1

Onderwerp: Triathlon Westervoort

Hallo Triathlonvrienden,

Ik ben van plan om mijn seizoen te beginnen met de Triathlon van Westervoort. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze triathlon? Ik zou graag iets meer willen weten van de organisatie, het fiets- en loopparcours en of het zwemmen een beetje vlotjes gaat in het zwembad(druk?).

Alvast bedankt!

2

Re: Triathlon Westervoort

Ik heb er (nog) niet meegedaan, maar begrijp van mijn vader die dat wel al deed, dat het een goed georganiseerde kleinschalige triathlon is.  Mogelijk doe ik dit jaar ook mee.

De enige opmerking die hij vorig jaar had was dat het fietsen op de dijk goed uitkijken vereistte omdat er veel dagjesmensen van het zonnetje aan het genieten waren.

3

Re: Triathlon Westervoort

Bedankt vanzella,

Als je wel meedoet laat je startnummer dan maar even achter kunnen we daar ook wat ervaringen uitdelen. Zijn er verder mensen met ervaringen over deze Triathlon?

4

Re: Triathlon Westervoort

Vorig jaar was dit mijn eerste triatlon.

Het is erg gemoedelijk en kleinschalig. Een puntje van kritiek is de drukte op de dijk zoals al omschreven was en de (on) overzichtelijke finish / keer / wisselpunt.

Voor mij was dit een perfecte start van een triatlon. Het was mooi weer maar het waaide hard. Op zo'n dijk is dat niet erg lekker. Ook bij het lopen (wat niet mijn sterkste punt is) werkte dat tegen.

Van te voren was er ook nog een zwem en looptraining georganiseerd met wetsuit passen. Hierdoor had ik wel inzicht hoe het er ongeveer uitzag.

5

Re: Triathlon Westervoort

Hoi Allemaal,

Ook dit jaar hebben we geprobeerd er weer iets mooi van te maken.

Ten aanzien van het fietsparcours. Op de dijk ,waar men moet keren en de weg het smalst is, gaan we een omleiding
creëren voor de dagjesmensen zodat de sporters zoveel mogelijk ruimte om te koersen hebben.

verder is er op het keerpunt bij het parc fermee een andere indeling gemaakt, zodat er een duidelijk scheiding richting  de finish en vervolg vd wedstrijd is gemaakt.Dit uiteraard voor de lopers.

Parc fermee blijft in de sporthal, net zoals voorgaande jaren.Tevens hoeft men niet meer voor een eigen banentellers te zorgen.

De inschrijvingen voor de kwart en achtste afstand lopen goed.Op de halve zijn er nog genoeg startplaatsen.

Dus kom op schrijf je in voor een mooie seizoenstart

Gr ramon
organisatie

6

Re: Triathlon Westervoort

Ik heb me ingeschreven om zo mijn debuut te maken bij een eerste triathlon en dan de 1/8e om te kijken hoe het gaat om vervolgens een 1/4e of OD afstand te doen. Wat ik mooi vind is dat ze met een championchip werken van mylaps en dat het zwemmen nog in het bad gebeurt. Ik heb nog geen tri, wel in bestelling en al helemaal geen wetsuit en pas 3 maanden aan het zwemmen dus alleen nog zwembad gewend.

Geen idee wat mijn startnummer is 17 mei a.s. maar wie weet lezen we elkaars verslagen hier?  smile

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

7

Re: Triathlon Westervoort

Ik ben ook aanwezig voor de 1/8 mijn eerste triathlon om het seizoen te starten.

8

Re: Triathlon Westervoort

Inmiddels lopen we tegen het einde aan vd inschrijvingen. Op de kwart en achtste triathlon zijn nog maar enkele plekkenvrij.
Inschrijven kan nog tot en met 11 mei!!!

9

Re: Triathlon Westervoort

Hallo,
Is al bekend of er in 2013 weer een triathlon in Westervoort georganiseerd wordt? En zo ja, wordt het dan weer Hemelvaartsdag (9mei)? Ik heb vorig jaar mijn debuut op de 1/8e triathlon gemaakt en wil volgend jaar graag mijn tijd (1.26.30) verbeteren.

Mens sana in corpore sano.

10

Re: Triathlon Westervoort

Ik hoop ook dat hij komt, ik zou dan of de kwart of de halve daar willen doen :-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

11

Re: Triathlon Westervoort

Blauw Vinger schreef:

Hallo,
Is al bekend of er in 2013 weer een triathlon in Westervoort georganiseerd wordt? En zo ja, wordt het dan weer Hemelvaartsdag (9mei)? Ik heb vorig jaar mijn debuut op de 1/8e triathlon gemaakt en wil volgend jaar graag mijn tijd (1.26.30) verbeteren.

Als de wedstrijd nog niet op ntbinschrijvingen.nl staat - meestal wordt deze gedurende de winter weer aangevuld - dan zou ik even de organisatie een mailtje sturen... Maar dikke kans dat die hun mail momenteel niet dagelijks checken.

12

Re: Triathlon Westervoort

Hoi

Even een berichtje vd organisatie.Vorige week zijn we weer bijeen gekomen en hebben we onze plannen voor 2013 gemaakt.

Helaas zal er dit jaar geen halve triathlon. Vanwege de problemen met onze deelnemersaantallen en ons fietsparcours hebben we besloten om dit jaar te kiezen voor een triathlon voor de basisleerlingen vasn westervoort. Dit om de sport bij de jeugd bekend te maken.

Wel is er een kwart en achtste afstand en dit vindt plaats op 9 mei,hemelvaartsdag.

Door wat wisselingen in de organisatie zal de site wat later actief worden , onze excuses daarvoor

gr ramon

13

Re: Triathlon Westervoort

Fijn te horen Ramon. Ik houd de site in de gaten en ben er op de 1/8e bij! Succes met de voorbereidingen.

Mens sana in corpore sano.

14

Re: Triathlon Westervoort

Zit te denken om de 1/8 van Westervoort als aller-eerste triathlon te doen.

Vind met name het zwemmen in zwembad wel fijn (heb nog geen wetsuit etc). Hoe zit het met de inschrijvingen, is er een limiet?

15

Re: Triathlon Westervoort

Hallo Aplus, Ik heb 'm vorig jaar als allereerste 1/8e triathlon gedaan, een echte aanrader! Zwemmen in een 25m binnenbad, door een gang naar een sporthal waar het parc fermé is en dan door een deur naar buiten! Niks geen hoogdravend gedoe, gewoon voor iedereen. Of er een limiet is, weet ik niet. Maar op dit moment is de inschrijving nog geopend, dus hij zal wel niet vol zitten. Gewoon doen!

Mens sana in corpore sano.

16

Re: Triathlon Westervoort

Voor mij wordt het ook de allereerste triathlon......en ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden ...de trainingen zijn leuk vind ik alleen het zwemmen ligt me niet echt (de tijd is slecht maar ik erg vind ik het niet). Messchien zie ik sommige van jullie daar lijkt me leuk om effe te babbelen.

Gr Mike.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

17

Re: Triathlon Westervoort

Hoi Mike,

Leuk dat je mee gaat doen. De inschrijvingen voor de kwart afstand lopen goed door. Voor de beide afstanden geldt een max van 75 deelnemers. Dit vanwege de ruimte in het zwembad.

http://www.triathlonwestervoort.nl/informatie.html

Op onze website vindt je nu een filmpje vh fietsparcours. Dit jaar is er gekozen voor een korte fietsronde van 5 km. De reden is hiervoor dat het parcours op 400 mtr na verkeersvrij is. Binnenkort komt er ook een flimpje vh loopparcours beschikbaar.
Het is uitermate geschikt om je eerste triathlon te doen of om je seizoen een lekkere start te geven.

Succes met je voorbereiding !

Gr ramon

18

Re: Triathlon Westervoort

Ik ben ook vd partij, op de achtste smile Leuk van de 5km fietsen, ziet het publiek je ook vaak langskomen!

Voor de organisatie; misschien een idee om het aantal rondes per afstand te vermelden bij het kopje 'informatie' op de website. Kan ook zijn dat ik er over heen heb gelezen, maar ik zie niet hoe lang één fiets- of loopronde is. Als het wel vermeld is, dan heb ik niets gezegd..

19

Re: Triathlon Westervoort

hoi,

ik neem het mee voor de volgende vergadering. Bedankt voor de tip.

Even ter info. Zowel de loop als fietsronde is 5 km !

gr ramon

20

Re: Triathlon Westervoort

Hoi Ramon,

Hoe loopt het met de inschrijvingen voor de 1/8? Ik kan helaas pas redelijk laat beslissen of ik echt mee kan gaan doen, maar ben bang dat die dan al vol zit?

21

Re: Triathlon Westervoort

De inschrijvingen lopen goed door maar op de 1/8 zijn nog de meeste plekken. De kwart schiet al wel aardig op

gr ramon

22

Re: Triathlon Westervoort

De laatste dagen stromen er nog een flink aantal deelnemers in. Op de kwart nog 4 plaatsen en op de achste nog 5.

gr ramon

23 Laatst bewerkt door Aplus (01-05-13 22:34:18)

Re: Triathlon Westervoort

Op het nippertje dan maar ingeschreven! Wordt  mijn allereerste triathlon ooit, ben benieuwd!



Aangezien het mijn allereerste wordt even nog wat ultieme beginnersvragen:
-Moet je zelf het aantal gezwommen banen bijhouden?
-Ren je direct vanuit het zwembad naar je fiets of moet je je eerst ergens afdrogen ofzo? Oftewel, handdoek mee?
-Ik neem aan dat er geen drankposten zijn onderweg?
-Mag je zwemmen in alleen tri-shorts?
-Krijg je iets van een chip mee voor je tijden?
-Zo nee op bovenstaande vraag, mag je dan een iPhone om je arm doen tijdens het rennen?



Kwam dit filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?feature=pl … CESw#at=53

Wat doet die "official" op 0:53?

24

Re: Triathlon Westervoort

Aplus schreef:

-Moet je zelf het aantal gezwommen banen bijhouden?

Je moet altijd zelf mee tellen, maar vaak zitten er wel vrijwilligers die controleren. Maar altijd zelf eindverantwoordelijk.

Aplus schreef:

-Ren je direct vanuit het zwembad naar je fiets of moet je je eerst ergens afdrogen ofzo? Oftewel, handdoek mee?

Je rent direct door. Ik droog me niet af in de wissel, tenzij het echt heel koud is en je niet nat op de fiets wil.

Aplus schreef:

-Ik neem aan dat er geen drankposten zijn onderweg?

Bij de meeste wedstrijden zijn er wel degelijk drankposten bij het looponderdeel, kijk even op de website van het evenement voor de details.

Aplus schreef:

-Mag je zwemmen in alleen tri-shorts?

Geen idee, deze vraag is voor vrouwen niet zo relevant.. tongue

Aplus schreef:

-Krijg je iets van een chip mee voor je tijden?

Dat verschilt per wedstrijd, maar bijna altijd wordt er wel met een tijdregistratie systeem gewerkt. Check de website van het evenement even voor details.

Aplus schreef:

Wat doet die "official" op 0:53?

De 'official' die jij bedoeld is volgens mij een vrijwilliger die het aantal banen heeft geteld van de deelnemer. Hij geeft de deelnemer een seintje dat hij bijna klaar is met zwemmen.

25

Re: Triathlon Westervoort

Dat is mijn filmpje Aplus, vorig jaar mylaps registratie m eigen chip of huur. Aantikken is teken nog 1 baan heen en terug. Het komt niet echt uit maar als ik me goed voel bedenk ik me en wil misschien meedoen aan kwart. Het was wel mijn eerste triathlon.

Overigens wordt je van te voren gebriefd.

Boven 12 graden is het niet echt noodzakelijk om af te drogen, nat op de fiets houdt je het warm met hoge adrenaline en droog wordt je snel door de wind. Ik heb zelfs geen sokken aan bij fietsen en lopen.

Leuk dat het je 1e is, dat was het voor mij vorig jaar. Bij lopen heb je op 2,5km drinken.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve