1

Onderwerp: Trisuit of tri short + top

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb 2 triathlons meegedaan in trisuit?
Maar twijfel nu om short + top aan te schaffen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee!?

Gr nicole

2

Re: Trisuit of tri short + top

Ik heb tot nu toe al mijn triathlons in tri short + tri top gedaan. Ik heb een slank bovenlichaam maar wat stevigere benen dus short + top past mij beter. Toch zijn sommige dingen wat onhandiger. Met zwemmen voel je je top wel bewegen en met het lopen schuift m'n startnummerband wel vaak onder het shirt.. Vanaf dit jaar ga ik het ook in trisuit proberen, moet toch in clubkleding gaan starten in de Eredivisie..

3

Re: Trisuit of tri short + top

Ik gebruik allebei.
Maar m'n voorkeur gaat toch uit naar losse top/ short; makkelijker aan te passen aan het weer (shirt lange/korte/zonder mouwen) en vééél makkelijker als je naar de wc moet....
Mijn einteiler heeft zo'n ingebouwde bh en alhoewel ie prima zit, is 't een geworstel om 'm uit te trekken. Niet handig als je haast hebt.

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

4

Re: Trisuit of tri short + top

Ik heb vorig jaar alleen korte afstanden gedaan (maximaal olympisch) en zie geen noodzaak voor die afstanden een losse top/broek te gebruiken. Het voornaamste (in mijn ogen enige) voordeel van een gescheiden broek en top is toch wc bezoek? Wat voor vrouwen nog iets meer geldt dan voor mannen.

5

Re: Trisuit of tri short + top

Maca944 schreef:

Ik heb vorig jaar alleen korte afstanden gedaan (maximaal olympisch) en zie geen noodzaak voor die afstanden een losse top/broek te gebruiken. Het voornaamste (in mijn ogen enige) voordeel van een gescheiden broek en top is toch wc bezoek? Wat voor vrouwen nog iets meer geldt dan voor mannen.

Ik kies voor lange afstanden voor een top en short. Zeker ook ivm wc-bezoek en de mogelijkheid om wat meer (eigen) eten mee te nemen. Vaak hebben zowel short als top toch bij elkaar een viertal zakken. Bovendien wil ik de zakken niet echt echt volproppen. Een top en short draagt ook m.i. ook wat luchtiger.

6

Re: Trisuit of tri short + top

René S. schreef:
Maca944 schreef:

Ik heb vorig jaar alleen korte afstanden gedaan (maximaal olympisch) en zie geen noodzaak voor die afstanden een losse top/broek te gebruiken. Het voornaamste (in mijn ogen enige) voordeel van een gescheiden broek en top is toch wc bezoek? Wat voor vrouwen nog iets meer geldt dan voor mannen.

Ik kies voor lange afstanden voor een top en short. Zeker ook ivm wc-bezoek en de mogelijkheid om wat meer (eigen) eten mee te nemen. Vaak hebben zowel short als top toch bij elkaar een viertal zakken. Bovendien wil ik de zakken niet echt echt volproppen. Een top en short draagt ook m.i. ook wat luchtiger.

Duidelijk. Ik heb bij mijn triathlonvereniging ook een losse top en short besteld (inderdaad voorzien van zakken) dus ga er mee experimenteren voor de hele van Barcelona.

7

Re: Trisuit of tri short + top

De eerste drie reacties waren van dames, ik denk dat dat toch wel iets scheelt  cool

Voor mezelf is het simpel: ik heb alleen een suit en die voldoet prima.

8

Re: Trisuit of tri short + top

Roland_Amersfoort schreef:

De eerste drie reacties waren van dames, ik denk dat dat toch wel iets scheelt  cool

Voor mezelf is het simpel: ik heb alleen een suit en die voldoet prima.

Dan moet jij bij een kleine boodschap wel met wel boogje pi*** (zo ver lopen de meeste ritsen ook weer niet door) of....? Nee laat maar... lol .

9

Re: Trisuit of tri short + top

bij mij gaat dat vrij gemakkelijk door de broekspijp smile

10

Re: Trisuit of tri short + top

Broekspijp omhoog = minder werk en minder gesmos. ;-)

11

Re: Trisuit of tri short + top

Jongens.... het is sneldrogend materiaal...

12

Re: Trisuit of tri short + top

Om te plassen hoef je zeker niet te stoppen.... Bidonwater erbij om een beetje na te spoelen en gaan! ;-)

13

Re: Trisuit of tri short + top

btw.... Ik kies overigens ook voor een trisuit.

Eten en dergelijk meenemen tijdens de hele doe ik niet in zakjes ofzo. Vaak heeft organisatie gelletjes te beschikking bij de drankposten. Zorg altijd dat ik er twee zelf heb en die stop ik gewoon tussen mijn trisuit.
Denk inderdaad dat het iets persoonlijks is.

14

Re: Trisuit of tri short + top

Ik train en doe mijn wedstrijden in een trisuit, dit jaar een nieuw trisuit aangeschaft, besteld in Frankrijk bij www.kiwamitriathlon.com
de kaiman Xclub is het geworden, een fijn pak, twee zakjes op de rug en twee aan de buitenkant van de pijpen. Natuurlijk is ook dit weer persoonlijke voorkeur en wat betreft de toiletstops. Hoef zelf nooit met de broek af en plassen door de pijp en afspoelen zonder te stoppen.

Uiteindelijk komt het neer op waar je jezelf het prettigst in voelt.

15

Re: Trisuit of tri short + top

Super bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik dan voor de tri top + short ga!

16

Re: Trisuit of tri short + top

Op slowtwitch las ik deze post:

One piece tri-suits simply don't breathe as well as two pieces do.They inhibit the ability for air to pass over the belly and lower back assisting in the dispersion of heat and moisture as well as disabling the choice of rolling up the tri top to allow further ventilation.

Dat klinkt ook plausibel. Ik ga trainen met zowel een trisuit als met een losse broek en shirt om de keuze te kunnen maken, afhankelijk van de omstandigheden.

17

Re: Trisuit of tri short + top

Maar hoe passen arm-coolers in deze theorie?

18

Re: Trisuit of tri short + top

hallo allemaal,,

ik ben vandaag naar Volkel geweest (Uden)
daar verkopen ze triathlon kleding.

Toch maar voor de suit gegaan!
van 2xu!

en nu wil ik ook triathlon hardloopschoenen!
die zitten fijn!

dus me vriend maar eens lief aankijken

19

Re: Trisuit of tri short + top

Maca944 schreef:

Op slowtwitch las ik deze post:

One piece tri-suits simply don't breathe as well as two pieces do.They inhibit the ability for air to pass over the belly and lower back assisting in the dispersion of heat and moisture as well as disabling the choice of rolling up the tri top to allow further ventilation.

Oppassen met het oprollen van je shirt, ik kreeg er vorig jaar een waarschuwing voor van de jury. Het was erg warm en tijdens het lopen heb ik ook m'n shirt opgerold zodat ik een top over hield maar de jury was het hier niet mee eens.. Mocht niet zeiden ze..

20

Re: Trisuit of tri short + top

Lieke schreef:
Maca944 schreef:

Op slowtwitch las ik deze post:

One piece tri-suits simply don't breathe as well as two pieces do.They inhibit the ability for air to pass over the belly and lower back assisting in the dispersion of heat and moisture as well as disabling the choice of rolling up the tri top to allow further ventilation.

Oppassen met het oprollen van je shirt, ik kreeg er vorig jaar een waarschuwing voor van de jury. Het was erg warm en tijdens het lopen heb ik ook m'n shirt opgerold zodat ik een top over hield maar de jury was het hier niet mee eens.. Mocht niet zeiden ze..

Heeft inderdaad te maken met de nieuwe ITU (en dus NTB) regels per vorig jaar geloof ik  (De buik moet bedekt zijn)...kon ze niet zo 1 2 3  terugvinden in de huidige reglementen.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800