1

Onderwerp: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

Vorig jaar heb ik nog met een opzetstuur op mijn racefiets gereden, dit jaar wil ik een triathlonfiets. Welke zouden jullie kiezen en waarom? Ik pas eigenlijk op elke fiets en heb tot op heden nog geen blessures gehad.

Een nieuwe Canyon:
http://www.canyon.com/_nl/triatlonbikes … tml?b=2526

Of een 2ehands Argon18:
http://teamhawi.wordpress.com/te-koop/

Ik wil er ook nog een vermogensmeter opzetten, maar dat komt daarna wel.

Maarten

2 Laatst bewerkt door Vanzella (05-01-12 15:00:12)

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

De Argon is een technisch goed apparaat heb ik me laten vertellen, en gelezen (sorry te lange geleden om te weten waar) maar ik vind hem niet zo mooi.

De Canyon vind ik wel mooi. Het is geen toeval dat die sinds twee weken in mijn garage staat smile (alleen het frame is hetzelfde niet de uitrusting) De testen in de de Duitse blaadjes waren ook overwegend lovend.

Ik moet bekennen dat ik er nog niet buiten mee gereden heb, alleen op de tacx. Daar krijg ik er een goede indruk van voor wat het waard is. Ook een vriend, die bij Lotto koerstte op de Speedmax vond het een fijne tijdrit fiets.

Beiden hebben ze niet de allernieuwste snufjes aan boord, het zijn modellen die al een jaar of 3/4 meegaan. De Argon is dit jaar vervangen en de Canyon wordt volgend jaar of vervangen, of er komt een model boven.

Voor mij was dat geen belemmering, maar er zijn "trendgevoeliger" atleten voor wie dat wel belangrijk is.

Succes met kiezen!

3

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

Ik denk dat ik de Argon zou kiezen. Heel mooi wielsetje erbij, zeg!

4

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

Vanzella schreef:

De Argon is een technisch goed apparaat heb ik me laten vertellen, en gelezen (sorry te lange tijd geleden om te weten waar) maar ik vind hem niet zo mooi.

De Canyon vind ik wel mooi. Het is geen toeval dat die sinds twee weken in mijn garage staat smile (alleen het frame is hetzelfde niet de uitrusting) De testen in de de Duitse blaadjes waren ook overwegend lovend.

Ik moet bekennen dat ik er nog niet buiten mee gereden heb, alleen op de tacx. Daar krijg ik er een goede indruk van voor wat het waard is. Ook een vriend, die bij Lotto koerstte op de Speedmax vond het een fijne tijdrit fiets.

Beiden hebben ze niet de allernieuwste snufjes aan boord, het zijn modellen die al een jaar of 3/4 meegaan. De Argon is dit jaar vervangen en de Canyon wordt volgend jaar of vervangen, of er komt een model boven.

Voor mij was dat geen belemmering, maar er zijn "trendgevoeliger" atleten voor wie dat wel belangrijk is.

Succes met kiezen!

5

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

De argon heeft tubes hè, de canyon niet. Lijkt me een puntje om mee te nemen in je overweging.

6

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

ik zou beide fietsen gewoon eens gaan bezichtigen en er ook eens op gaan zitten.... Pas op elke fiets lijkt me niet echt. Niemand past op elke fiets namelijk. Zeker niet bij een TT fiets. Begreep dat je de hele wilde gaan doen toch? Dan is het zeker van belang dat je een wel overwogen besluit neemt, en ga niet uit van de looks van een fiets. Ga erop zitten.....

7

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

Maca,

Misschien een bruikbare tip;
laat eerst een goede meting uitvoeren is zeer belangrijk. Kies na de meting de fiets binnen je budget, die met z'n geometrie het dichtst bij de meting komt. De tip van Dimitriathlon zou ik zeker uitvoeren, je wil tenslotte toch comfortabel op je fiets zitten om die 180 k weg te trappen.

succes
Peet

8

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

Ben ik dan in september de enige die in Almere de halve of de hele gaat proberen op een normale racefiets??

9

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

voor die halve van Almere , waar kan je daar voor inschrijven?

want ik vind nergens iets!

10

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

Dank voor de adviezen. Misschien moet ik deze keer inderdaad maar gewoon slim zijn en eerst een goede meting laten verrichten in plaats van simpelweg de mooiste fiets kopen. Waarschijnlijk de beste investering die ik kan doen om snelheid in Barcelona te kopen.

11

Re: Nieuwe Canyon of 2e hands Argon18

el corredor schreef:

voor die halve van Almere , waar kan je daar voor inschrijven?

want ik vind nergens iets!

Ik heb nog niet gekeken, maar het is tijdens de nacht van de triathlon toch heel duidelijk aangekondigd dus het zou me verbazen als het niet door ging.