1

Onderwerp: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

De zaterdagrit dus! Ik maak er een 'weekend' met de family van. Vrijdag heen, zaterdagavond terug. Mijn inschrijving moet nog wel bevestigd worden.

2

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Deze en zeker de lange afstand (264 geloof ik) is zeker niet voor watjes. Ik ken er verschillende hier uit de buurt die deze cyclo al enkele keren gedaan hebben. Het spijtige is wel dat het meestal VEEL te druk is en dat het op de leuke beklimmingen meestal te voet naar boven gaan is dooor de drukte. Alvast veel plezier.

3

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Inderdaad, de drukte knot het klimwerk af.  Beter is zoals wij vorig jaar gedaan hebben.  Weekendje in "De Gavers" en met de RVV-routes in de hand erop uit getrokken..  De Gavers liggen net aan de route, zodat je met een lus terug bij je vakantiewoning komt.
Zo kan je alle beklimmingen/kasseistroken rijden en heb je geen hinder van fietsers die net voor je neus stoppen.  Is zeker aan te raden.

4

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Ik heb één keer de 150km gefietst om het parcours een keer gedaan te hebben. Uit wielrenhistorisch perspectief erg leuk, maar kasseien zijn niet gemaakt om over te fietsen. En al helemaal niet met 100,000 man die vrijwel nooit fietsen. Als je de Amstel Gold Race al erg vind dan is de Ronde van Vlaanderen de overtreffende trap van halverwege afstappende mensen. Die ervoor zorgen dat jij ook niet omhoog kan fietsen.

5

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Maca944 schreef:

Ik heb één keer de 150km gefietst om het parcours een keer gedaan te hebben. Uit wielrenhistorisch perspectief erg leuk, maar kasseien zijn niet gemaakt om over te fietsen. En al helemaal niet met 100,000 man die vrijwel nooit fietsen. Als je de Amstel Gold Race al erg vind dan is de Ronde van Vlaanderen de overtreffende trap van halverwege afstappende mensen. Die ervoor zorgen dat jij ook niet omhoog kan fietsen.

Helemaal mee eens.  Trouwens ... het is helemaal niet leuk om dan achteraf terug te blikken met het idee van: "Ik moest telkens afstappen omdat het groepje voor me er moest stoppen."

Wat ook nog gebeurt, is dat men de beklimmingen afzet door je "en groupe" deze te late beklimmen.  Dan staan er "wachters" om je al dan niet door te laten, wanneer het rustiger is.

6 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (31-01-12 21:59:37)

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Ik heb nog nooit zo'n georganiseerde toer gedaan dus al deze info is heel nuttig. Is het mogelijk om de drukte voor te blijven door de eerste 10-20 km lekker door te knallen?

Overigens, ik mag waarschijnlijk op een door Shimano beschikbaar gestelde fiets gaan rijden!

7

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Roland_Amersfoort schreef:

Ik heb nog nooit zo'n georganiseerde toer gedaan dus al deze info is heel nuttig. Is het mogelijk om de drukte voor te blijven door de eerste 10-20 km lekker door te knallen?

Overigens, ik mag waarschijnlijk op een door Shimano beschikbaar gestelde fiets gaan rijden!

Welke afstand fiets je? Als je de volledige afstand fietst heb je niet zo heel veel keuze en zal je sowieso op tijd moeten vertrekken om voor het donker aan te komen. Bij de 150km kan het inderdaad wel schelen om op tijd weg te gaan en niet achteraan te starten.

Laat je niet teveel ontmoedigen overigens, het is een mooie en historische tocht, zolang je maar niet met een verkeerd verwachtingspatroon van start gaat. Al was de RVV voor mij de enige tocht waar ik ooit op een helling ben afgestapt...

8

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Ik weet niet welke afstand ik moet fietsen, ben namelijk uitgenodigd door mijn zwager die werkt bij Shimano dus zal wel een watjes-afstand zijn smile

Ik geloof iets van 130-140 km?

9

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Maca944 schreef:

Ik heb één keer de 150km gefietst om het parcours een keer gedaan te hebben. Uit wielrenhistorisch perspectief erg leuk, maar kasseien zijn niet gemaakt om over te fietsen. En al helemaal niet met 100,000 man die vrijwel nooit fietsen. Als je de Amstel Gold Race al erg vind dan is de Ronde van Vlaanderen de overtreffende trap van halverwege afstappende mensen. Die ervoor zorgen dat jij ook niet omhoog kan fietsen.

Ik heb een keer de 140 km gefietst.  Wij zijn toen om 6u 's morgens (in het donker) beginnen fietsen om de drukte op de hellingen te ontkomen, en dit was prima te doen zo.  Maar niet om nog eens te doen...  Dan kan je beter de Omloop van Vlaanderen doen; gelijkaardig parcours, goede organisatie, en druk maar van een andere ordegrootte...

10

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Maca944 schreef:
Roland_Amersfoort schreef:

Ik heb nog nooit zo'n georganiseerde toer gedaan dus al deze info is heel nuttig. Is het mogelijk om de drukte voor te blijven door de eerste 10-20 km lekker door te knallen?

Overigens, ik mag waarschijnlijk op een door Shimano beschikbaar gestelde fiets gaan rijden!

Welke afstand fiets je? Als je de volledige afstand fietst heb je niet zo heel veel keuze en zal je sowieso op tijd moeten vertrekken om voor het donker aan te komen. Bij de 150km kan het inderdaad wel schelen om op tijd weg te gaan en niet achteraan te starten.

Laat je niet teveel ontmoedigen overigens, het is een mooie en historische tocht, zolang je maar niet met een verkeerd verwachtingspatroon van start gaat. Al was de RVV voor mij de enige tocht waar ik ooit op een helling ben afgestapt...

+1 Het is een leuke tocht, maar je moet je instellen op wandelpassages en vooral voor de sfeer gaan niet voor de prestatie. Zonde om te proberen er een race van te maken, door in het begin te gaan jakkeren. Op de "grote" bergen kom je toch midden in de mensen die de echt korte afstand rijden.

11

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Erg goed om dit van te voren te weten, anders had ik me waarschijnlijk kapot ge-ergerd. Wandelen op mijn SL's zie ik echter niet zo zitten, daar zijn mijn plaatjes al twee keer van kapot gegaan. Sta je mooi langs de kant met je mooie fiets. Misschien dan maar op de SPD's gaan rijden? Die lopen een stuk beter en fietsen ook nog wel redelijk.

12

Re: Ronde van Vlaanderen voor watjes (31/3)

Roland_Amersfoort schreef:

Erg goed om dit van te voren te weten, anders had ik me waarschijnlijk kapot ge-ergerd. Wandelen op mijn SL's zie ik echter niet zo zitten, daar zijn mijn plaatjes al twee keer van kapot gegaan. Sta je mooi langs de kant met je mooie fiets. Misschien dan maar op de SPD's gaan rijden? Die lopen een stuk beter en fietsen ook nog wel redelijk.

doen!