1

Onderwerp: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Ik heb met de zoek functie geprobeerd te zoeken of er al een topic is met ervaringen van webshop's, op het gebied van TT fietsen & TT-fietsonderdelen, echter heb ik die nog niet kunnen vinden. Bestaat er al een topic hierover ?

2

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

zeker wel nuttig:

Futurumshop: grootschaig en toch klantvriendelijk. Snel en nauwkeurige levering. Nu 5 bestellingen geplaatst, 5 keer goed geleverd.

M-gineering: kleinschalig en langzaam maar heeft een paar dingen die je nergens anders vindt (gereedschappen etc.) 1 bestelling geplaatst, duurde uiteindelijk een week of twee, drie maar wel keurig geleverd.

3

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Math Salden................prima!

4

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

ww.rose.nl is ook zeer uitgebreid. Met name de grootschalige opruiming laat geregeld wat mooie triathlonspullen bovendrijven.

5

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

www.cyclepower.nl
2x besteld 2x top

6

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Ebay, wereldwijd de beste koopjes  smile maar ook al bovengenoemd Futurumshop, Rose.
Pas ook wat besteld bij www.triathlonshop.be moet het nog binnen krijgen maar ze reageren zeer alert.
Ook goeie ervaringen met Planet-X uit de UK. Goeie prijzen, verzendkosten zeer redelijk en snelle levering.

><> swim-bike-run <><

7

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

triathlonshop.be is vrij snel had het de laatste keer al de dag na dat ik besteld had.

8

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

en als je 2XU fan bent is www.triathlonwinkel.nl ook een goede keuze.

9

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Zonder proberen al te veel reclame te maken.., wil ik wijzen op onze shop www.fietsweb.nl.
Wellicht is er vraag naar meer race/mtb onderdelen ?
Graag ook van jullie reactie wat je zoal zoekt, dan kunnen we in die richting ook meer uitbreiden.
Wij handelen in ieder geval orders snel af, wat op voorraad is gaat dezelfde dag nog de deur uit.
Reacties zijn positief kan ik wel zeggen, maar dat zou je aan onze klanten moeten navragen smile

www.FietsWeb.nl | Fietsonderdelen online bestellen.

10

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Eventjes inpikken als ik mag.
Iemand goede webshops die triathlon kaders verkopen tegen een goede prijs en die betrouwbaar zijn?

(Ik ben niet tegen chinees spul want het komt er uiteindelijk allemaal van, maar de ebay chinees vertrouw ik niet altijd even goed  wink )

11

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Ik bestel regelmatig op ChainReactionCycles, Wiggle, Bike24 en BikeDiscount. Nog nooit teleurgesteld. Bij Futurumshop en Vos Zwanenburg onlangs ook nog wat besteld, ging ook prima. Zag Planet X er ook al tussen staan, gaat ook goed en met Hardloopaanbiedingen.nl heb ik ook goede ervaringen.

12

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Vos haal ik noooooit wat. 0 service en garantie

13

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

triathlonshop.be leverde inderdaad erg snel, paar pakjes gel als extraatje erbij gestopt alles prima in orde.
Bij Vos ben ik een keer wezen kijken omdat ik toevallig in de buurt was. Niet mijn winkel, men zat doodleuk in de winkel te paffen en als klant had ik niet het idee gewaardeerd te worden, nogal take it or leave it mentaliteit.
Daar zal ik niet snel wat kopen.

><> swim-bike-run <><

14

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

triazael schreef:

triathlonshop.be leverde inderdaad erg snel, paar pakjes gel als extraatje erbij gestopt alles prima in orde.
Bij Vos ben ik een keer wezen kijken omdat ik toevallig in de buurt was. Niet mijn winkel, men zat doodleuk in de winkel te paffen en als klant had ik niet het idee gewaardeerd te worden, nogal take it or leave it mentaliteit.
Daar zal ik niet snel wat kopen.

Daar moet je ook niet voor de service naar toe, maar ze zijn wel zeer scherp geprijsd. Ik zou er best iets kopen. Het maakt uiteindelijk voor mij geen bal uit of ik een fiets koop van een winkelier die ik aardig vind of van een vreselijke @#$@. De fietsen zijn toch precies hetzelfde.

15

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Roland_Amersfoort schreef:
triazael schreef:

triathlonshop.be leverde inderdaad erg snel, paar pakjes gel als extraatje erbij gestopt alles prima in orde.
Bij Vos ben ik een keer wezen kijken omdat ik toevallig in de buurt was. Niet mijn winkel, men zat doodleuk in de winkel te paffen en als klant had ik niet het idee gewaardeerd te worden, nogal take it or leave it mentaliteit.
Daar zal ik niet snel wat kopen.

Daar moet je ook niet voor de service naar toe, maar ze zijn wel zeer scherp geprijsd. Ik zou er best iets kopen. Het maakt uiteindelijk voor mij geen bal uit of ik een fiets koop van een winkelier die ik aardig vind of van een vreselijke @#$@. De fietsen zijn toch precies hetzelfde.

Daar heb je uiteindelijk wel gelijk in.

><> swim-bike-run <><

16

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Kaniman schreef:

Eventjes inpikken als ik mag.
Iemand goede webshops die triathlon kaders verkopen tegen een goede prijs en die betrouwbaar zijn?

(Ik ben niet tegen chinees spul want het komt er uiteindelijk allemaal van, maar de ebay chinees vertrouw ik niet altijd even goed  wink )

Heb zelf (samen met een vriend) een chinees frame rechtstreeks bij de fabriek gekocht. Een FM-018 frame bij Dengfu Bikes. Contact met Tony was soms wat moeizaam maar ze zijn betrouwbaar. Door samen te kopen konden we leuk besparen op de verzendkosten.
Heb overigens het idee dat je ook goed een frame bij Planet-X in de UK kunt kopen.

><> swim-bike-run <><

17

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

hrm, wat heeft dat frame gekost?

18

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Roland_Amersfoort schreef:

hrm, wat heeft dat frame gekost?

Even uit mijn hoofd, ik meen dat het frame USD 535,00 was en de verzendkosten voor twee frames USD 180,00.
Voor een enkel frame was de verzendkosten meen ik USD 120,00.
Komt nog wel inklaringskosten en belasting overheen. Maar aan het eind was ik onder de streep EUR 525,00 kwijt.
Op de pakbon hadden ze (ongevraagd) een lagere waarde vermeld waardoor de douanekosten meevielen.
Je kunt ze zo om een prijsje vragen.

><> swim-bike-run <><

19

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

O, even Google'n op DengFu wijst inderdaad duidelijk op vele tevreden klanten. Wel heb ik dubbel gelegen om de spelfouten op hun site ('TT bieks' en 'prodcuts')

20

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Mischien ben ik van de oude stempel maar koop toch nog steeds liefst bij mijn vaste fietsemaker mijn matriaal hij heeft wel niet altijd alles in stok maar meestal na een paar dagen heb ik mijn gerief wel. Gisteren zijn mijn nieuwe wieletjes binnegekomen  big_smile  mijn fiets staat ver wedstrijd klaar,nu ik nog  wink

21

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

ronnyke schreef:

Mischien ben ik van de oude stempel maar koop toch nog steeds liefst bij mijn vaste fietsemaker mijn matriaal hij heeft wel niet altijd alles in stok maar meestal na een paar dagen heb ik mijn gerief wel. Gisteren zijn mijn nieuwe wieletjes binnegekomen  big_smile  mijn fiets staat ver wedstrijd klaar,nu ik nog  wink

Als ik de prijzen bij een gemiddelde fietsenmaker vergelijk met de prijzen van de grotere postorderbedrijven, dan betaal je zo'n 30% meer bij de fietsenmaker. Simpel voorbeeld: de veelgebruikte GP 4000s kost bij Futurumshop 33 euro, mijn plaatselijke fietsenmaker vraagt er 44 euro voor, een verschil van 33%!

Ik hoef dan niet meer de deur uit, kan midden in de nacht bestellen als ik dat wil en het product is 100% identiek. Noem mij maar gek, maar de fietsenmaker verdient geen cent meer aan mij.

22

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Daar moet ik je wel gelijk in geven maar ik moet ook zeggen dat aangezien ik nogal goed bevriend ben met mijn velomaker ik daar wel enorm veel korting of het soms zelf voor niks meekrijg.

23

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

triazael schreef:
Kaniman schreef:

Eventjes inpikken als ik mag.
Iemand goede webshops die triathlon kaders verkopen tegen een goede prijs en die betrouwbaar zijn?

(Ik ben niet tegen chinees spul want het komt er uiteindelijk allemaal van, maar de ebay chinees vertrouw ik niet altijd even goed  wink )

Heb zelf (samen met een vriend) een chinees frame rechtstreeks bij de fabriek gekocht. Een FM-018 frame bij Dengfu Bikes. Contact met Tony was soms wat moeizaam maar ze zijn betrouwbaar. Door samen te kopen konden we leuk besparen op de verzendkosten.
Heb overigens het idee dat je ook goed een frame bij Planet-X in de UK kunt kopen.


Bedankt. Interessant als iemand hier er al positieve ervaring mee heeft.

24

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Roland_Amersfoort schreef:
ronnyke schreef:

Mischien ben ik van de oude stempel maar koop toch nog steeds liefst bij mijn vaste fietsemaker mijn matriaal hij heeft wel niet altijd alles in stok maar meestal na een paar dagen heb ik mijn gerief wel. Gisteren zijn mijn nieuwe wieletjes binnegekomen  big_smile  mijn fiets staat ver wedstrijd klaar,nu ik nog  wink

Als ik de prijzen bij een gemiddelde fietsenmaker vergelijk met de prijzen van de grotere postorderbedrijven, dan betaal je zo'n 30% meer bij de fietsenmaker. Simpel voorbeeld: de veelgebruikte GP 4000s kost bij Futurumshop 33 euro, mijn plaatselijke fietsenmaker vraagt er 44 euro voor, een verschil van 33%!

Ik hoef dan niet meer de deur uit, kan midden in de nacht bestellen als ik dat wil en het product is 100% identiek. Noem mij maar gek, maar de fietsenmaker verdient geen cent meer aan mij.

Het verschil is wel te verklaren. Bij een online winkel gaat het om grotere aantallen in- en verkoop. Ook is er meer geautomatiseerd via een webwinkel.
Voor een deel van de mensen is een "echte" winkel een pré omdat ze het product willen vasthouden / voelen.
Daar betalen ze dan ook iets meer voor.

www.FietsWeb.nl | Fietsonderdelen online bestellen.

25

Re: ervaringen van webshop's (Bike's & parts)

Roland_Amersfoort schreef:

Simpel voorbeeld: de veelgebruikte GP 4000s kost bij Futurumshop 33 euro, mijn plaatselijke fietsenmaker vraagt er 44 euro voor, een verschil van 33%!

En dan is Futurumshop nog een dure webshop...