151

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Ha die sporter,

ik heb een vraag over fietsvervoer naar Barcelona.

Ik ben van plan om een fietskoffer te huren om rmijn tijdritfiets ongeschonden te vervoeren naar Spanje.

Heeft iemand hier ervaring mee en voor degene die al eerder deze challenge hebben gedaan, waar haal ik mijn fiets af op het vliegveld. Ik neem aan dat ie niet zo maar de bagageband af komt rollen. Alsjullieverdernogtipshebben over het vervoer van m'n fiets, GRAAG!

De aflevering van mijn nieuwe TT wordt een week later,dus nog even wachten! hmm

Punt 1 zeer verstandig een goede fietskoffer gebruiken!

Punt 2 is zeer simpel. Iedere luchthaven heeft in de "bagage claim area" een balie voor bijzonder formaat bagage. Daar kun je gewoon op je fiets wachten. Reken maar dat ze daar in Barcelona of Girona (weet niet waar je op vliegt) ervaring mee hebben. Ik verwacht geen problemen.

152

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Het is ff wachten geweest, maar mijn TT Argon 18 E 112 heb ik vrijdag op kunnen halen. Vandaag een klein rondje gefietst om ff te wennen aan de nieuwe TT houding en ben erg enthousiast over dit renpaard.
Morgen ff een foto plaatsen op de verschillende topics.

groetjes

Peet

153 Laatst bewerkt door peet (23-07-12 21:22:14)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik wil graag een foto uploaden maar het lukt me maar niet, HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!1

154

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Ik wil graag een foto uploaden maar het lukt me maar niet, HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Probeer imageshack.us eens. Ben wel benieuwd naar je Argon!

155 Laatst bewerkt door peet (24-07-12 14:55:39)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Zo ga ik vanavond wel eens proberen of ik er een mooie foto opkan zetten

156

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Nog niet helemaal gelukt met de foto zoals ik wil maar dat komt nog wel.

Ben heel blij met m'n Argon 18 E112.

Moet hier en daar nog wat afstellen,maar dat gaat goed komen. Op naar Barca aan het materiaal ligt het niet

http://imageshack.us/f/215/sam0407o.jpg/

157

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Nette fiets en als ik jou was zou ik niet teveel afstellen aan de fiets vlak voor een grote wedstrijd

158

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik vind hem erg mooi, zeker met deze wielen. Voor de looks hoef je dus geen E-118 te hebben, geen idee hoeveel het qua rijden scheelt.

159

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Weet iemand hoe tijdens het looponderdeel water en sportdrank wordt overhandigd? Is dit in bekertjes of in flesjes met een dop of iets dergelijks? Ik twijfel om met een Fuelbelt te gaan lopen. Liever niet, maar nog liever niet dat ik te weinig drink tijdens de marathon.

Voor de vliegers, hoe doen jullie het vervoer van Barcelona naar Calella (of waar je hotel ook staat)? Ik vind het een beetje zonde om voor een ritje heen en terug een auto te huren, geen idee of een taxi goedkoper is.

160

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Weet iemand hoe tijdens het looponderdeel water en sportdrank wordt overhandigd? Is dit in bekertjes of in flesjes met een dop of iets dergelijks? Ik twijfel om met een Fuelbelt te gaan lopen. Liever niet, maar nog liever niet dat ik te weinig drink tijdens de marathon.

Voor de vliegers, hoe doen jullie het vervoer van Barcelona naar Calella (of waar je hotel ook staat)? Ik vind het een beetje zonde om voor een ritje heen en terug een auto te huren, geen idee of een taxi goedkoper is.

neem in Barcelona gewoon de trein richting Calella. Dat gaat het goedkoopst zijn.  kijk maar eens op www.renfe.es

ik denk dat het ongeveer een klein uurtje is met de trein  wink

161 Laatst bewerkt door René S. (27-07-12 12:25:38)

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

el corredor schreef:
Maca944 schreef:

Weet iemand hoe tijdens het looponderdeel water en sportdrank wordt overhandigd? Is dit in bekertjes of in flesjes met een dop of iets dergelijks? Ik twijfel om met een Fuelbelt te gaan lopen. Liever niet, maar nog liever niet dat ik te weinig drink tijdens de marathon.

Voor de vliegers, hoe doen jullie het vervoer van Barcelona naar Calella (of waar je hotel ook staat)? Ik vind het een beetje zonde om voor een ritje heen en terug een auto te huren, geen idee of een taxi goedkoper is.

neem in Barcelona gewoon de trein richting Calella. Dat gaat het goedkoopst zijn.  kijk maar eens op www.renfe.es

ik denk dat het ongeveer een klein uurtje is met de trein  wink

Hetzelfde hier. Beetje gekeken naar evt bustransfers, maar kies toch voor de trein. Voordeel voor mij is dat de fiets en de meeste andere zooi door een andere deelnmer met een busje wordt meegenomen  wink .
Ik neem ook sowieso mijn Fuelbelt mee. Aangeven tijdens het lopen zal wel in bekertjes zijn.

162

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Mannen,

Ik arriveer donderdagavond laat in Barca, heb een autootje gehuurd wil niet teveel slepen met materialen en eigen vervoer vind ik wel zo makkelijk en geeft je wat meer vrijheid. Logeer 4 nachten in AquaHotel Onabrava in Santa Susana en reis maandagmiddag weer terug.

Wat betreft het aanreiken van water en sportdrank kan ik niets van vinden op de website. Ik ga maar uit van wat ik ervaren heb in andere wedstrijden, bekertjes dus!!

Extra drinken mee kan nooit kwaad, maar ik vind het lastig om met een fuelbelt te lopen. Vul je de flesjes onderweg als ze leeg zijn? Of doe je de fuelbelt af?

@Maca
heb je je polsbandjes en petje al gebruikt, zo ja is het bevallen?

@allen
Hebben jullie ervaring met armcoolers bij het fietsen en lopen?

163

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Ik vlieg vrijdag heen en maandag terug. Trein lijkt me ideaal, maar die gaat niet rechtstreeks naar Calella begrijp ik. Ik heb niet zo heel veel zin in stress en zoekwerk vlak voor mijn eerste volledige triathlon. Of is het eenvoudiger dan ik denk? Ik kan altijd nog een taxi pakken, maar dat zal wel niet zo heel veel goedkoper zijn dan een auto huren.

Ik zit in hotel Neptuno in Calella, als het goed is vlak bij start/finish.

De hyperkewl spullen heb ik nog niet geprobeerd, dat zal waarschijnlijk pas op mijn vakantie in Italië gaan gebeuren.

164

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Ik vlieg vrijdag heen en maandag terug. Trein lijkt me ideaal, maar die gaat niet rechtstreeks naar Calella begrijp ik. Ik heb niet zo heel veel zin in stress en zoekwerk vlak voor mijn eerste volledige triathlon. Of is het eenvoudiger dan ik denk? Ik kan altijd nog een taxi pakken, maar dat zal wel niet zo heel veel goedkoper zijn dan een auto huren.

Ik zit in hotel Neptuno in Calella, als het goed is vlak bij start/finish.

De hyperkewl spullen heb ik nog niet geprobeerd, dat zal waarschijnlijk pas op mijn vakantie in Italië gaan gebeuren.

Maca,

die trein gaat wel rechtstreeks van Barcelona (estacion Franca) naar Calella hoor.

er zijn in Barcelona wel zelf een aantal treinstations.

165

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Beste Barcelona reizigers,

Hieronder een handige link met de verschillende opties van reizen van Barcelona Aerport naar Calella

http://www.barcelona-tourist-guide.com/ … lella.html

succes met uitzoeken!

Peet

166

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

@allen
Hebben jullie ervaring met armcoolers bij het fietsen en lopen?

Afgelopen week voor het eerst met Zoot Arm coolers gelopen tijdens een intervaltraining (het was er mooi weer voor  wink ). Eerst flink nat gemaakt met water na aantrekken.
Zaten prima, geen hinder en belangrijker: het verkoelend effect werkt. Ga ze nog verder uittesten.

167

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Dank voor de reacties, de trein is dus niet al te ingewikkeld en als het helemaal mis gaat kan ik altijd nog een taxi pakken. Of een stukje fietsen.

168

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Maca944 schreef:

Dank voor de reacties, de trein is dus niet al te ingewikkeld en als het helemaal mis gaat kan ik altijd nog een taxi pakken. Of een stukje fietsen.

je kan bijvoorbeeld perfect afstappen halte Blanes, en van daar met de fiets richting Calella gaan.

Kaarsrecht langs de zeedijk, en prachtige omgeving indien er meiden met blote (.)(.) liggen  smile

169

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Mijn ervaring uit 2009: Met de trein vanaf barcelona naar callela is easypeasy. Misschien 1 keer overstappen. Trein stopt midden in het stadje aan de kustlijn en goede kans dat je dan vlak bij je hotel bent. Parc ferme en expo en strand (incl. massage :-) ) is allemaal binnen 200 meter. 

Dit jaar doe ik weer mee (met nog 5 a 6 atleten van Hellas) een week ervoor erheen en dan de dinsdag erna terug. Ik zit in apartmenthotel Miami.

3 jaar geleden waren het bekertjes. Het zijn 4 rondjes van 10 km met een 1 km aanloopstuk. Dus per rondje kun je ook twee keer wat laten aangeven als je hulptroepen hebt. Ik doe het zonder fuelbelt, maar als je op safe wilt spelen gewoon ondoen, zou ik zeggen.

Superleuke wedstrijd, grtz, Gerard Linde

170

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Weinig nieuws uit Barcelona en op dit Topic, vakantietijd..

Laatste stand van zaken aangaande de Nederlandse deelneming

Totaal aantal deelnemers: 1214
Totaal aantal Nederlandse deelnemers: 24
Dames: 5
Heren: 19

cool

171

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Weinig nieuws uit Barcelona en op dit Topic, vakantietijd..

Laatste stand van zaken aangaande de Nederlandse deelneming

Totaal aantal deelnemers: 1214
Totaal aantal Nederlandse deelnemers: 24
Dames: 5
Heren: 19

cool

Afgelopen weekeinde teruggekomen van mijn vakantie in Italië. Wel veel getraind (waaronder ruim 4km gezwommen in het Gardameer), maar niet zoveel als ik had gewild. Mijn doelstelling is inmiddeld aangepast naar levend de finish halen, dus iets minder ambitieus dan voorheen. Ik heb er zin in!

172

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

Mijn doelstelling is aangepast, maar dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar de gemiddelde prestaties in 2011. Onderstaand de gemiddelde splits per categorie (note: geen idee wat Male Open is, en er is zowel een AG 18-24M als 20-24M, dus helemaal goed gecategoriseerd is het niet, het overall beeld klopt wel). Er worden geen T1 en T2 tijden gegeven, dus de gemiddelde transitietijd is de totaaltijd minus de som van de splits. Als je onder de 12 uur finisht dan doe je dat dus bovengemiddeld (al zal ik voor een bovengemiddelde prestatie in mijn AG Onder de 11:38 moeten halen). De zwemtijden vind ik eigenlijk best goed (lees: mijn zwemsnelheid is erg langzaam), fietstijden conform wat ik verwacht, maar een gemiddelde tijd over de marathon van 4u43m vertelt het hele verhaal. Ik weet niet of het (extreem) warm was in 2011, maar de vuistregel dat je tijd over de marathon in een ironman 10-20 minuten (of 10%) langzamer is dan je stand-alone marathontijd lijkt me hier niet op te gaan.

http://files.iclippy.com/5101383/1346065990.jpg

173

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

@Maca944,

Welkom thuis, hopelijk van de vakantie genoten met je familie.

Ben even nieuwsgierig wat je tijd was over de 4km zwemmen.

Je lijstje hierboven spreekt boekdelen, het fietsparcours is niet zo vlak als een pannenkoek er zitten een aantal klimmetjes in, niet spectaculair maar toch! De warmte zal zeker z'n tol eisen, heb je nog gelegenheid gehad om je cap en polsbandjes uit te testen?

Ook ik heb mijn doelstelling aangepast, ik ga er een mooie dag van maken, gezond finishen op de gemiddelde tijd van mijn categorie 50-55 van vorig jaar.

Hopelijk volgend jaar geen operaties en blessures, zodat ik een lekker seizoen kan draaien. Het seizoen begint in de week na de triathlon van Barcelona met zwemles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In de komende drie weken werk ik halve dagen, zodat ik nog kilometers kan maken, de laatste twee weken afbouwen. Hopelijk werkt het weer mee!

@Allen,

Verder nog nieuwtjes of tips om de warmte te overleven?

Spring zo op de fiets voor een ritje

groetjes

Peet

174

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

De Hyperkewl spullen werkten redelijk goed. Normaliter kan ik geen petjes verdragen, maar deze kon ik gedurende de volledige duurloop ophouden. Ik weet niet of het veel scheelde, aangezien het 40 graden was en ik niet wil weten hoe het zonder petje voelde. Ik heb ook polsbandjes gebruikt, die ik evenals het petje in Barcelona ga gebruiken (tenzij het niet warm is).

Over het zwemmen deed ik ongeveer anderhalf uur, ik wilde een keer die afstand gezwommen hebben en heb het heel rustig aan gedaan. Al vraag ik me af hoeveel sneller ik ben als ik niet rustig aan doe...

Ook voor mij begint het nieuwe seizoen met zwemles, ik zie je daar Peet!

175

Re: Challenge Barcelona - Mauresme

peet schreef:

Ga in iedergeval via internet Nutrisport producten bestellen en in de training testen.

Peet, heb je nog ergens Nutrisport gevonden? Als ik de site van Challenge Barcelona bekijk dan hoef je bijna niets zelf mee te nemen onderweg, maar zou toch graag willen weten hoe de spullen van Nutrisport smaken.