1

Onderwerp: CPC Loop Den Haag

Over een kleine week is de City Pier City Loop in Den Haag. Halve marathon alsmede 10k en 5k geloof ik.

Altijd veel snelle lopers op zoek naar een nieuw wereldrecord.

Ik ga gewoon voor een PR wat niet zo heel moeilijk zal zijn, aangezien dit mijn eerste hardloopwedstrijd zal worden, als voorbereiding op m'n eerste triathlonseizoen.

Ik ga voor een tijd van onder de 1:40, start dus ook in vak C (1:40-1:55) wat met het nieuwe systeem het eerste vak van de tweede startgolf zou moeten zijn.

Er zijn vast nog wel meer mensen die deze lopen lijkt me? Zo ja, nog handige tips voor een beginner pur sang? En laat even uw voorspelling achter.

2

Re: CPC Loop Den Haag

Ook ik loop zondag de halve marathon bij CPC. Echte tips heb ik niet voor je, het is kort genoeg om niet echt te hoeven nadenken over eten, drinken en dergelijke. Ik ga gewoon lekker lopen en hoop dezelfde gemiddelde hartslag te kunnen halen als bij de halve marathon van Egmond. Daar liep ik een 1.31.13, dus zondag wil ik in elk geval onder de 1u30m komen. Het parcours is een stuk sneller, ik ben een paar kilo lichter en een stuk beter in vorm, dus ik ben benieuwd. Succes zondag, en ik zie je verslag wel verschijnen!

3

Re: CPC Loop Den Haag

Jahoor, ik loop ook. Thuiswedstrijd is altijd leuk! En het is altijd gezellig / goed geregeld. Dit jaar loop ik em rond in 1 uur 59 want haas een dikke vriend van mij die em per se onder de twee uur wil lopen. En toch een kleine scheenblessure, dus lekker kalm aan lopen.

En nee, verder weinig tips, maar ik vind het laatste rukkie (op de 21km, zo rond de 18/19KM) tegenvallen want er zit nog een klein glooinkje in en het is lang saai stuk rechtdoor.

Startvak maakt niet direct enorm veel uit, want het waaiert vrij snel uit omdat ze op bredere straten lopen.

Succes en laat je eindtijd eens weten!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

4

Re: CPC Loop Den Haag

Blommetje schreef:

Jahoor, ik loop ook. Thuiswedstrijd is altijd leuk! En het is altijd gezellig / goed geregeld. Dit jaar loop ik em rond in 1 uur 59 want haas een dikke vriend van mij die em per se onder de twee uur wil lopen. En toch een kleine scheenblessure, dus lekker kalm aan lopen.

En nee, verder weinig tips, maar ik vind het laatste rukkie (op de 21km, zo rond de 18/19KM) tegenvallen want er zit nog een klein glooinkje in en het is lang saai stuk rechtdoor.

Startvak maakt niet direct enorm veel uit, want het waaiert vrij snel uit omdat ze op bredere straten lopen.

Succes en laat je eindtijd eens weten!

Nuttige informatie over de laatste paar kilometer, het kan zo tegenvallen als je er doorheen zit en de weg gaat een beetje omhoog. Altijd leuk om te hazen voor vrienden, zeker als het lukt. Ik heb ooit een keer voor een vriend geknecht tijdens de Marmotte omdat ik me toch niet zo goed voelde. Op de een of andere manier lukt het toch beter om van de omgeving en de tocht te genieten als je niet voor een tijd gaat.

5

Re: CPC Loop Den Haag

Loop vooral de 1e paar km niet te hard hoe makkelijk die ook aanvoelen, en zeker niet veel harder (dus niet harder dan een tel of 5/K) dan je gemiddelde dat je moet lopen voor je streeftijd, in jouw geval 4.45/K, daar krijg je verderop veel spijt van, ik kan er helaas over mee praten. Succes.

6

Re: CPC Loop Den Haag

Mijn ervarig met de CPC is dat het de eerste paar kilometer een beetje druk kan zijn op het parcours, maar als je zorgt dat je je ruimte pakt, zeker een snel parcours. Voor de rest een erg mooie loop met, zoals Blommetje al schrijft, een paar kleine uitdagingen aan het einde. Succes allemaal!

7

Re: CPC Loop Den Haag

Ja, het begin kan druk zijn, maar meestal is er wel voldoende ruimte om iemand in te halen, mits je in het juiste vakstart staat..

Heel veel succes allemaal morgen!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

8

Re: CPC Loop Den Haag

Het is uiteindelijk 1:28:59 geworden. Onder de 1:30, maar eigenlijk had ik een stuk dichter (onder) de 1:25 willen zitten. De nacht voor de wedstrijd heb ik met koorts een groot gedeelte van de nacht wakker gelegen en ging ik er vanuit dat ik niet zou gaan lopen, maar uiteindelijk heb ik nog een paar uur geslapen en voelde ik me niet zo heel slecht. Tot kilometer 7 kon ik kilometers onder de 4 minuten lopen met een hartslag die onder mijn gemiddelde hartslag van Egmond lag, maar daarna kreeg ik last van steken in mijn zij en moest ik wat gas terugnemen. Een sub 1:25 zat er toen niet meer in, dus toen ben ik me maar gaan richten op een sub 1:30 en dat is in elk geval gelukt. De weersomstandigheden waren wel perfect en het was leuk om door Den Haag te lopen.

9

Re: CPC Loop Den Haag

Het was zeker lekker, maar helaas was ik mijn zonnebril vergeten. Vond 't toch wat fel allemaal en daar kan ik niet zo goed tegen. Maar ach.

Eerste 10km gehaast voor een maatje van me, maar die vond 't vies tegenvallen. Zeker de eerste twee KM gingen door de enorme drukte zo langzaam dat de tijd eigenlijk al niet meer reeel was. Bij 10KM wilde hij toen plassen en even uitblazen. Toen m'n eigen pad gekozen.  De eerste 10KM in 63 minuten gelopen, de laatste 11 in grofweg 50 minuten. Wederom teveel plekken waar ik niet door kon lopen.

Al met al een leuke dag, leuke loop en niet ontevreden.

Volgende maand mensen in Rotterdam de hele?

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

10

Re: CPC Loop Den Haag

Yep, Rotterdam is het volgende punt op de agenda. Ik ben geboren in Rotterdam en heb daar gestudeerd, dus het is altijd speciaal om daar te lopen.

Ik mocht starten in het startvak <1:30 en had totaal geen last van de drukte. Wel heb ik me verbaasd over de enorme aantallen mensen die achter me stonden, ik kan me voorstellen dat je daar vrij makkelijk in de problemen komt.

11

Re: CPC Loop Den Haag

Gisteren ook de CPC gedaan, aangezien het pas mijn 2e halve marathon is, had k als doel tussen de 1:45 en 1:50. De halve van Monster was gelukt in 1:55 dus dit moest sneller gaan, en het is gelukt, finish in 1:45:42 ( baal van 43 seconden klooien bij een waterpost :-) )

nu maar eens kijken wat de coachen van Frank Heldoorn gaat opleveren qua verbeteringen voor de halve tri van Keulen.

12

Re: CPC Loop Den Haag

Ik heb in Mei hier in eigen dorp een halve marathon. Valt 2 weken na Horst dus hoop voldoende hersteld te zijn tegen dan en hoop op een tijd van minder /rond de 1u30min

13

Re: CPC Loop Den Haag

Ik heb 'm uiteindelijk in 1:39:34 gelopen (chiptijd).

Echt veels te ver achteraan gestaan bij de vakken. Ik dacht, oh ik sta nog wel redelijk vooraan. Maar kwam lopende de start over en na een eerste km in 5:12 ben ik als een bezetene mensen gaan inhalen via fietspaden etc etc. Toen veels te snel gelopen ook (van km 2-11 een nieuw PR op de 10k!) en dus niet zoveel meer over voor de laatste paar kilometers, al helemaal niet meer kunnen versnellen... Maar toch nog wel onder de 1:40. Enigszins tevreden met het resultaat, maar allerminst met de uitvoering. Ach, daar ben ik een beginner voor.

14

Re: CPC Loop Den Haag

Ik heb een verslagje op www.swimbikerun.nl gezet.

15

Re: CPC Loop Den Haag

Nette tijd hoor Maarten, zeker gezien nachtelijke perikelen lijkt me zo. Neem aan dat je voor een tijd onder de 3 uur gaat in Rotterdam als je voor een 1:25 ging? Succes en ik ben benieuwd, ook een doel voor mij in de toekomst om ooit eens te halen smile

16

Re: CPC Loop Den Haag

Maca944 schreef:

Ik heb een verslagje op www.swimbikerun.nl gezet.

Leuk verslag! En mooie prestatie, maar dat heb ik al eens gezegd smile.

17

Re: CPC Loop Den Haag

thomass schreef:

Nette tijd hoor Maarten, zeker gezien nachtelijke perikelen lijkt me zo. Neem aan dat je voor een tijd onder de 3 uur gaat in Rotterdam als je voor een 1:25 ging? Succes en ik ben benieuwd, ook een doel voor mij in de toekomst om ooit eens te halen smile

Onder de 3 uur is het ultieme doel, dan moet alles goed gaan. Kortom, dat is plan A...  cool Maar goed, dan moet ik een kwartier sneller dan ik in Amsterdam heb gelopen, en dat is wel veel. Ga jij ook Rotterdam lopen?

18

Re: CPC Loop Den Haag

Ha! Nee dat is me een beetje teveel van het goede. Ben pas net begonnen met lopen (3 maandjes ofzo), en ga me nu een beetje richten op de wat kortere afstanden voor de olympische tri. Misschien volgend jaar een marathon. Wil pas een marathon lopen als mn halve zo onder de 1:35 is, dan duurt de hele ook een stukkie minder lang wink

19

Re: CPC Loop Den Haag

Het is eigenlijk wel grappig hoe je de afstand van een 1/2 marathon ervaart. Toen ik voor het eerst die afstand liep keek ik er behoorlijk tegenop. Ik trainde regelmatig 8 tot 12 kilometer en vond dat heel wat. Een klein jaar later loop ik 's-avonds na mijn tweede kop koffie nog 'even' 21km in een tijd die een kwartier onder mijn 1/2 marathon 'PR' ligt.

Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor elke afstand, maar met halve marathons vind ik het gewoon wat meer opvallen.

20

Re: CPC Loop Den Haag

Ik ben benieuwd hoe Rotterdam mij gaat bevallen. M'n eerste volle marathon en door last van m'n linkerbeen (te) weinig getraind. Ga het op een sukkeldrafje uitlopen om erger te voorkomen. Bij de CPC overigens geheel geen last gehad, dus wellicht valt het mee. Maar een halve is nog geen hele...   Heb er wel zin in, zeker nu het lekkerder weer wordt.

Gaan er mensen meedoen aan de Beach Challenge in Den Haag (kijkduin) ?

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.