101

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Nou sporters
4 april krijg ik m'n kijkoperatie.
Na 3 weken niet sporten moet het nu maar snel gebeuren.
@Vanzella
Ik denk dat de dokter inderdaad niet weet,wat het lichaam moet presteren in een hele triathlon.

Zelf heb ik er goede hoop op, ik heb een zeer goede fysio die mij in het herstel gaat helpen. Wat betreft de eindtijd, ja die is nu niet zo heel belangrijk, meedoen en volbrengen is het eerste doel.

@Maca, hoe was je trip?heb je nog wel kunnen sporten?

@Allen, hoe gaat de voorbereiding?

IK hou jullie op de hoogte

greetz

Succes morgen! Hopelijk is je knieprobleem eenvoudig op te lossen.

Ik heb de afgelopen week drie keer (kort) gelopen in Hong Kong, Vietnam en Cambodja, heb 1x een dubbele spinsessie gedaan en een paar keer gezwommen. Geen ideale voorbereiding op de matahon van Rotterdam, maar dit had ik niet willen missen. Erg leuk om die landen gezien te hebben, met name de verschillen tussen Vietnam en Cambodja. Daarnaast voor het eerste geschoten met een AK47, een M16 en een M60 en op een olifant gezeten. Als dit 10 minuten gaat kosten in Rotterdam so be it.

102

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste topicleden,

Gisteren was het zover en ben ik onder het mes gegaan en had ik een flinke offday,maar met de nodige pijnstillers is het gelukt om een redelijke nachtrust te pakken. Vandaag gaat het al weer wat beter en met behulp van m'n fysio ga ik komende week hard aan m'n herstel werken zodat ik hopelijk in mei weer aan het hardlopen ben. Of dit genoeg zal zijn om in Barca te starten bepaal ik op een reeds bepaalde datum die ik in m'n hoofd heb.

@maca,lijkt me een hele mooie belevenis geweest en zeker die eventuele tien minuten waard. Heb je al een besluit genomen over je nieuwe fiets? Ben ik erg benieuwd naar!!!!!

@allen,voor de marathon Rotterdam lopers,heel veel succes!!!

greetz

Peet

103

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Sterkte Peet, ik hoop dat je op tijd voldoende hersteld bent om alsnog deel te kunnen nemen in Barcelona, maar een hele triathlon is niet iets wat je half doet. In haar biografie beschrijft Chrissie Wellington welk advies ze heeft voor atleten die terugekomen van een blessure (en waar ze zichzelf nog nooit aan heeft gehouden), rustig aan opbouwen.

Ik heb de Argon18 E-118 besteld, die zal binnenkort geleverd worden. Een hoop geld, maar zo eens in de zoveel tijd moet je iets moois voor jezelf kopen. Foto's volgen zodra de fiets binnen is.

104

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca
bedankt voor je tip ik heb al eens meer flink in de kreukels gelegen en ik weet dat de opbouw rustig moet beginnen,maar dat wil ik dan ook maximaal uitnutten onder begeleiding van de fysio en dan kan het snel gaan, we gaan het zien.

Wauw de E118 wat een mooie bike man, heb je hem in Hilversum besteld en een meting gedaan? of via edelrad?

Ben benieuwd naar de foto's, onderschat het psychologische effect niet van zo'n supermooie bike.

groet

Peet

105

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Sterkte Peet, ik hoop dat je op tijd voldoende hersteld bent om alsnog deel te kunnen nemen in Barcelona, maar een hele triathlon is niet iets wat je half doet. In haar biografie beschrijft Chrissie Wellington welk advies ze heeft voor atleten die terugekomen van een blessure (en waar ze zichzelf nog nooit aan heeft gehouden), rustig aan opbouwen.

Ik heb de Argon18 E-118 besteld, die zal binnenkort geleverd worden. Een hoop geld, maar zo eens in de zoveel tijd moet je iets moois voor jezelf kopen. Foto's volgen zodra de fiets binnen is.


wow vette bike!!!

106

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

+1. Met zo'n fiets ga je automatisch sneller  smile .

107

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Peet, ik heb de fiets in Duitsland besteld, het scheelt gewoon te veel geld. Een fietsmeting volgt nog, eerst maar eens een paar kilometers wegtrappen. Hoeveel sneller ik ben op deze fiets ten opzichte van minder dure keuzes weet ik niet, maar het psychologische effect speelt inderdaad een grote rol.

108 Laatst bewerkt door peet (11-04-12 19:30:12)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste sporters,

Het lopen gaat steeds beter en vandaag voor het eerst naar de fysiotherapeut geweest. Onder belasting het been gebogen en gestrekt en electro-stimulatie.
Ik heb begrepen dat ik met 6 weken weer aan het hardlopen ben, zou fantatisch zijn, want dat geeft mij nog 4 maanden opbouw.

De tussenstand van de aangemelde "dutchies" is 14. Dames; 3 Heren; 11

Intussen komt de marathon van Rotterdam dichtbij, zijn er deelnemers die hun rugnummer en tijd op dit forum willen zetten? Ik ben van plan om zondag te gaan kijken en het is altijd leuk als je kan uitkijken naar 'bekende' deelnemers.

@ Maca wil je al wat specs kwijt? 

Alle deelnemers aan Rotterdam heel veel succes!!!

109

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Da's mooi Peet, dat geeft je nog voldoende tijd om klaar te zijn voor Barcelona!

Waar ga je staan zondag tijdens de marathon? Ik moet thuis even kijken wat mijn startnummer is. Gisteren de laatste training gedaan en de snelheid was goed, nu eens kijken of ik het 42 km kan volhouden. Als dat lukt probeer ik onder de 3u10m te komen. Naast het feit dat ik graag een nieuw pr wil neerzetten is het ook een indicatie voor wat ik theoretisch zou kunnen lopen in Barcelona. Plus 20 tot 30 minuten is de theorie geloof ik.

Ik laat mijn E118 afmonteren met SRAM Force en Mavic Cosmic Carbon SL wielen. Lijkt me goed genoeg om triathlons mee te kunnen doen, en als ik volgend jaar nog eens geld wil uitgeven dan is een mooi setje Zipps zo gekocht. Of een mooie elektronische groep. Of een powermeter. Etc etc, het leuke van deze sport is dat je nooit bent uitgekocht.

110

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca waar heb je de E118 besteld??

111

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

hoefie schreef:

Maca waar heb je de E118 besteld??

Bij Edelrad in Duitsland, zie http://shop.edelrad.de/

Ik heb de fiets nog niet binnen, dus een definitief oordeel kan ik nog niet vellen.

112

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca,

normaal ga ik met de fiets en volg ik, degene die ik volg. Deze keer moet het anders en is mijn gedachte om op verschillende punten te komen met de metro en te kijken of ik jou en andere deelnemers langs zie komen. Daarvoor heb ik startnummer en het liefst min/km nodig om in te schatten hoe laat je waar ongeveer bent.

Bovenstaande geldt ook voor de overige topicleden natuurlijk.

nou joh gaat het eventueel wel horen en ben benieuwd naar je superbike

greetz

113

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Peet,

startnummer 1087. Ik loop de marathon als voorbereiding op Barca straks (gaat al opschieten)
Globale streeftijd 3u40m, dus 5:12 pkm. Ik loop in ieder geval meer op hartslag dan op tempo. Is ook de opdracht: eerste 5 km rustig aan, daarna wat versnellen en vast proberen te houden.

Verval 2 jaar geleden in A'dam was 6 minuten in de tweede helft, dat moet beter kunnen. Doorkomsttijd op de
halve rond de 1u48m.

Wel wat lichte blesssureverschijnselen gehad vorige week, maar ik lijk weer op tijd weer in orde te zijn.
Het zwaarste deze dagen is het voedingsschema  wink .

Succes met het herstel!

114

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Grappig, ik heb startnummer 1093. Ik loop in een singlet van Odlo en blauwe Newton schoenen, en waarschijnlijk een grijze Oakley Radar. Streeftijd tussen de 2u58m en 3u09m, dus rond de 4m15s per kilometer. Ik zie wel hoe lang ik dat volhoud, ik ga mijn hartslag tussen de 170-175 houden en dan zie ik wel wat er gebeurt. De dood of de gladiolen dus.

René, veel succes zondag!

115

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

startnummer 5123 richttijd 3u45

116

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

3u7m3s, en ik had niet sneller gekund. Uitgebreider verslag volgt.

117 Laatst bewerkt door René S. (15-04-12 21:39:42)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

3u7m3s, en ik had niet sneller gekund. Uitgebreider verslag volgt.

Bijzonder netjes gezien de omstandigheden. Kwam uit op 3u40m46s, in ieder geval ruim 6 minuten onder mijn PR.
Als het nu wat lekkerder weer was geweest....
Na 15 km al last van de bovenbenen, vooral tussen km 34 en km 40 te veel laten liggen.
Conditioneel ging het goed, helaas werkten de bovenbenen niet mee. Heeft me een 2-tal minuten in ieder geval gescheeld.

Maar wat een publiek, zeker vergeleken met A'dam dik 1,5 jaar geleden!

Voor de rest hoor je me niet zeuren, doelstelling was 3u40m en dus gehaald.

Edit: lees wel net op de site dat een 14-jarige jongen na het volbrengen van de 10km onwel is geworden en daarna in het ziekenhuis aan een hartstilstand is overleden. Ik weet eigenlijk niet hoe je met zoiets triest om moet gaan.

118

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Runners,

ik had me gisteren teveel ingespannen en daar vandaag de terugslag van en vond het niet verstandig naar Rotterdam te komen, jammer want had jullie graag aangemoedigd.

@Maca, wat een prima tijd onder toch niet ideale omstandigheden, super! Dat wordt knallen in Barca!

Hopelijk hebben Rene S en El Corredor ook zo genoten vandaag

groet,

119

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Rene,

Ook voor jou gefeliciteerd met je PR, jammer van de minder goede benen maar ook voor jou genoeg perspectief met de zon in Spanje in het vooruitzicht (hopen we) gaat dat helemaal goed komen.

Top mannen

120

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

doel was 3u45, binnen gekomen in 3u42.

jammer van de tegenwind tussen 25 en 33 km, toen wel een minder moment gehad.

dik tevreden met mijn tijd, en wat een laatste kilometers zeg, massa's volk!

121 Laatst bewerkt door peet (15-04-12 21:46:51)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

El Corredor,

Proficiat met het behalen van je doelstelling en je tijd. Uit eigen ervaring weet ik dat het stuk rondom de kralingseplas weliswaar vlak is maar behoorlijk saai weinig publiek en met wind niet het allerbeste gedeelte van de marathon.

Gelukkig staat de laatste km's weer veel publiek en wordt je naar de finish gedragen!

@ Rene S

ja een triest bericht vooral voor de famile en vrienden en dan zo jong.

@lopers lekker herstellen en nagenieten van jullie prestaties



groet

122

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

3u7m3s, en ik had niet sneller gekund. Uitgebreider verslag volgt.

Ik heb een verslagje op mijn blog gezet voor de geïnteresseerde, zie www.swimbikerun.nl.

123

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Maca
las net je verslag, leuke blog trouwens. Is het niet fantastisch om je kids zo te zien sporten en met een grote lach over de finish te zien komen.

Ik las ook dat je je bovenbeen hebt gebroken, toevalligerwijs was het bij mij m'n rechterbovenbeen heeeeeeeeeel lang geleden.

@allen

vandaag weer naar de fysio, gefietst ( met verhoogde zadelpositie) en electro stimulatie, eindelijk zie ik vooruitgang en dat geeft weer een hoop positieve energie.

Op naar Barca

groeten

124

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:
Maca944 schreef:

3u7m3s, en ik had niet sneller gekund. Uitgebreider verslag volgt.

Ik heb een verslagje op mijn blog gezet voor de geïnteresseerde, zie www.swimbikerun.nl.

Herkenbaar(hoewel bij mij in een flink lager tempo wink ) en mooi verslag!

125

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Zo marathonlopers,

hoe gaat het met het herstel?

Deze week hard gewerkt bij de fysio, fietsen gaat al wel maar nog wel met een verhoogde zadelpositie, goed voor de souplesse. Ben blij dat ik de hartslag weer omhoog kan brengen. Vrijdag reis ik naar de Algarve voor een week ontspanning en hopelijk een beetje zon.

groetjes