1

Onderwerp: private equity

Ik las op Slowtwitch het volgende: http://www.slowtwitch.com/News/Private_ … 2595.html. Ik zou het aardig vinden om hier eens wat meer over te lezen. In het algemeen vind ik het geen goed teken als private equity geïnteresseerd is in bepaalde markt; wil gewoon zeggen dat er (te) veel winst wordt gemaakt. Vergelijk de kinderopvang-business. En als ik kijk naar prijzen van Ironman wedstrijden en andere labels, word ik daar ook niet gelukkig van. Of moeten we hier maar blij mee zijn omdat het de sport groter maakt ?

2

Re: private equity

Als ik op de link klik kom ik op de hoofdpagina van Slowtwitsch terecht. Ik heb even gezocht naar het onderwerp, maar volgens mij gaat het om een 'bad dream' die iemand had waarbij het Slowtwitch forum in handen van een private equity firm terecht kwam. Wellicht met een knipoog naar het vermeende monopoly dat Ironman heeft met betrekking tot het WK in Kona.

Als er ergens grote winsten worden gemaakt dan is het een kwestie van tijd voordat de concurrentie hierop inspeelt, zodat in dit geval wij als triatleten keuze hebben uit een groter aanbod. Of het nou gaat om triathlons, fora of materiaal. Eigenlijk werkt dat kapitalisme erg goed. Eventuele interesse van private equity, is ook niet per definitie slecht.

3

Re: private equity

Maca944 schreef:

Als ik op de link klik kom ik op de hoofdpagina van Slowtwitsch terecht. Ik heb even gezocht naar het onderwerp, maar volgens mij gaat het om een 'bad dream' die iemand had waarbij het Slowtwitch forum in handen van een private equity firm terecht kwam. Wellicht met een knipoog naar het vermeende monopoly dat Ironman heeft met betrekking tot het WK in Kona.

Als er ergens grote winsten worden gemaakt dan is het een kwestie van tijd voordat de concurrentie hierop inspeelt, zodat in dit geval wij als triatleten keuze hebben uit een groter aanbod. Of het nou gaat om triathlons, fora of materiaal. Eigenlijk werkt dat kapitalisme erg goed. Eventuele interesse van private equity, is ook niet per definitie slecht.

Link komt inderdaad op hoofdpagina uit, maar daar staat nu ook nog het artikel. Voor wie het niet kan vinden: het gaat niet om het Slowtwitch forum zelf, maar om de grotere organisatoren van triatlon wedstrijden, die in handen van private equity komen. Ik zelf verbaas me altijd over de hoogte van het inschrijfgeld van Ironman wedstrijden, 500 eurootjes is geen uitzondering, maar als de helft daarvan gaat naar de winstuitkering aan de financiers begrijp ik het al beter. Maar daar ga ik me niet beter van voelen... yikes !

4

Re: private equity

Compleet onbelangrijk wie waar winst maakt. Net als met alle producten, of je vindt het z'n geld waard en je koopt het, en zo niet dan niet.

5

Re: private equity

Er zijn nu in Europa meer lange afstandstriathlons dan ooit tevoren, en er komen bijna ieder jaar nog nieuwe wedstrijden bij. Er is genoeg keus als je geen 500 euro wilt betalen, en ik denk dat dat de komende jaren ook zo blijft. Ook als dit soort bedrijven er een paar overkopen.

6

Re: private equity

NielsH schreef:

Compleet onbelangrijk wie waar winst maakt. Net als met alle producten, of je vindt het z'n geld waard en je koopt het, en zo niet dan niet.

Mooi gezegd, en nog waar ook!

7

Re: private equity

NielsH schreef:

Compleet onbelangrijk wie waar winst maakt. Net als met alle producten, of je vindt het z'n geld waard en je koopt het, en zo niet dan niet.

Ja, dat zou je kunnen stellen als echte kapitalist. Echter:
1. Triathlon wordt dan meer en meer een elite sport, die alleen voor de rijkere atleten toegankelijk is.
2. Gemeenten ed werken nu vaak belangeloos mee, stellen faciliteiten en budget ter beschikking, net als alle vrijwilligers etc etc. Je zou kunnen verwachten dat de motivatie daarvoor een stuk minder wordt, cq er geld gevraagd gaat worden, als ze weten dat de organisatoren grof geld eraan verdienen.

8

Re: private equity

Dat mensen veel geld betalen om ergens aan mee te doen snap ik wel. Maar waarom iemand vrijwilliger wil zijn voor een bedrijf ontgaat me compleet.
WTC is een briljante bedrijfsformule. Een paar duizend vrijwilligers doen het meeste werk, en zij gaan er met de winst vandoor.