126

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste Forumleden,

weer terug van een weekje ertussen uit.

@ Maca
wat een blitz zeg die nieuwe bike.  Ben benieuwd wat dat voor je fietstijden gaat betekenen! Ook de Cosmic wielen passen er mooi bij.

@Allen
zijn er nog verdere ontwikkelingen en zijn de marathonlopers al weer hersteld?

groet

127

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hi Peet, dank. Ik moet nog flink wennen aan de tijdrithouding op deze fiets, binnenkort volgt er een fietsmeting. Zodra de snelheid omhoog gaat voel je het verschil ten opzicht van een gewone racefiets. Ik ben in elk geval al volledig hersteld van de marathon, nu op naar de eerste triathlon (die van Weert).

Ben je een weekje weggeweest (op vakantie?) of alleen een week off-line?

128

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Maca

Ik snap dat je erg aan de houding moet wennen. Wat is voor je gevoel de grootste verandering? Zit je nu dieper, zodat je meer belasting op je rug krijgt? en wordt dat gecompenseerd doordat het zadel verder naar voren staat?
Ik zie soms grote verhoudingsverschillen tussen zadel en stuur, lees armpads.... 
Ga je een fietsmeting nog steeds in Hilversum doen?

Was een weekje naar Portugal met de kids om er ff uit te zijn, na een jaar bikkelen op projectbasis.

Woensdag ga ik weer naar de fysio en gaan we verder met het pva, over 3 weken zou ik weer moeten kunnen hardlopen, ik ben benieuwd of dat gaat lukken!!!! Als dat lukt dan heb ik goeie hoop op deelname in Barcelona, gaat dan geen toptijd worden maar ja dan maar meedoen met de olympische gedachte, al zit ik niet zo in elkaar en wil ik altijd het maximale eruit halen. Mocht het dit keer alleen deelnemen en volbrengen zijn, so be it!

greetz

129 Laatst bewerkt door René S. (07-05-12 10:26:56)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Heb inmiddels het gevoel dat de marathon R'dam net zo goed 3 maanden dan de echte ruim 3 weken geleden kan zijn geweest. Herstel is dus goed. Geen pijntjes eraan over gehouden.

Nu (eindelijk) weer volop op de fiets bezig. Nu een behoorlijk zware week voor de boeg qua intensiteit in zowel lopen als fietsen. Beter gezegd: de zwaarste tot nu toe in de voorbereiding naar 30-9.

Peet, de donkere wolken boven Barca zijn spreekwoordelijk een beetje aan het breken?

130

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Peet, het maximale eruit halen kan ook bij een niet optimale voorbereiding. Ik denk dat gegeven je voorbereiding dat finishen super zou zijn, en dat de tijd die je dan realiseert simpelweg het maximaal haalbare is. Hopelijk meer goede berichten na woensdag.

Maandag ga ik een fietsmeting laten doen bij Chris Brands, dus nog voor de triathlon van Weert. Erg benieuwd wat hij gaat veranderen. Bij de tijdrit afgelopen zondag (zie www.swimbikerun.nl voor een verslagje) kon ik goed in de tijdrithouding blijven, dus ik vermoed dat het gewoon wennen was aan de nieuwe fiets en gebrek aan recente tijdritkilometers was. De komende tijd probeer ik zoveel mogelijk op de Argon te fietsen, wat vanmorgen betekende dat ik mijn mooie nieuwe fiets door de regen heb gejaagd onderweg naar kantoor.

131

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

De komende tijd probeer ik zoveel mogelijk op de Argon te fietsen, wat vanmorgen betekende dat ik mijn mooie nieuwe fiets door de regen heb gejaagd onderweg naar kantoor.


ahhhhh je mooie fiets nu al vies sad Ik heb de TT fiets nog steeds niet naar buiten gestuurd bij een nat wegdek....

132

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Vanzella schreef:
Maca944 schreef:

De komende tijd probeer ik zoveel mogelijk op de Argon te fietsen, wat vanmorgen betekende dat ik mijn mooie nieuwe fiets door de regen heb gejaagd onderweg naar kantoor.


ahhhhh je mooie fiets nu al vies sad Ik heb de TT fiets nog steeds niet naar buiten gestuurd bij een nat wegdek....

En gelijk heb je. Dit weekend ga ik mijn Argon uitgebreid schoonmaken en daarna komt ze alleen nog maar buiten bij mooi weer, of tijdens een wedstrijd.

133

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:
Maca944 schreef:

De komende tijd probeer ik zoveel mogelijk op de Argon te fietsen, wat vanmorgen betekende dat ik mijn mooie nieuwe fiets door de regen heb gejaagd onderweg naar kantoor.


ahhhhh je mooie fiets nu al vies sad Ik heb de TT fiets nog steeds niet naar buiten gestuurd bij een nat wegdek....

En gelijk heb je. Dit weekend ga ik mijn Argon uitgebreid schoonmaken en daarna komt ze alleen nog maar buiten bij mooi weer, of tijdens een wedstrijd.

HAHA, mijn TT fiets is sinds de aanschaf geen dag meer schoon geweest smile

134

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@ ReneS

lekker dat je weer hersteld bent en geen blessures/pijntjes is helemaal top. Ja de belasting aan trainingsuren zal gaan oplopen, maar daar heb je straks echt profijt van.
Hoe is het met je teammaat? Volgt hij hetzelfde programma?

@ De poetsers

Niet lullen maar poetsen mannen ha ha

@ Roland

Hopelijk wel een druppeltje olie, anders gaat het zo kraken

@Allen

Vandaag bij de Fysio geweest, we gaan aan de kracht werken, bij het testje blijkt dat er toch krachtverlies is en dat moet weer terug komen. Verder oefeningen thuis voor balans en kracht en veel fietsen. Over 2 weken gaan we een testje lopen doen. Hopelijk gaat dat lukken,want dat is voor mij bepalend voor GO or NO GO, dus de spreekwoordelijke wolken gaan een beetje verdwijnen en de zon komt erdoor heen.

Later!!!!

135

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

@ ReneS

lekker dat je weer hersteld bent en geen blessures/pijntjes is helemaal top. Ja de belasting aan trainingsuren zal gaan oplopen, maar daar heb je straks echt profijt van.
Hoe is het met je teammaat? Volgt hij hetzelfde programma?


Later!!!!

Teammaat gaat ook goed, we volgen niet hetzelfde trainingsprogramma. Hij bij een Duitser roll, ik bij een (waarschijnlijke) Nederlandse belastingvluchteling.....net over de grens dus.

136

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Zo sporters,

weer eens een berichtje van mij. Aanstaande zondag staat er voor een aantal de triathlon van Weert op het programma.
Voor de triathleten die deze wedstrijd gaan bezoeken, veel succes!

@Maca
Heeft Chris nog veel aanpassingen moeten doen, om je in een goede tijdritpositie te krijgen?
En ben je tevreden over de meting die gedaan is?

@Allen,

wanneer doen jullie je eerste wedstrijd van het seizoen? Zijn er verder nog nieuwtjes/info over de Triathlon van barcelona en heeft iemand al de gels en sportdrank kunnen bemachtigen. Ik zie alleen maar een mogelijkheid tot bestellen op een spaanse site!!

Train ze

greetz

137

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hi Peet,

Weinig nieuws uit Barcelona voorzover ik het weet. Chris heeft met name mijn zadel een stuk lager gezet, en mijn stuur nog een stukje lager. Het is even wennen, maar het wordt nu gewoon kilometers maken aangezien ik eind september toch echt 180 km in deze positie moet doorbrengen. Zondag in Weert de eerste test, ik ben benieuwd.

Hoe gaat het met jouw progressie Peet?

138

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Toch jammer dat er maar weinig over barcelona en de race zelf word gesproken hier.....

139

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste sporters,

Dimitri heeft wel een punt, misschien kan hij de aftrap geven met een vraag waar op gereageerd kan worden!!

Alhoewel de voorbereiding op Barca ook gaat over de vragen, opmerkingen en tips die behandeld worden in dit topic en de voorbereidende wedstrijden, ook materiaal is erg belangrijk, al met al vind ik het gewoon leuk en ben nieuwsgierig om het overal over te hebben en ervaringen te delen.

@Maca
Ik loop nog niet te juichen, had gehoopt al wat verder met herstel te zijn, ga straks voor het eerst buiten fietsen.

Succes allen!

140

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

De voorbereiding is ook belangrijk.
Volgende week een paar dagen naar de Alpen, week erna Nieuwkoop (midden afst), dan Terheijden (kwart), Oud-Gastel (1/3) en een paar weekjes voor 30-9 Spijkenisse (olympisch).

Voor de rest: trainen!

Op de site van Barca staat voorlopig weinig nieuws, ben ook benieuwd naar etv ervaringen met Nutrisport. Ik heb het hier nog niet gezien.

141

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Zo sporters,

er is weinig beweging in het topic, dus maar even een berichtje van mij.

Nu zo'n 8 weken na de kijkoperatie gaat het de goeie kant op. Ik ben nu een aantal weken aan het fietsen en sinds twee weken aan het lopen. Het is nog wat onwennig en snelheidstraining zit er (nog) niet in, maar ik ben weer aan de "hobbel".
Ik heb dan ook besloten mijn deelname aan de hele van Barca doorgang te laten vinden met de ambitie om "heel"te finishen.

@ Maca
ik las dat je nog niet de druk kan zetten met je huidige fietspositie, zit je niet te laag of te ver weg van je tribar?
Leuk verslag op je blog, je kan zo schrijver worden.

Jammer dat de nieuwsbrieven van de organisatie weinig "nieuws"bevatten.

Ga nu weer op de fiets, train ze allemaal!

142

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Hi Peet, goed om te horen dat je jezelf groen licht hebt gegeven met betrekking tot Barcelona! Mooi om naar toe te werken en naar uit te kijken.

De afstand tot de tribar is prima, het is met name de hoogte van het zadel waar ik last van heb. Voorlopig laat ik het zoals het is en probeer ik er aan te wennen, als dat niet lukt dan schroef ik mijn zadel een paar centimeter de lucht in.

De nieuwsbrieven zijn volstrekt overbodig, daar staat alleen reclame in. Mijn vraag via twitter aan de organisatie werd daarentegen niet beantwoord. Maar goed, als het eind september maar perfect geregeld is.

143

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Sporters,

Ik ben benieuwd hoe jullie vorderen met  de training. Zelf heb ik wat achterstand in kilometers, maar dat komt wel goed. Vandaag de eerste koppeltraining; drie kwartier fietsen intensief en drie kwartier lopen, ging goed.

@Rene S

Goeie wedstrijd gedaan joh goed gezwommen en gelopen en super gefietst, proficiat!

Zijn er nog verdere bijzonderheden te melden over 30 september, de hele van Barca? Of zijn er nog prangende vragen die om een antwoord vragen?

later!

144

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste medestrijders,

vandaag kreeg ik een belletje dat m'n nieuwe ARGON 18 E112 frame was binnen gekomen. Ben natuurlijk gelijk ff gaan kijken. Het zag er in het echt nog mooier uit dan op een plaatje. Gelijk besproken hoe hij afgemonteerd gaat worden. Hopelijk is ie over een week of twee klaar en kan ik voor Barcelona nog flink wat kilometers maken om aan de tijdrithouding te wennen.

Als ie helemaal af is dan post ik wel een foto in de verschillende rubrieken.

intussen moeten jullie genoegen nemen met het plaatje op http://www.argon18bike.com

train ze

Peet

145

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Peet,

Ben heel benieuwd! Goede extra motivatie voor straks in Barca!

146

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

ik weet dat het loopparcours vlak is in Calella.

maar het fietsparcours is twee dezelfde rondes.

iemand enig idee hoe zwaar het fietsparcours is?

147

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Beste medestrijders,

vandaag kreeg ik een belletje dat m'n nieuwe ARGON 18 E112 frame was binnen gekomen. Ben natuurlijk gelijk ff gaan kijken. Het zag er in het echt nog mooier uit dan op een plaatje. Gelijk besproken hoe hij afgemonteerd gaat worden. Hopelijk is ie over een week of twee klaar en kan ik voor Barcelona nog flink wat kilometers maken om aan de tijdrithouding te wennen.

Als ie helemaal af is dan post ik wel een foto in de verschillende rubrieken.

intussen moeten jullie genoegen nemen met het plaatje op http://www.argon18bike.com

train ze

Peet

Mooi! Nog een Argon-rijder in Barcelona. Benieuwd hoe de fiets er irl uit gaat zien. Gefeliciteerd met de verstandige aankoop!

148

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

el corredor schreef:

ik weet dat het loopparcours vlak is in Calella.

maar het fietsparcours is twee dezelfde rondes.

iemand enig idee hoe zwaar het fietsparcours is?

Het fietsparcours bestaat uit twee lussen en een iets kortere lus om de 180km vol te maken. Het exacte hoogteprofiel ken ik niet, maar het parcours is gewoon vlak te noemen.

149

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@El Corredor
(klinkt lekker Spaans)

Op de eerste pagina van deze topic staat een link naar een Garminuitdraai van het fietsparcours, waarin de hoogteverschillen
staan aangegeven. Ik denk een paar keer de Brienenoord op en af :cool

@Rene S.
Je Planet X ziet er ook super mooi uit.

Wat een bagger weer vandaag, geen slag getraind yikes

150 Laatst bewerkt door peet (07-07-12 11:03:15)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ha die sporter,

ik heb een vraag over fietsvervoer naar Barcelona.

Ik ben van plan om een fietskoffer te huren om rmijn tijdritfiets ongeschonden te vervoeren naar Spanje.

Heeft iemand hier ervaring mee en voor degene die al eerder deze challenge hebben gedaan, waar haal ik mijn fiets af op het vliegveld. Ik neem aan dat ie niet zo maar de bagageband af komt rollen. Alsjullieverdernogtipshebben over het vervoer van m'n fiets, GRAAG!

De aflevering van mijn nieuwe TT wordt een week later,dus nog even wachten! hmm