 88.00 voor het meenemen van mijn fiets(koffer), die ik als extra bagage heb opgegeven. Volgens de site vallen fietskoffers onder de noemer extra bagage, ongeacht de grootte (maar met een maximum gewicht waar ik toch niet aan kom). Ik heb niet eerder met een prijsvechter gevlogen met mijn fiets, volgens mij hangt het er ook van af hoe vol de vlucht zit. Bel of mail ze, zou ik zeggen.

Dat setje wielen ziet er goed uit, ik ben benieuwd.

37

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Ik heb een vlucht bij KLM geboekt, kost totaal € 253.55, waarvan € 88.00 voor het meenemen van mijn fiets(koffer), die ik als extra bagage heb opgegeven. Volgens de site vallen fietskoffers onder de noemer extra bagage, ongeacht de grootte (maar met een maximum gewicht waar ik toch niet aan kom). Ik heb niet eerder met een prijsvechter gevlogen met mijn fiets, volgens mij hangt het er ook van af hoe vol de vlucht zit. Bel of mail ze, zou ik zeggen.

Met Ryanair is het mogelijk, kost €40 (enkele vlucht), en gewicht voor fiets+koffer is zelfs max. 30 kg ipv 20 kg voor andere bagage.  Ik heb het al eens willen boeken maar nog niet effectief gedaan.

38 Laatst bewerkt door peet (17-01-12 22:44:46)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Atleten,

de eerdere vraag over de My Laps tijdwaarneming met name de chip, heb ik op de site gevonden, de organisatie stelt een chip beschikbaar.

39

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste Topiclezers,

afgelopen zaterdag heb ik mijn vlucht, hotel en auto geboekt via de website van Easyjet. Donderdag de 27e vliegen we in de avond naar Barca, autootje ophalen en rijden naar Hotel Ona Brava in Santa Suzanna, het keerpunt van het lopen.

Ik heb er veel zin in.

Op naar de eerste test, de 20 van Alphen!

@Macca al een bezoek gebracht aan Hilversum?

Train ze

Peet

40

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Klinkt goed, stiekem ben ik best een beetje jaloers  big_smile

41

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Roland

Je kan nog inschrijven hoor! wink

42

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Beste Topiclezers,

afgelopen zaterdag heb ik mijn vlucht, hotel en auto geboekt via de website van Easyjet. Donderdag de 27e vliegen we in de avond naar Barca, autootje ophalen en rijden naar Hotel Ona Brava in Santa Suzanna, het keerpunt van het lopen.

Ik heb er veel zin in.

Op naar de eerste test, de 20 van Alphen!

@Macca al een bezoek gebracht aan Hilversum?

Train ze

Peet

Ik zit in hotel Neptuno in Calella, via de site van de organisatie geboekt.

Naar Hilversum ga ik pas als ik ook meteen een fiets kan bestellen, ik verwachten binnenkort wat geld bijgeschreven te krijgen. Het zal dus februari/maart worden.

43

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

gelijk dat je hebt Macca, is de meting gedaan loop het kwijl langs je lippen kun je nog geen fietsie bestellen. Das niks gedaan!

Zag in een ander topic dat je voorkeur uitgaat naar zo'n hele mooie Argon? Gave bike

44 Laatst bewerkt door peet (28-01-12 23:46:02)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Zijn er nog meer deelnemers die in Santa Suzanna of Callela verblijven?

45

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

gelijk dat je hebt Macca, is de meting gedaan loop het kwijl langs je lippen kun je nog geen fietsie bestellen. Das niks gedaan!

Zag in een ander topic dat je voorkeur uitgaat naar zo'n hele mooie Argon? Gave bike

Die nieuwe Argons lijken me inderdaad erg mooi. Ik weet nog niet precies hoe ik het aan ga pakken, bij Edelrad in Duitsland zijn ze een stuk beter betaalbaar dan de retailprijs in Hilversum. De E-116 lijkt me meer dan goed genoeg voor me, maar de meerprijs naar de E-118 is ook weer niet zo heel erg groot... Kortom, ik weet het nog niet. Als ik voor de OD van Weert maar een mooie fiets heb staan dan is het vroeg genoeg.

46

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Iemand nog tips van mensen voor appartementen tijdens de challenge? Ben zoek naar een appartement voor 4 personen, liefst in de buurt van de finish.

47

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@ Dimitri

Kijk eens op de site van de challenge misschien zit daar iets bij voor jullie vieren. Anders ff googlen


http://www.locasun.nl/verhuur-vakantie- … ll_t1.htm.

Bijvoorbeeld bovenstaande link.


@ Macca, laat je dan bij Edelrad een fiets samenstellen? er naar toe lijkt me wat ver. Of bestel je dan alleen het frame en laat je het in Nederland afbouwen?

Allen, beinvloed het koude weer jullie trainingen of trek je een extra laagje aan en train je op dezelfde voet door?

48

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste topic leden,


Nog even een update over de aanmeldingen van 'onze' triathlon,
Er hebben zich tot nu toe 9 Nederlanders aangemeld, 8 mannen en 1 vrouw.

Is het een idee om, wat verder naar 30 september toe, eens een gezamelijke duurtraining te doen?

ben benieuwd naar jullie reacties

train ze

Peet

49

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Beste topic leden,


Nog even een update over de aanmeldingen van 'onze' triathlon,
Er hebben zich tot nu toe 9 Nederlanders aangemeld, 8 mannen en 1 vrouw.

Is het een idee om, wat verder naar 30 september toe, eens een gezamelijke duurtraining te doen?

ben benieuwd naar jullie reacties

train ze

Peet

Leuk idee, als we richting eind september gaan. Benieuwd hoeveel van die 9 Nederlanders actief zijn op dit forum.

50 Laatst bewerkt door René S. (14-02-12 17:11:28)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Tegen eind september moet dat lukken, als we er dan niet klaar voor zijn heeft het toch geen zin meer ervoor te trainen  big_smile !

Onze vlucht is inmiddels ook geregeld. Vertrek op woensdag van Rotterdam, terugvlucht dinsdagavond. Nu alleen de transfer van en naar het hotel nog even regelen.