1

Onderwerp: pedalen triathlonfiets

Op mijn racefietsen heb ik altijd met Look (Keo) pedalen rondgereden. Zijn er voor triathlonfietsen betere pedalen aan te raden, en dan met name met het oog op het al vastklikken van de schoenen in de pedalen in T1? Of moet ik gewoon de Look pedalen zo strak mogelijk zetten om te voorkomen dat de schoenen er uit klikken?

2

Re: pedalen triathlonfiets

Zelf ben ik voor de speedplay pedalen.
Je zit dicht op je as waardoor je beter kracht overbrengt.
Veel shims krijg je erbij om xbenen/obenen recht te filteren.
En ze zijn veel platter waardoor je langer kan blijven trappen in eventuele bochten.

Oja verschillende lengtes asjes daar kan je ook nog uit kiezen

3

Re: pedalen triathlonfiets

Ik heb de goedkoopste Look pedalen: Keo Easy, daarvan kan je de veer niet eens afstellen.  Nooit last gehad met schoenen die eraf klikken bij de wissels.

4

Re: pedalen triathlonfiets

Ik denk dat het heeeel onwaarschijnlijk is dat je schoenen in de wisselzone losschieten. Met mijn SL's is het in ieder geval nog nooit gebeurd

5

Re: pedalen triathlonfiets

Mij met mijn keo looks ook niet.

6

Re: pedalen triathlonfiets

Zelfde hier, de Keo (carbon's) zijn perfect instelbaar en nooit problemen met schoenverlies. Nu op mijn TT fiets heb ik ook weer Keo's (die nieuwe carbon blade versie).

Speedplay ziet er wel leuk uit, maar daarbij heb je een mega plaat onder je schoenen. zo kan ik ook een klein pedaal maken. Dusss als je blij was met je keo's zou ik niet wisselen.

7

Re: pedalen triathlonfiets

Dank voor de antwoorden, duidelijk. Ik denk dat het inderdaad gewoon Keo's blijven, ook wel zo makkelijk om niet schoenen met verschillende schoenplaatjes te moeten gebruiken.

8

Re: pedalen triathlonfiets

Ik rijd speedplay om de eerder genoemde redenen maar vooral voor de "float" of zijdelingse bewegingsvrijheid die ze hebben.
met de X versie wel eens in T2 bij het afstappen een schoen verloren nu rijd ik op de Zero, een minder goed pedaal als je het mij vraagt maar zit wel vaster met uitklikken en dus ook nooit meer een schoen los gekomen met wisselen.

Speedplay Zero it is dus.....

9

Re: pedalen triathlonfiets

Speedplay wil ik graag een keer proberen op mijn racefiets, ben daar wel benieuwd naar. Eens kijken of ik een keer een 2ehands setje op de kop kan tikken.

10

Re: pedalen triathlonfiets

Voor zover mijn bescheiden mening telt.................9 van de 10 keer schieten je schoenen los omdat je plaatjes aan slijtage onderhevig zijn  smile

Ik rij ook met de eenvoudigste keo's. Slechts 1 keer er uit geschoten ............... omdat mijn plaatje al 2 jaar oud en versleten was  cool

A+

11

Re: pedalen triathlonfiets

Helemaal mee eens, versleten plaatjes kunnen losschieten, maar daar doet een verstandig triatleet geen wedstrijd mee, lijkt me.